4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Beninho

I-tunes server + linux box

Ik heb een linux server gemaakt die draait op Ubuntu 11.10

Het is de bedoeling dat mijn i-tunes muziek vanaf deze server locatie gelezen word (naar mijn macbook pro)

Nu heb ik de forked-daapd geïnstalleerd als i-tunes server. Zoals deze guide maar dan met forked-daapd.

Het probleem is echter de de volledige library als geheel word gezien en ik dus niet kan browsen door albums

Wanneer ik mijn i-tunes lib. aanmaak (alt + itunes starten) op een network-share kan dit wel, maar dan is er een lag (1 sec) wanneer ik na het volgende nummer skip.

Kan iemand me helpen een itunes lib aan te maken die geen lag geeft wanneer ik het open vanaf de network share?

Bijdrager
    BluePad

WHOOO! 1 seconden lag… veel hoor…..

Bijdrager
    Beninho

Kort of lange lag, maakt niet uit.

Het kan beter, dus vraag ik om hulp, niet om gejammer @bluepad.

Bovendien, wanneer ik dus een netwerk server gebruik, heb ik geen lag.

Mijn vraag is dus, op welke manier kan ik een externe netwerk locatie gebruiken voor mijn i-tunes bib, zonder die lag.

Bijdrager
    Beninho

Het is me dan gelukt.

Ik heb het nu draaien met Netatalk ookwel Appletalk en Avahi (moedercode van bonjour).

Het afspelen van muziek en films gaat zalig nu! En ik heb nog de mogelijkheid te browser door albums en metadata aan te passen. Dit in tegenstelling tot een i-tunes server op basis van firefly.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.