6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    arobby

i movie ken effect…/ oude i movie overschrijven?

Macamici,

Verheugd ging ik aan de slag met i movie …

Ik maak daar eigenlijk alleen gebruik van foto’s… Met het Ken effect…

Daarna wil ik achtergrond geluid en commentaar inspreken.

Echter als ik fotos importeer vraagt de G4 1,25 dual Mac 10.3.9 of ik het effect wil.

als ik ja knik, voegt ie hem toe aan de tijdbalk…

en de foto wordt WIT, nadat ie gerenderd is!!

Het maakt niet uit of ik in de tijdbalk of vanuit het archief importeer.

De oude versie deed dit wel goed, alleen die is bij de installatie, denk ik?!, overschreven…

Iemand enig iedee??

1. hoe evt. op te lossen
    2, hoe evt. met imovie 5 weer aan de slag

dank u wel voor het meedenken:-)

Robby

Bijdrager
    steve1

Waarom doe je dit niet in iPhoto, een diavoorstelling maken.
    Je kan dan allerlei effecten gebruiken zoals o.a. het Ken Burns of een overgans effect als het onderwerp van de foto’s wijzigd.
    Je kan muziek toevoegen en/of je commentaar, via iTunes.
    In iTunes wel eerst een map maken met de muziek die je wil.

Indien je het volume van de muziek wil aanpassen tijdens de diashow kan ik verstaan dat je het via iMovie doet.

Bijdrager
    arobby

Yep,

Ik vind de ondertitelmogelijkheid van i movie erg profi.

Ook wil ik het geluiid van minimaal twee sporen erop kwijt (achtergrondmuziek en commentaar)

Evt. kan ik dat ook mengen. Du seerst de plaatsje, dan naar Qtime, importeren in Logic 7.1, geluid opnemen en afmixen. File importeren in imovie…

Maar goed, dat werkte allemaal in Imovie 5… maar dus nu problemen met i movie 6. Het rendereffect doet het dus niet.

In een diavoorstelling werkt het wel, maar daar heb je bijv. ook (of dat heb ik nog niet ontdekt) geen ondertitelmogelijkheid. Ook lukt het me niet apart de dia’s inte stellen. Dus bijv. een ken effect met plaatje (5 sec) en dan 2 seconden een plaatje met tekst (ipv ondertitel ZONDER ken effect en dan weer een met.

Misschien (hopelijk kan het wel) mjaar het is me niet gelukt nog.
    Wat wel leuk is dat je mooie plaatje met iwork kan maken en als dia invoegen..

Maarre hoe kom ik trg naar imovie 5? Of zou een 10.4.4. versie de boel veranderen???

Dank voor de hulp en meedenken!

robby

Bijdrager
    arobby

Help!??

robby

Inactief
    Anoniem

Er zitten nog erg veel bugs in de nieuwste iMovie. Wachten op een fix van Apple… of de oude versie gebruiken.

Verder kan ik je helaas niet helpen… ik erger me ook te pletter aan allerlei fouten in iMovie 6. :grrr:

Bijdrager
    arobby

Tja, dat was ook een vraag van me:-(

Of is het antwoord gegeven:

nml je systeem op een externe schijf opnieuw installeren en daarmnee ook imovie 5 in mijn geval daarop zetten, en daar verder mee werken?

robby

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.