12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bupaul

I-Work en Office

Voordat ik I-Work aanschaf (heb nu een I-Work trial versie) heb ik de volgende vragen.

In een ander draadje werd al uitgelegd hoe Pages te openen in Word.
    Ik had eigenlijk min of meer dezelfde vraag alleen is het de bedoeling dat wat ik in Pages heb gemaakt door een ander in Word kan worden bewerkt.
    Ik doe nu een tijdschrift voor een vereniging maar wil er mee stoppen. Een ander gaat wel verder maar die heeft geen Apple.

Dus: Hoe kun je bestanden van I-Work openen in Office en kun je ze dan nog bewerken.

Ik krijg overigens een Powerpoint presentatie niet geopend in Keynote en een Word .doc niet in Pages.

Wat doe ik verkeerd.

Bijdrager
    pinkie

Begin eens met te beschrijven wat je doet om PPT te openen in Keynote en .doc in Pages, dan kan ik misschien zeggen wat je niet goed doet.

Overigens, als je Pages bestanden exporteert naar .doc dan kan iedereen die op de standaard manieren bewerken. Dat wil zeggen, iedereen die Word ter beschikking heeft op zowel PC als Mac.

Bijdrager
    bupaul

Met rechtermuisklik en dan open met

Bijdrager
    pinkie

Probeer het eens vanuit de applicatie dus in Pages > file > open en dan het bestand kiezen. Overigens, wat gebeurt er precies wanneer je het op jouw manier probeert?

Bijdrager
    Eelke

Je loopt wel kans dat je lay-out verloren gaat..

Bijdrager
    wido

Je loopt wel kans dat je lay-out verloren gaat..

Dat vind ik erg meevallen. Tot nu toe zie ik geen verschil, op één ding na: lijnen in alinea’s in Word verdwijnen in Pages. Verder dus prima uitwisselbaar.

Bijdrager
    Bor

Het is iWork, niet I-Work:wink:

Bijdrager
    CedricH

Als je veel met office documenten moet werken raad ik sterk aan om voor Offce:Mac te gaan. Ik heb hier zowel iWork 08 als Office:Mac 2008 staan en ik vind Office toch beter, al is het maar door de betere compatibiliteit.
    In iWork gaat opmaak van Office bestanden snel verloren en exporteren naar de nieuwe Office indelingen (.docx ; .xlsx en .pptx) is onmogelijk. iWork op zich is een goed pakket, het is eenvoudig te gebruiken en ziet er beter uit dan Office maar uitwisselen is niet altijd even eenvoudig. Het gaat wel maar soms is het echt lastig, zeker als je met meerdere personen bezig bent aan eenzelfde document. Weet ook dat er een aantal functies die je kent uit Office niet in iWork zitten.

Bijdrager
    Geedee

Als je het Pages-doc exporteert naar Word-doc is het probleem toch opgelost. Je hebt dan namelijk een Word-doc.

Bijdrager
    Kobes

Ik ben het volledig met CedricH eens. iWork is een fantastisch programma om snel, goed ogende documenten te maken, verbluffende presentaties en mooie en flexibele spreadsheets. Op 1 voorwaarde: niet uitwisselen met Windows gebruikers, behalve via pdf.
    Alles wat met Windows moet worden uitgewisseld: Openoffice of Office:Mac. Openoffice is gratis en op zich vrij goed vind ik, maar Excel is uitgebreider en daar ben ik beter aan gewend. De snelheid van Excel voor Mac is echter een doffe ellende. Dan is Openoffice weer veel en veel beter.
    Excel 2003 voor windows via Crossover werkt 100x sneller dan Excel:Mac (ervan uitgaande dat je flink complexe documenten maakt).

iWork: doen voor jezelf, een verademing in gebruiksgemak (en je mist een hoop overbodige functies) voor slechts 80euro
    Office: noodzakelijk voor uitwisseling.

Bijdrager
    leon_r

Maar op de ene plek lees ik dat de uitwisseling tussen word en pages (zeer) goed is, maar soms lees je ook dat het bagger is.
    Wat is het nou? Want ik ga binnenkort een mac kopen maar ik wou eigenlijk iWork erbij kopen maar nu begin ik toch weer een beetje te twijfelen…

Bijdrager
    CedricH

Voor simpele dingen werkt het vrij goed maar van zodra er ingewikkelde opmaak aan tepas komt gaat het fout. Een Pages 08 document met png afbeeldingen in exporteren bijvoorbeeld levert al problemen op.
    Als je veel moet uitwisselen in Windows formaten is het beter Office te kopen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.