22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Rhoebert

iBook aansluiten op televisie

Hoi,

ik ben, de trotste bezitter van een nagelwitte dual usb ibook met osx 10.2. Veruit een mooi staaltje techniek. Mijn televisie is echter iets ouder en heeft bijgevolg enkel een scart- en een kabelingang. Mijn vraag is nu: kan ik beelden van de ibook op deze bak laten verschijnen? Enzo ja, hoe zit het dan met de kwaliteit?

Bedankt voor de aandacht die jullie aan mijn verzoek willen besteden.

Rhoebert

Bijdrager
    kenmasters

Als je Scart hebt kan dat inderdaad. Je moet dan zo’n “Scartblokje” hebben, dat is een dingetje dat in je tv gaat waar je een gele, een rode en een witte kabel in kunt stoppen. Dit soort blokjes krijg je vaak bij je playstation enzo.

Je kunt ook één kopen waar S-Video in kan. Je hebt dan veel beter beeld want via composiet (de eerste oplossing) heb je vrij brak beeld.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Bijdrager
    hansenonline

vergeet niet eerst de vga->svideo adapter(m91096/a) aanteschaffen.
    dan een scartkabel met een composiet een een audio stekker.

succes ermee.
    bij mij werkt het prima.

daan.

Bijdrager
    Alfetta

Hoi misschien heeft je tv dan geen scart maar heb je wel een videorecorder met scart en kun je het signaal via de videorecorder naar de tv laten lopen? Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Bijdrager
    els
    ”Christian”

Hoi misschien heeft je tv dan geen scart maar heb je wel een videorecorder met scart en kun je het signaal via de videorecorder naar de tv laten lopen? Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Heee slim! Wij hebben ook een hele ouwe tv staan, maar via de video moet het lukken. Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    Mikkie

Hallo Allemaal,

Ik ben vanaf deze week in het rijke bezit van een 14″ G4 Ibook. Heb vandaag een video-adapter M9109G/A gekocht met de hoop zo dvd via de televisie te kunnen bekijken. Daarbij heb ik een scartkabel gekocht met aan de andere kant een rode – witte – gele stekkers. Die gele heb ik in het adapter gestopt en de scartkabel in de televisie, de dvd af laten spelen via het programma dvd-speler maar er gebeurt op de televisie niks.

Wat doe ik fout ??

Wie kan mij helpen ??

Groetjes !!!

Bijdrager
    HarleyMac

Ik heb een Ibook G4 14″ en heb ook zo’n ‘handig’ stekkertje via iemand te pakken (zie hierboven bij die blonde smiley) gekregen om beelden (DVD van de Ibook op de TV te laten zien. Het stekkertje is een M9109G/A
    Ik heb een tulpstekker-snoer met aan 2 kanten een tulp. En ik zie ook nog geen beeld. Moet ik een apart kanaal kiezen op de TV?

Bijdrager
    Oupro

Ik meen mij te herinneren dat er voor de verschillende modellen iBooks ook verschillende kabels zijn. Mijn vraag dus is of jullie naar de dealer zijn gegaan met het modelnummer van de kabel, of het of het model van de iBook. Wellicht dat jullie een niet geschikte kabel hebben.

Hebben jullie de tv trouwens wel op het juiste kanaal staan? Misschien een rare vraag hoor, maar ik zou zelf eerlijk gezegd niet weten waardoor je geen beeld zou kunnen krijgen. Bij mij werkte het op mijn iBook 500 altijd plug-and-play. De instellingen waren dan perfectie.
    Misschien zit er wel een breukje in de kabel.

UPDATE:
    Dit lees ik op de website van Apple over de betreffende adapter:

Important:
    Requires iBook without an external reset button,12-inch PowerBook G4, eMac (with AirPort Extreme) or17-inch iMac (1GHz) with mini-VGA port.

M9109G/A

Er wordt dus niet duidelijk over de iBook G4 gesproken, wat normaal gesproken wel gebeurd als het over de iBook G4 gaat.
    Verder heeft de iBook G4 volgens mij geen externe resetknop, mijn iBook 500 heeft er wel een.

Bijdrager
    Mikkie

Ik heb het speciaal gevraagd welke adapter ik moest hebben en ze hebben deze aangeraden dus ik ging er van uit dat dit de juiste was voor deze 14″ G4 ibook

Ik heb verschillende kanalen geprobeerd, op allemaal geen dvd beeld.

Welk kanaal moet ik hebben ??

AV ??

videokanaal ??

moet het wel werken met zo’n scart-rood-wit-geel kabel ?

Bijdrager
    Oupro

Welk kanaal is afhankelijk van de aansluiting op de tv.
    Wat je ook nog kunt doen is een kijkje nemen onder beeldschermen in de systeemvoorkeuren. De beeldschermmodus moet op PAL zijn ingesteld.

Verder werk ik op mijn iBook 500 niet met een adapter maar met een kabel. Een kabel van minijack naar rood, wit en gele cinch stekkers.

Bijdrager
    Mikkie

Ik kan die pal instelling niet vinden bij systeemvoorkeuren-beeldschermen ….

moet je als je ibook aan tv hebt hangen op detecteer beeldschermen klikken ?

Bijdrager
    HarleyMac

Nog even over de Ibook en de video-aansluiting.
    Ik heb het zojuist geprobeerd met een snoertje met aan beide kanten een tulp-aansluiting.
    Ik kreeg wel beeld, maar het bleef mooi zwart-wit met veel ruis.
    Ik had ook nog een scartsnoer gevonden met aan de andere zijde twee tulpjes.
    Maar ik heb maar aansluiting voor 1 tulp.
    Ik kreeg dus hetzelfde resultaat!

Bijdrager
    hansenonline

je moet je tv zetten op het externe kanaal, waar je ook de video op kijkt.
    sommige tv hebben er 3 waarvan er 1 goed werkt.

de scartkabel moet een audioplug hebben met een ministekker om in de koptelefoon aansluiting te stoppen en een video tulpstekker, zo heb ik het gedaan en dat werkte goed.

daan.

Bijdrager
    Mikkie

Goedemorgen !!

Ik heb het nu voor elkaar dat ik beeld heb op de televisie eerst was het zwart/wit maar inmiddels is het kleur. Nu moet ik nog geluid hebben.

Het maakt mij niet uit of het geluid via de televisie loopt of via de stereo. Ik begrijp dat ik om het via de stero te laten lopen een verloop stekker van tulp naar mini-jack moet hebben.

Als ik het via de televisie wil wat heb ik dan nodig ? en kan het wel want ik heb namelijk geen tulp aansluit mogelijkheid op de tv zitten, enkel scart en coax.

Bijdrager
    beammeup

..als ik mijn Powerbook via S-video op de Tv aansluit ziet het er vreselijk uit.
    Dat valt me ergens toch behoorlijk tegen.

beammeup

Bijdrager
    Mikkie

Wat versta je onder vreselijk ?

Is het zwart wit ?

Niet scherp ?

Heb je de verschillende frequenties geprobeerd ?

Bijdrager
    Oupro

Bij mij als ik mijn iBook via de a/v uitgang van de iBook op de tv aansluit, ziet het beeld er ook niet scherp uit, maar zodra ik een dvd afspeel ziet het er echt zeer netjes uit.

Wanneer ik overigens de dvd-speler start en mijn iBook is op de tv aangesloten schakelt hij ook netjes het scherm van de iBook uit, zodat ik daar geen vals licht van krijg bij het bekijken van de dvd.

Maar die tv-modus is volgens mij ook niet echt geschikt om een programma o.i.d. mee te demonstreren, enkel voor dvd’s. Weet eigenlijk niet hoe het zit met ander videomateriaal wat gewoon op de HD is opgeslagen.

Bijdrager
    Mikkie

Bij mij is het tv-beeld ook niet scherp, maar als ik dvd afspeel is deze wel scherp.

Hoe kun je instellen dat je Ibook z’n scherm uitschakeld als je dvd via tv kijkt ?

Bijdrager
    Oupro

Ik heb dit niet standaard in hoeven stellen. Lijkt me een standaard iets op mijn videokaart.
    Ik kan er ook weinig aan instellen volgens mij, maar ben er eigenlijk ook nooit naar op zoek gegaan.

Misschien dat het iets is wat in de dvd-speler in is te stellen, maar ik vermoed dat het een optie op de videokaart is.

Bijdrager
    black_eye

In de iBook kan je dat niet instellen. De iBook mirrored het scherm, de PoBo kan meerdere schermen weergeven. Dan zet je synchrone weergave uit, nu kun je het DVD venster slepen naar je TV. Kan je film kijken op je TV en fotosoepen op je PoBo.

Bijdrager
    profclimber

Het is heel simpel, er zijn tv die meerdere scarts hebben als je er twee hebt is het bij sony AV1 en AV2.
    Dacht bij Philips EXT 1 en EXT 2 ga zo maar doorr

Bijdrager
    profclimber

Het is heel simpel, er zijn tv die meerdere scarts hebben als je er twee hebt is het bij sony AV1 en AV2.
    Dacht bij Philips EXT 1 en EXT 2 ga zo maar doorr

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.