7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Fraser

I-tunes en Apple Tv vanaf externe HDD

Ik heb 2 externe harde schijven gekoppeld aan mijn netwerk.
    Is het mogelijk om al mijn content uit I-Tunes te streamen vanaf 1 van deze hdd’s naar mijn Apple TV?
    Ik wil dus (om ruimte op de MacBookPro te besparen) al mijn I-Tunes content op de Hdd zetten. Is dit mogelijk, en zo ja hoe?

Groet, Freez.

Bijdrager
    iDude

geef in itunes aan (bij preferences) waar je library met muziek is (op je externe HD) en je kunt aan de slag. Apple tv ken ik niet.

Moderator
    Koen van Tongeren

Toevoeging op iDude: vervolgens koppel je de Apple tv aan die Mac die die iTunes bibliotheek ‘beheert’ en klaar ben je.

Bijdrager
    Barabas2005

Yep dat gaat inderdaad heel makkelijk. Ik doe het iets anders: al mijn iTunes files staan op een NAS schijf. Die folder heb ik via een alias in de “home” folder gezet (in de plaats van de originele “music” folder). Werkt perfect.

Bijdrager
    kleine vis

Loopt hier ook als een zonnetje…

Hoewel ik gisteren Nemo keek en die voor het eerst moest bufferen;-)

Voor de rest tot nu toe geen problemen gehad met externe harde schijven.

Bijdrager
    marceljanssen

@ Barabas2005, wat voor NAS heb je, als ik vragen mag.
    Ik doe het zelfde, maar iTunes is tekens de link met de files op mijn Iomega Netwerk Disk kwijt. Misschien dat het er iets mee te maken heeft dat die NAS elke keer opnieuw gemount moet worden bij het ontwaken uit de slaapstand. Bij een herstart is de Iomega Netwerk Disk wel op de desktop actief. Maar de link met iTunes blijft een probleem.

Grtn, (M)

Bijdrager
    Barabas2005

Ik heb twee LaCie Ethernet Big Disks. Ik had ook vaak problemen dat mijn Macjes de schijven niet meer kon vinden. Dit gebeurde voornamelijk nadat de WiFi en Internet verbindingen van mijn Sitecom Modem/Router af en toe wegvielen. Op een of andere manier kregen alle apparaten op het netwerk daarna ook weer nieuwe IP’s. De Macjes zagen de NAS schijven daarna wel weer, maar niet de AFP en SMB toegang tot die schijven.

Nu heb ik daar minder last van en herkennen de Macjes de schijven zonder probleem (ik heb het mounten “geautomatiseerd” door ze in de “Login Items” van mijn Account te zetten). iTunes werkt hierna ook zonder problemen met de NAS schijven. Daarbij heb ik de folders op de NAS schijven ook nog als alias in mijn “User” folder gezet. Dan mount de NAS schijf automatisch bij het starten van iTunes, ook als je ze niet in de “Login Items” hebt staan.

Op mijn oude Sitecom kon ik elk aparaat een eigen IP (via DHCP) toekennen aan de hand van de MAC adressen. Mijn nieuwe Sitecom (de WL-175, die ik moest kopen vanwege upgraden van mijn ADSL naar ADSL2+) heeft dit helaas niet. Dit werkte op de oude Sitecom perfect en ik had daarop nooit problemen met verbindingen die wegvielen of IP adressen die veranderden.

Ik ben nu aan het zoeken naar een beter Annex B modem/router die wat betrouwbaarder is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.