10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    ilovemini

I pod Mini, waarom wel en waarom niet.

Sinds een paar weken ben ik helemaal “verliefd” geworden op de I pod Mini.
    Nou ben ik ook van plan om er eentje te gaan halen zodra hij uit is (iemand een exacte datum ?).
    Maar nu komt de vraag, op dit moment heb ik nog een goed werkende Flash speler (http://members.lycos.nl/sukteam/pics/mp31), maar ben bezig deze te verkopen.
    Eigenlijk lees je overal alleen voordelen over de I pod (mini), op de wat mindere accu na dan (is bij nieuwste model verholpen).
    Maar wat zijn nog meer minpunten aan de I pod Mini, waar ik rekening mee moet gaan houden. Ik heb al veel gelezen op amerikaanse fora over vastlopers, schokken tussen het switchen van nummers.

Dus brand maar los ! :D

Bijdrager
    SvS

Geheugen ‘maar’ 4 GB? Voor mij genoeg, maar er zijn mensen die playlist hebben van 30 GB… :?

Bijdrager
    ajschol

Ik heb nu 2 weken een 20 Gieg, en deze is nu al voor 25% gevuld… En de “grote” iPod is echt niet zo ontzettend veel groter als de mini,… ik heb daarom gekozen voor de “normale”… 8)
    ook omdat ik de iPod wilde kunnen gebruiken als backup, of om straks de Beta’s van OSX 10.4 te mogen zien:lol:

ieder zo z’n wensen…

Bijdrager
    Audio Bully

Misschien is het raadzaam om te kijken naar een 15Gb iPod van €349,- De prijs van een iPod mini komt geloof ik namelijk te liggen rond de €200,- en daar zit maar 4Gb op… Ik zou dus een beetje verglijken waar je meer ‘waar’ voor je geld krijgt…

En ik blijf erbij dat de ‘gewone’ iPod een stuk mooier is, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Bijdrager
    LoveBug356
    ”Susanne”

Geheugen ‘maar’ 4 GB? Voor mij genoeg, maar er zijn mensen die playlist hebben van 30 GB… :?

Ok, ik kan volgen. Hoe meer hoe beter …

Maar 4 Gb is 4000 minuten muziek is 66 uur muziek is zeker 10 keer opladen. Is de kans dan niet groot dat als je dan andere muziek wilt horen dat je in die tijd al niet terug bij je computer hebt gezeten. En als je synct duurt het 10 sec per CD, dus daar moet je ookal niet op wachten.

Persoonlijk heb ik een iPaq waar ik nu 4 uur op kwijt kan en ik heb er eigenlijk genoeg mee.
    Ik luister heel veel muziek en laad iedere keer als ik aan de computer zit (1xper dag) nieuwe (recente) muziek op. Als ik dan meer dan 4 uur per dag muziek luister ( gebeurd niet zo veel) hoor ik sommige liedjes twee keer maar vind da toch niet zo storend.

Stel dat je nu een Ipod mini hebt en gemiddeld per dag 3 uur luisterd dan moet je om de 22 dagen andere muziek opladen als je altijd iets anders wilt horen….
    Ik denk dat iedereen die een Ipod heeft die synct binnen de 22 dagen. Ook al is dit een versie van 40 gig.

Als je het dus zo bekijkt is, als je de Ipod enkel voor muziek gebruikt, is de mini de beste en goedkoopste( bespaard 50$ met 15Gig versie), want de grote iPod sleur je dan gewoon overal mee met muziek die je toch niet beluisterd.

Als je hem ook gebruikt als data-disk dan is de grote natuurlijk veel beter.

Kan iedereen mijn redenering volgen of is dit verkeerd?

Bijdrager
    ajschol

keuzevrijheid!!

ik vind het heerlijk om gewoon mijn iPod te pakken, en dan te denken: “waar heb ik nu zin in”. Als je elke keer muziek erop en eraf moet zetten, heb je nooit je volledige collectie bij de hand. Je zou maar net zin hebben in The Beatles, terwijl je die net eventjes op je computer hebt staan… :P

Bijdrager
    JazzEye

Ik heb een ‘gewone’ iPod van 15 GB.
    Ben net terug uit de US of A. In Appel Store Houston de laatste iPod mini’s van de eerste serie gekocht… geloof me: als je de mini ziet denk je maar één ding… ik wil ze alletwee. Je kunt ze niet rationeel vergelijken, ze is zoooo cooool!

Bijdrager
    ilovemini
    ”JazzEye”

Ik heb een ‘gewone’ iPod van 15 GB.
    Ben net terug uit de US of A. In Appel Store Houston de laatste iPod mini’s van de eerste serie gekocht… geloof me: als je de mini ziet denk je maar één ding… ik wil ze alletwee. Je kunt ze niet rationeel vergelijken, ze is zoooo cooool!

Die mini’s die je daar hebt gekocht. Ga je die verkopen hier, of ga je ze zelf houden (Ik neem aan dat je er meerdere hebt aangezien je “laatste mini’s” zegt). Zo ja, dan ben ik wel geïnteresseerd.

Ik ben echt van plan om hem alleen voor muziek te gaan gebruiken, en wil gewoon allemaal albums erop kwijt. Veel makkelijker dan telkens maar 1 (zoals ik nu heb op me 128mb flash spelertje).

Maar zijn er ook andere nadelen aan de I pod (Mini) van technische aard?

BVD :D

Bijdrager
    JazzEye

Nee, ik was niet van plan een handeltje te beginnen hier. We waren met z’n drieën en iedereen heeft er nu een.
    Technisch: hij werkt verder hetzelfde als de ‘gewone’. Nadelen/voordelen zie diverse forums.

PS: Je kunt natuurlijk ook iemand in de USA vragen om er een op te sturen of mee te laten nemen.

Bijdrager
    hanzwillem

de microdrive in een mini ipod kan beter tegen een stootje dan een 2.5″ van een gewone ipod. Als je van plan bent vaak te vallen tijdens skaten bijvoorbeeld of het ding van tafel te stoten kun je beter een mini kopen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.