10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

iMac en HDR foto's

Ik heb een Nikon d90 en wil met HDR foto’s aan de slag ,wat is nu om hier mee te beginnen een goed en niet al te moeilijk programma , kan later altijd nog eventueel naar een ingewikkeld programma.

Bvd

Bijdrager
    Oppie

Wat is IAMc?

Bijdrager
    ramrod

IAMc = IMac…..:razz:

Bijdrager
    Oppie

Je bedoelt: iMac?!:sarcastic:

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Photoshop werkt lekker makkelijk met HDR.

Bijdrager
    Oppie

Photomatix

Luminance HDR

(Maar ik heb er geen ervaring mee.)

Bijdrager
    MacTS

Als je gemakkelijk wilt beginnen ga dan eerst eens met Photomatix aan de slag. Luminance HDR ken ik niet, maar als ik zie dat je er eerst een ander open-source programma voor moet downloaden…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Gezien je camera en het feit dat je met HDR bewerkingen aan de slag wilt, neem ik aan dat je geen beginnend (amateur) fotograaf bent. Daarom zou ik zeggen: ga gewoon gelijk voor Photoshop, want dan snap je dat ook wel. Natuurlijk is Photoshop niet de goedkoopste, maar het is een “publiek geheim” dat daar wel een mouw aan te passen valt. :innocent:

Bijdrager
    ramrod

Heb het met Photomatix geprobeerd en dat werkt wel prettig moet ik zeggen , ga hier eens verder mee oeffenen .

Thx

Bijdrager
    ramrod

Als je op je Apple ook nog Windows hebt draaien dan is het programma van Oloneo een aanrader , is nog een beta versie maar werkt 100% en goede resultaten en is gratis .

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.