12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Fonzzuitleusden

i tunes versus media monkey

Zo op het 1e gezicht lijkt media monkey (gold) wat uitgebreider. Is er bv in i tunes een mogelijkheid om via een gezochte titel alles van die artist of alles van dat album te zoeken? Ben benieuwd of hier meningen over zijn op dit forum.

Bijdrager
    Esquare

Zo te zien heeft MediaMonkey als belangrijkste nadeel dat er geen Mac-versie van is. Dan ben je op een Mac-forum als dit al snel uitgepraat.:)

En natuurlijk kun je in iTunes op artist of albumnaam zoeken, maar misschien snap ik je vraag niet helemaal.:?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Afgezien dat het voor Windows is en de meeste mensen hier Mac-gebruikers:

Het heeft zeker een hoop functies, waarvan de meeste naar mijn mening niets toevoegen. Meer wat ‘luie mensen’ opties :wink: En het ziet er (waarschijnlijk door de vele opties) wat rommelig uit als ik de screenshots zo bekijk. Komt waarschijnlijk omdat er steeds functies toegevoegd worden waarvoor in het begin niet duidelijk ruimte is gemaakt en ze maar ergens tussen gestopt worden. Ik ben persoonlijk ook niet zo’n fan van het design maar heb wel een paar vrienden die er op geilen denk ik, zal het eens naar ze doorsturen…

Bijdrager
    www.project-euh.com
    ”Esquare”

En natuurlijk kun je in iTunes op artist of albumnaam zoeken, maar misschien snap ik je vraag niet helemaal.:?

Hoe ik het begrijp: Stel je zoekt naar My Way en dan vindt je Frank Sinatra natuurlijk, of je dan met een druk op de het hele album kunt zien waar dat nummer op staat. Dus een soort ‘level up’ in je zoeken.

Bijdrager
    Fonzzuitleusden

Je zoekt iets, bv Tush van ZZ Top, en je krijgt dit nummer te zien. Bij Media Monkey kan e dan via dit nummer alles van dit album te voorschijn toveren of alles van deze artist. In i tunes zie ik dat denk ik niet, dan moet je een nieuwe zoekopdracht geven, bivoorbeeld zz top om alles van zz top te zien, of de albumtitel om alles van dat album te zien. Inderdaad, de media monkey is voor de wat luie gebruiker, maar waar is een computer anders voor dan om het je gemakkelijk te maken:wink: Anders had ik nog immer m’n hele cd voorraad in de kast en zocht ik via schijfjes en m’n geheugen. Gemak dient de mens.

Overigens, i tnues ziet er wel mooier uit.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik doe het bovenstaande altijd zo: Mijn library is gesorteerd op artiest en dan de albums bij elkaar. Dus ik zoek een nummer. Selecteer dat en wis dan de zoekopdracht. Dan staat alles er weer en mijn selectie staat dan midden in de artiest en album wat ik zocht.

Bijdrager
    Fonzzuitleusden

Het vergt even oefenen, maar het kan, misschien is het zelfs wel makkelijker dan bij mm. Mmh. Ben bijna overrtuigd.

Nu ik hier toch vragen aan het stellen ben, een klein off topic vraagje, als het mag. De mooiste manier om de geluidsbegrenzer van de ipod te omzeilen, een crack of via itunes alle nummers ‘opblazen’? Indien crack, welke?

Moderator
    unSOUND

Lees Stickies en ge zult vinden….

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=880761#880761

Moderator
    unSOUND
    ”www.project-euh.com”

Ik doe het bovenstaande altijd zo: Mijn library is gesorteerd op artiest en dan de albums bij elkaar. Dus ik zoek een nummer. Selecteer dat en wis dan de zoekopdracht. Dan staat alles er weer en mijn selectie staat dan midden in de artiest en album wat ik zocht.

Nog makkelijker:

• Zet bladeren aan.
    • Doe je zoekopdracht

Nu zie je in het blader venster alle artiesten / albums waar de resultaten uit komen. Klik op de artiest of op het album naar keuze, en wis de zoekopdracht. Voila: enkel de artiest of het album wat jij zocht staat in beeld.

Bijdrager
    vogel

Weer wat geleerd… Thanx! 8)

Bijdrager
    Fonzzuitleusden

Media Monkey zal wel niet voor een mac bestaan, maar ik ben toch bang dat deze mediabrowser veel meer gebruiksgemak heeft. Vooral als je een erg grote muziekverzameling hebt. Ben even een uurtje bezig met echt vergelijken en dat is mijn voorzichtige conclusie. Probeer deze maar eens uitgebreid (op een pc van de buurman:) )

Bijdrager
    Esquare
    ”Fonzzuitleusden”

Media Monkey zal wel niet voor een mac bestaan, maar ik ben toch bang dat deze mediabrowser veel meer gebruiksgemak heeft.

Het tweede deel van de zin is in strijd met het eerste deel. :)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.