6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    szal

I Photo

Als ik foto’s van mijn camera overbreng naar IPhoto en ze vervolgens bewerk met de optie rode-ogenreductie, of de optie-verbeter- toepas, lijkt het wel dat behalve het verbeterde exemplaar ook de oorspronkelijke afbeelding wordt opgeslagen. Op de monitor zie ik daar niets van maar als ik de foto’s heb gebrand en vervolgens naar bv. Kruidvat ga om daar in hun machine afdrukken te maken, staan van de afbeeldingen alle beginfasen ook nog op de schijf. Dat verklaart dan tevens waarom mijn CD-schijf zo snel vol is bij het branden. Hoe zou ik die ongewenste procedure kunnen uitschakelen?

Szal.

Bijdrager
    nookie

Allereerst is je titel van je topic niet zo helder. Dan wordt je vraag wat minder enthousiast beantwoord.
    Spel dan op zijn minst iPhoto goed.:wink:

Als één oplossing kan je de foto’s vanuit iPhoto slepen naar een map op je bureaublad.
    Dan pakt hij alleen die ene foto en niet alle voorgaande bewerkingen.

Wel vreemd dat dit gebeurt.

Bijdrager
    Uzbad

szal, wat brand jij op CD? Bijv. de (nieuwe) map in iPhoto met de door jou aangepaste foto’s of de directory in de bestandsmap van iPhoto? In het laatste geval verbaast het me niet dat de originelen meegaan naar de CD. Het beste kun je de strategie van Nookie hierboven volgen: plaats je aangepaste foto’s in een aparte map op je bureaublad en brand die naar schijf.

Laat ons weten of het lukt.

Succes!

Bijdrager
    szal

O, bedankt.. Die map moet je dus eerst aanmaken. Hoe doe je dat?
    Szal.

Bijdrager
    wouwout

sleep de foto’s maar meteen naar het icoon van je cd.

Bijdrager
    nookie
    ”szal”

O, bedankt.. Die map moet je dus eerst aanmaken. Hoe doe je dat?
    Szal.

Ik neem aan dat je toch wel weet hoe je een nieuwe map moet maken?

Vanuit FINDER -> ARCHIEF -> NIEUWE MAP.
    Shortcut: Appeltje-Shift-N.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.