15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    zoob

i photo -> camera

Ik zou graag foto’s van mijn computer naar mijn camera uploaden zodat ik ze kan laten ontwikkelen, maar ik vind maar niet hoe je dat kan doen…?
    Iemand enig idee?

Bijdrager
    Mendoza

volgens mij kan dit niet.
    ik heb voor de zekerheid nog even gekeken, maar kon niets vinden. met mijn camera kan het wel, maar dan moet ik de software die bij de camera is geleverd installeren.
    je kan ze toch ook zonder camera laten afdrukken? CD-rommetje?

Bijdrager
    KarelWillem

Is dat niet een beetje ingewikkeld gedacht.
    Gooi ze op een cd-tje, loop naaar de eerste de beste winkel en laat ze ontwikkelen.

Ben je heel wat sneller klaar.

Bijdrager
    jelle59

vele mogelijkheden: foto’s op CD zetten, uploaden naar AH (hebben goed OSX-prg) en afhalen bij je plaatselijke kruidenier, HEMA, Kruidvat, foto’s op flash- of andere card zetten en zelf inlezen bij Dixons, Hema etc.
    Het leukst, en ook de meest dure en tijdrovende optie: zelf (nabewerken en ) afdrukken. Wow, een uitsnede op A4-formaat ! in sepia. Photoprinters zijn goed en betaalbaar, maar je loopt wel leeg op papier en inkt…

Bijdrager
    mekker

ik exporteer ze naar m’n card

Bijdrager
    Mendoza

dasmooi mekker, maar hoe doe je dat? dat was geloof ik de vraag . . . .

Bijdrager
    klaus

Mijn sony camera komt gewoon als drive op m’n bureaublad, als ik daar navigeer naar de map waar m’n foto’s op staan, dan kan ik daar gewoon alles van iphoto weer inslepen (moest ik dat willen).

Maar een handiger optie is idd gewoon alles op een cdtje smijten, of beter nog, uploaden. Dan hoef je al helemaal de zetel niet meer uit:)

Bijdrager
    Nietzman

“Ontwikkelen” doe je met oldscool fotorolletjes.

Bijdrager
    zoob

Een vriendin heeft ook een sony camera en die verschijnt als harde schijf en zij kan ze zo opladen. Maar bij mij is het een Canon met compact flash kaart maar die zie je nergens verschijnen.
    Weet anders iemand hoe je die kan laten verschijnen?

Nu doe ik het via cd’s, maar het zou toch gemakkelijker zijn voor mij moest ik het via mijn CF kunnen doen:)

Bijdrager
    hansenonline

compact flash reader kopen, dan kan je je kaartje als harde schijf gebruiken. mijn s40 kan ook niet als externe hd werken en ik heb dus een card reader gekocht.

daan.

Bijdrager
    mekker

Ik weet niet hoe het in een nederlands systeem heet maarbij mij heet het partage in dit menu zit helemaal onderin de optie exporteer. je selecteerd de fotos die je wilt hebben en exporteerd ze naar je card of je usb sleutel :D

Bijdrager
    Joffry

:apple: Hallo Zoob !

Volgens mij is dit in iPhoto 5.0 niet meer mogelijk. Ook niet met een cardreader.
    iPhoto ziet de reader wel als een movable disk, maar je kan alleen maar foto’s downloaden van de card en niet uploaden.
    Helaas ! maar waar !

Bijdrager
    Joffry

:apple: Hallo Zoob !

Ik was wat voorbarig. Uiteindelijk is het ook mij gelukt foto’s te uploaden. Via exporteer.
    Ik heb een Nikon camera en SD kaartjes. Bij mij moeten de foto’ dan geexporteerd worden naar de submap ‘100 nikon’. Er wordt verder niets aangegeven, maar uiteindelijk staan de foto’s wel op het kaartje via de cardreader. Bedankt Mekker, ik was werkelijk overtuigd dat dit ‘extra’ was verdwenen bij de versie iPhoto 5.0

Bijdrager
    zoob

super! thx, dat ik daar nog niet aan gedacht heb :D
    Het werkt bij een mijn vriendin, nu nog hopen dat het met mijn compact flash ook gaat!

Bijdrager
    hans dorsman

Je kunt gewoon foto’s uit iphoto naar een andere map slepen, net zoals met 2 verschillende finder vensters.
    Sleep ze dus gewoon naar de juiste map op je kamera.

Hans

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.