12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    paafke

i-pod video op tv

ik heb via av connector een film geken van mijn i-pod naartv. nu is het beeld op tv niet echt gewelding. heeft denkt te maken dat het een mpeg4 bestand is. is hier misschien een oplossing voor?

Moderator
    unSOUND

Anders coderen…. spelen met de bitrate en keyframes instellingen en gewoon kijken wanneer het goed genoeg is.

Bijdrager
    paafke

bedankt voor het reageren maar nu wet ik eigenlijk nog niet zo veel. hoe kan ik die instellingen wijzigen?

Moderator
    unSOUND

Ik kan niet veel zeggen, omdat jij ook niet veel verteld…

Dan moet ik toch eerst weten met welk programma je werkt… of je met een Mac of een PC werkt, welke instellingen je nu hebt gebruikt…

:wink:

Bijdrager
    Sixer

Ten eerste is het mij niet gelukt om met een normale 3 tulpjes
    naar 1 jack kabel mooi beeld te krijgen. Het lijkt erop dat je d’r
    echt één van Apple nodig hebt.

Heb je die al, probeer dan inderdaad eens een H.264 codering.
    Filmpjes omzetten naar H.264 kun je met iSquint en HandBrake.

Moderator
    unSOUND

of je nu h264 of mpeg4 gebruikt maakt echt geen hol uit als je de juiste instellingen niet probeert.

Bijdrager
    Macs

iSquint –> beste voor TV selecteren ipv beste voor iPod. Kwaliteit “idioot”.

Bijdrager
    CMD-Z

Yo dude,

Je hebt zeker niet de kabel van apple nodig, ze zijn alleen een beetje sneaky geweest.
    Met een ‘normale avkabel’ kan het ook, maar je moet even spelen met de volgorde,

Conector RCA rojo en la entrada RCA amarilla del TV.
    Conector RCA amarillo en la entrada RCA blanca del TV.
    Conector RCA blanco en la entrada RCA roja del TV.

Of in andere woorden,

rood in geel
    geel in wit
    wit in rood

En je bent in the house.

Cheers

Bijdrager
    S.A.F

Met een simpele AV kabel (3 tulpjes en een headphone jack) van Apple zelf heb je ook een matig resultaat. Verwacht maar niet dat het beeld in de buurt zal komen van dvd.

In de eerste plaats is zelfs het geluid uit je home stereo system al matig als je je iPod aansluit via de headphone jack (niet te vergelijken met een legale cd).

In de tweede plaats zal dat komen door het geconverteerde iPod bestand op je iPod Video. Dit videobestand is geconverteerd naar de afmetingen van je iPod Video. Als je vervolgens dit filmpje op een grote tv gaat afspelen zal dat ten koste gaan van de beeldkwaliteit.

Een mogelijkheid om een dvd in dvd-kwaliteit, of in ieder geval een betere kwaliteit dan van je iPod, op je iPod Video te zetten is er niet. Het enige dat je nog kunt doen om de kwaliteit een stuk te verbeteren is een dock connector kopen en die aansluiten op je tv. Hierdoor laat je de headphone jack voor wat hij is, en gebruik je de kwalitatief betere dock connector voor de aansluiting met je tv.
    Ook kun je bij het converteren met sommige programma’s de resolutie voor het converteren instellen op 480 x 368 (in PQ DVD to iPod converter noemen ze dit de “For iPod to TV” instelling).

Good luck.

p.s.: Ik gebruik zelf de AV kabel van Apple zelf. Heel handig voor op vakanties. Aansluiten op de hotel tv (vaak wel een scart adapter stukje meenemen!) en afspelen maar! Zo kan ik makkelijk (geen dvd speler + dvd’s nodig) films kijken.
    Op een hotel tv (en andere tv’s van dergelijk formaat) is de kwaliteit gewoon goed. Doet niet veel onder voor gewone kabel tv kwaliteit.
    Op mijn redelijk grote LCD tv valt de matige kwaliteit natuurlijk wel meteen op. Maar als je vanaf de bank of het bed naar de tv kijkt is ook dat nog wel goed te doen. Het is maar net wat je eisen zijn…
    Vergeet alleen niet dat een iPod Video nog lang geen vervanging kan zijn voor een dvd speler.

Moderator
    unSOUND
    ”OscarRoberto”

Je hebt zeker niet de kabel van apple nodig, ze zijn alleen een beetje sneaky geweest. Met een ‘normale avkabel’ kan het ook, maar je moet even spelen met de volgorde

Leuke post… :|

Als je de openings-post ook nog had gelezen
    had je geweten dat dit helemaal de vraag niet was…

Belangrijkste is de juiste bitrate, framespeed en het aantal keyframes… Daarmee spelen veranderd de kwaliteit van de film aanzienlijk, maar ook de grootte van het bestand, en de accuduur van je iPod ( H264 gebruikt bijvoorbeeld meer stroom dan mpeg4 )

Bijdrager
    Sixer

Hij reageerde op mijn stukje. Maar ik heb ook de kleurtjes omgewisseld met een normale kabel, maar kreeg zwartwit of anderzins slecht (vestoord) beeld.

Bijdrager
    paafke

bedankt alle, voor het reageren.

ik heb de av kabel van apple . ik denk ook dat het beeld niet veel beter wordt zoals s.a.f al vertelde. maar volgens unSound zou het mogenlijk zijn. ik wil het graag broberen is dit erg ingewikkeld? ik heb windows en i-pod videora converter.

ik hoor graag van jullie.

ps weet iemand een side waar je goede films kan downloaden. die het dus ook echt doen. want van limewire en bitlord word ik niet echt vrolijk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.