30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:

Bijdrager
    Purple

I phone kopen in amerika iemand weet of het gaat wat ik zeg?

Kan iemand mij helpen?
    Ik ga binnenkort naar amerika ik zou daar graag een i phone 6s plus kopen in de apple store kan ik deze gebruiken in belgie? Wel met een stroomomvormer van 230 naar 110v maar voor de rest kan ik deze hier gebruiken zoals een i phone die je in belgië koopt?
    Alvast bedankt voor de info

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Deze vraag is al honderdduizend keer beantwoord op dit forum. Gebruik de zoekfunctie eens.

Bijdrager
    GoeieDag

‘stroomomvormer’? Haha, jij moet je idd even eens inlezen middels de zoekfunctie.

Maar wees gerust, het kan probleemloos, en zonder ‘stroomomvormer’!

Bijdrager
    Niels

Haha, blijft een Belg he ?.

Nee even serieus, je zult alleen de belgische oplader apart moeten aanschaffen hier. Daarnaast moet je natuurlijk wel het juiste model kopen, zodat je belgische simkaart het ook doet.

Moderator
    Poezenbeest

Volgens mij zijn er geen verschillende modellen meer… Je hoeft alleen een Europese stekker te kopen, USB is USB…

Bijdrager
    KarelWillem

ALLES wat je moet weten wordt hier uitgelegd:

http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/

Bijdrager
    Imade

Vergeet hem dan niet zo mee te nemen dat het lijkt alsof jij hem al had toen jij naar de VS ging om zo import heffing misschien wel te kunnen ontwijken:P
    (Weet dat het eigenlijk verboden is, maar als Starbucks, Apple, Microsoft etc. het mogen, dan wij ook)

Bijdrager
    Niels

Ze zien gewoon aan het serienummer waar de iPhone vandaan komt, dus als je controle hebt ben je sowieso de sigaar. Daarnaast heb je ook problemen met je garantie, tenzij je een apple care aanschaft. Kortom, niet echt de moeite waard.

Bijdrager
    GoeieDag

Die tip van Imade is onzin, want zo werkt de douane niet.
    Garantie is geen probleem; je krijgt dan gewoon één jaar, ipv de 2 jaar die Apple in de EU aanhoudt.

Moderator
    Mac Daddy

@purple: Waarom zou je een iPhone in de VS halen?
    Ik kan nu zo alleen bedenken vanwege een wellicht goedkopere prijs. Nu hou ik niet elke dag de koers van dollar tegenover euro in de gaten, maar dacht dat die al een tijdje nadelig voor ons (Europa) staat toch? Dan zal het je uiteindelijk dus meer kosten.
    Als je je laat leiden door de prijzen online, dan moet je daarbij bedenken dat het in de VS het gebruikelijk is om prijzen zonder belasting (VAT/BTW) te melden.

Maar wellicht staat de koers nu wel gunstig of is er een hele andere goede reden, maar daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Er was een tijd van de eerste iPhone dat die nog niet direct in Nederland verkrijgbaar was en je dus hem dus wel uit de VS moest halen, maar dat zijn vervlogen tijden.

Bijdrager
    Remco K.

De Dollarkoers is niet nadelig voor ons. Het is weleens beter geweest, maar nog steeds is een aankoop in Amerika goedkoper dan in Nederland. Ik heb zelf in 2011 mijn MacBook Pro gekocht in Florida en dat scheelde 200-300 Euro.

Ik heb er toen een sleeve bij gekocht en de verpakking van de MacBook Pro achtergelaten.

Uiteraard is er een risico dat de douane je aanhoudt, maar de kans is klein. Maar wees in ieder geval gewaarschuwd.;)

Bijdrager
    Imade
    GoeieDag op 09 maart 2016

Die tip van Imade is onzin, want zo werkt de douane niet.
    Garantie is geen probleem; je krijgt dan gewoon één jaar, ipv de 2 jaar die Apple in de EU aanhoudt.

Pas als er minstens 20% mankracht erbij komt is mijn tip geen onzin.
    Douane controleert nu sporadisch en meer dan de helft wordt niet eens (volledig) gecontroleerd.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone 6 plus, 16 GB

Amerika: $ 649 ex. VAT (592 euro + ±10% VAT = 651 euro)
    Nederland: € 859 incl. BTW

859 of 651 dus.

Zelfs als je over die 651 nog eens 21% BTW zou aftikken bij de douane ben je toch goedkoper uit.

Bijdrager
    Shmoo

Serieus, je zou een dief zijn van je eigen portemonnee als je er geen twee zou kopen.

Bijdrager
    computer space

Alleen als je niet aangeeft en toch wordt betrapt is het niet enkel btw betalen, maar ook een boete. Koop een lumia 650. Halve prijs en gewoon hier te koop.Ook niet zo booooring als 6+

Bijdrager
    GoeieDag

Werkt toch iets anders ‘computer space’. Maar dat zoek maar eens na mbv het Douane appje op je hippe Lumia… Oops!:-D

Bijdrager
    SvS

Wow, wat ’n prijsverschil. Schande! Nou, dan zou ik t wel weten.

Bijdrager
    KarelWillem

Minimaal 200 euro bij niet aangeven. Dat is best de moeite, als je er toch bent.

Moderator
    Poezenbeest

@KW… Waar krijg jij de 6s Plus voor die prijs? Ik zie hem alleen maar staan voor 749 USD.

Dan reken we de meest gunstige btw (Delaware met 6% VAT), kom je op 793 USD.
    De koers van de dollar ligt op ca. 1,12 (maart 2016, koers Owanda), dus 708 EUR
    Ten opzichte van de 859 EUR die hier gevraagd wordt, is dat dus een verschil van 151 euro.

Bij de Douane betaal je 3% invoerrechten (21 EUR) en 21% btw over 708 EUR (148 EUR), totaal 877 EUR, dan moet er ook nog een lader bij van 25 EUR, kom je op 902 EUR.

Dus is het niet voordeliger om de iPhone in de VS aan te schaffen. Tel daarbij het verlies aan garantie op en je bent een dief van je eigen portemonnee om in de VS te gaan shoppen. Zelfs als je in de VS de btw kan terugkrijgen, ben je nog niet goedkoper uit, en dan waardeer ik het verlies op garantie nig niet eens op de prijs van AppleCare.

Bijdrager
    GoeieDag

Je betaalt geen invoerbel. op dit soort producten. En die lader is ook niet nodig; een verloopstekkertje voldoet (2 euro of zo) of je hebt er nog vast een thuis liggen.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar heb je helemaal gelijk in: http://goo.gl/2pjM6J

Poezenbeest op 12 maart 2016

@KW… Waar krijg jij de 6s Plus voor die prijs? Ik zie hem alleen maar staan voor 749 USD.

Nergens. Door de onduidelijkheid van het doorklikken, zag ik de prijs van de 6s als eerste. Foutje dus.

Bijdrager
    Soulshaker
    KarelWillem op 11 maart 2016

Minimaal 200 euro bij niet aangeven. Dat is best de moeite, als je er toch bent.

200 euro verschil ? Als je hem bij de geldhaai Apple koopt.:-D
    Een Belgische webshop verkoopt hem aan 735 eur , mét 2 jaar garantie.

https://www.thephonestore.be/product/apple-iphone-6s-plus-16-gb-space-gray/

oh ja, de shopreviews van deze winkel.

4launch heeft hem ietsje duurder staan.
    https://www.4launch.nl/product/381273/Apple-Smartphone-iPhone-6s-Plus-16GB–grijs-/

Bijdrager
    KarelWillem

Je moet wel twee dezelfde winkels vergelijken. Anders heeft het niet zoveel zin.

Ook in Amerika heb je winkels waar hij goedkoper te krijgen is natuurlijk.:)

Bijdrager
    Soulshaker

http://www.bestbuy.com/site/apple-refurbished-iphone-6s-plus-16gb-space-gray-at-t/4446300.p?id=1219748967208&skuId=4446300

bij bestbuy is die enkel met contract of refurbished te koop

Oh ja, dan nog opletten met de AT&T en Verizon netwerken. Beide iphones werken op verschillende 4G bandbreedtes.
    Moet je opletten welke je koopt , zodat deze volledige 4G compatible is in Europa.

Moderator
    Poezenbeest
    KarelWillem op 13 maart 2016

Daar heb je helemaal gelijk in: http://goo.gl/2pjM6J.

Moet je wel de goede tabel pakken… De tabel voor reizigersbagage is een andere dan voor pakketpost en de TS heeft het over de telefoon meenemen, dan zit je al gauw boven de 428 euro…

Bizar overigens dat je niets betaalt als je het naar jezelf opstuurt…

Bijdrager
    GoeieDag

Of het nou onder óf boven de 428 is: op electronica betaal je geen invoerrechten.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar is dat zo?

Die vrijstelling kom ik bij zelf meenemen nergens tegen.

http://goo.gl/5Ae5nQ

Moderator
    Poezenbeest

Onderaan, goederen gekocht buiten de EU…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat zeg ik.;)

Daar staat geen complete vrijstelling voor elektronica.

Bijdrager
    GoeieDag

Waar hebben jullie nu precies over: BTW of invoerbelasting?
    Op electronica betaal je geen invoerbelasting, maar wel 21% BTW, als de waarde van het product boven de €430 ligt. Op of onder de 430 euro betaal je geen enkele belasting.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.