10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    guus

I phone plotseling simlock??

I phone 3G , prepaid, Vodafone. [unlocked] IOS 3

Mijn vrouw was te laat met de batterij opladen: I3 gaat uit.
    weer opgeladen, maar nu geeft hij plotseling: Simlock actief.

herstart van de I3, pincode ingevoerd, maar hij komt er niet doorheen.

wat doe ik fout, wie heeft de tip.

thnx

Bijdrager
    pim939

als je het uit wilt zetten dan ga je naar instellingen -> telefoon -> sim pincode -> en dan kun je hem uitzetten met je pin

Bijdrager
    guus

uitzetten is geen probleem, hij komt niet door het ontgrendel venster dmv een pincode heen.

Bijdrager
    MacDive

Simlock is niet hetzelfde als Pincode… Waarschijnlijk vul je je pincode in (die je zelf heb ingesteld om de Iphone op slot te zetten na x tijd geen gebruik, de Simlock code is de code die hoort bij je Sim-kaartje. Heb je van je netwerkprovider gehad bij het kopen van de Sim / abbo.

Bijdrager
    guus

heb alles erbij gezocht en de standaard code 0000 ingegeven: geen resultaat.
    hij blijft op ” ontgrendelen ” staan en links boven geeft hij Simlock!

wel heb ik de puckcode, maar weet niet hoe er doorheen te komen.

nu geeft hij na ingeven code: Geen simkaart geintalleerd!!!

Bijdrager
    guus

heb de sim kaart in een oude mobiel gedaan en hier wordt de kaart ook geweigerd.
    simkaart kapot?

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt nu denk ik gewoon drie keer achter elkaar de verkeerde code ingegeven, waardoor je kaart geblokkeerd is.

Bijdrager
    guus

nee, want als ik de simkaart opnieuw verwijder en er weer in steek, vraagt hij weer de pincode.
    bij 3 x een foute pincode, zou ik toch de puckcode moeten kunnen ingeven?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier staat dat bij 3 maal verkeerd invoeren van de PIN code er om de PUK code (Personal Unlocking Key) wordt gevraagd. Dit zijn als het goed is 8 cijfers. Mogelijk wordt er daarna om een nieuwe PIN code gevraagd.

Ik heb dit ook een keer gehad. Iemand van de T-Mobile winkel heeft het toen hersteld. Later had ik het weer en toen lukte het mij zelf.

Bijdrager
    KingAchille

Heb je hem gejailbreakt? Indien ja, dan zit je met een tethered boot. Indien nee, dan is er ergens iets mis met je SIM-kaart en kan een Vodafone medewerker je ongetwijfeld verder helpen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.