15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Ecnofoon

I-mac G3 doet helemaal niets meer!

Mijn I-mac G3 (geboortejaar ’99) doet helemaal niet meer; geen geluid, geen beeld: dood. Ik heb dit al geprobeerd: http://www.yooph.nl/places/mac/help_mijn_mac_is_dood/

Maar dat werkt niet…..nog steeds niets.

Zit er ergens een zekering of batterij die ik kan proberen te vervangen??

Is er iemand die weet waar ik, als ik er met jullie hulp niet uit kom, mijn mac kan afgeven om te beoordelen wat er aan de hand is cq wat de kosten zijn om ‘m weer te laten draaien??? Bij de MAC-store in Den bosch zeiden ze dat ze er mee gestopt zijn om dit te doen! Jammer….

Alvast heel veel dank!

PS: ik gebruikte ‘m nog steeds voor muziek-programma’s en vind het vreselijk om ‘m zo te laten staan.

Groet!
    Ecnofoon

Moderator
    unSOUND

Het zou kunnen zijn dat de PRAM batterij leeg is…

Als je hem aanzet, hoor je dan überhaupt iets ? Een klikje, een draaiende harde schijf, wat dan ook ?

Bijdrager
    trabant

Die masjientjes worden tegenwoordig gratis weggegeven, daar kun je geen dure monteursuren meer in stoppen.
    Misschien dat hier nog een werkende manual-link bij zit: http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html

En anders niet te snel weggooien:

Bijdrager
    Ecnofoon

Ik hoor niets, geen klikje, niets.

Moderator
    unSOUND

Dan ben ik bang dat je het probleem eerder in de voeding moet gaan zoeken… Misschien heb je geluk en is de kabel gewoon defect, maar als het echt de voeding is is het denk ik einde oefening…

Inactief
    Anoniem

Kan het niet zijn dat zijn voeding kapot is ??
    ruik je ook een verbranding lucht bij je voeding ??
    Bij mijn apple dealer repareerde ze de imac g3 nog gewoon:P
    en ze verkochten ook nog tweede handsen.

Offtopic :
    Krijg er binnenkort weer 1:P

edit : Unsound was me voor:(

als het je voeding is kun je misschien ergens een oude imac g3 op de kop tikken.
    zodat je daar de voeding uit kunt halen ?

Moderator
    unSOUND

Misschien wil Bloompod wel een iMac doneren ?

”BloomPod”

Die 2 iMac G3’s staan meer voor de heb & voor de sier.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1868631#1868631

:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat artikel op Yooph verhelpt alleen softwareproblemen. Daar heb je in dit geval niet zo veel aan. De kans lijkt me inderdaad groot dat de voeding dood is. Je zou er één uit een andere iMac kunnen halen en die erin zetten, of de harde schijf van de oude in de nieuwe zetten. Hoe dat gaat lees je hier. Je zou ook kunnen overwegen op een wat nieuwere Mac over te gaan, aangezien de iMac G3 inmiddels ook niet meer de modernste is. Hoewel het een lief ding blijft.

Inactief
    Anoniem

Hij geeft ook aan dat hij hem alleen voor een zo’n muziek collectie gebruikt.
    je kan ook een leuke powerpc op de kop tikken.
    OLDS COOL !!!!

Bijdrager
    Ecnofoon

Ik heb geen brandlucht geroken…. Het snoer..; ga ik vanavond nog even proberen maar ik denk dat het daar ook niet aan ligt. De voeding; dat ga ik verder onderzoeken. Dank alvast voor alle reacties.

Ene maclover111; waar breng jij jouw mac naartoe?

NB: Ik heb wel een G4 maar deze I-mac staat in de muziekruimte.

Inactief
    Anoniem

hoi,
    deze dealer zat in zeeland.
    Heinkenzand.
    maar het bestaat niet meer.
    Het heten Anymac.

Bijdrager
    demandiebakt

echt zo jammer dat anymac er niet meer is, gelukkig nu een nieuwe zeeuwse dealer in vlissingen:)

Bijdrager
    d.denkers

Ik zou inderdaad de mac openschroeven en eens kijken naar de zekering. Als die gesmolten is dan is het een kwestie van 25 cent. Te vaak worden apparaten weggegooid met:” hij doet het niet meer”, terwijl het vaak maar een kwestie van een zekering is.

Bijdrager
    Ecnofoon

Weet je ook waar deze zekering zit??

Inactief
    Anoniem

in de voeding meestal.

@demandiebakt

oow ik ga gelijk even google wist het niet eens:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.