5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    moodjoo

iBook 933MHz vs 1GHz

Nu dat de iBooks in G4 zijn uitgekomen, denk ik eraan om er eentje aan te schaffen.
    Ik twijfel tussen de 14″ 933MHz of 1GHz. Zit er veel verschil qua performance tussen die 2 versies?
    Er zit toch een verschil van 150 euro tussen de 2, dus…

Bijdrager
    TheBT

Denk niet dat er echt zó veel verschil zal zijn tussen die twee iBooks… Wie weet is de 1GHz wel niet gewoon dezelfde processor als de 933MHz maar dan wat overclocked?! :?
    In het prijsverschil van 150 euro zit natuurlijk ook een grotere harde schijf, 60Gb ipv 40GB.
    Als je ze nu allebij met dezelfde harde schijf uitrust dan is het prijsverschil nog maar 90 euro.
    Dus ja het hangt ook wat af van hoeveel plaats je nodig hebt op je harde schijf, als je met 40GB toekomt dan zou ik de 933MHz nemen, anders de 1GHz.:wink:

Bijdrager
    moodjoo

Ja, dat verschil in harde schijf had ik ook gezien, maar dat maakt mij niet zo veel uit of dat die 40GB, dan wel 60GB is. Daarom dat ik de 933MHz overweeg.

Die 150euro kan ik dan nog ergens anders insteken. :)

Moderator
    Lucas Raggers

Ik zou de dure nemen, maar als de ruimte niet uitmaakt zou ik inderdaad de 933 nemen en er dan bluetooth en airport insteken.

Bijdrager
    moodjoo

Airport steek ik er in ieder geval al in en voor BT heb ik al een aparte USB-module. Maar ja: dan heb je zo’n fraaie iBook en zo’n USB-stick er op aansluiten is dan wel geen zicht.:?

Zo’n iBook-G4, is die te vergelijken met een iMac-G4? Ik had ergens gelezen dat er geen L2-cache inzat of zo iets. Op het werk heb ik een 800MHz iMac met 768MB ram en die bevalt me prima. Is die dan bv te vergelijken met zo’n iBook 933MHz met 640MB ram?

Alvast bedankt voor de reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.