30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 66)
  • Q:
    Bijdrager
    miek44

Newbie: iMac gewonnen en vele vragen

hoi

heb net een i mac gewonnen, nu ben ik maar een huisvrouwtje die wat spelletjes op de comp doe met java, en wat mail bekijk, soms ook nog een beetje google voor mijn werk. meer niet.
    vertel is een mac makkelijk ook voor mij, krijg hem volgende week thuis, hoe gaat instalatie
    en kan ik er makkelijk mee overweg, of moet ik mijn oud bakkie nog maar even laten staan

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Qapla

zal heel gemakkelijk gaan je hoeft denk ik niets te installeren je doet hem aan en gewoon de stappen volgen.
    waar heb je hem trouwens gewonnen en kunnen er nog meer worden gewonnen??

Ps: je kan wel beter je oude pc nog wat laten staan voor het geval windows je meer bevalt dan mac os, je weet maar nooit.

Bijdrager
    miek44

lol, nee kunnen niet meer gewonnen worden, was op mijn werk

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum, Miek44.

Je hebt er verstandig aan gedaan om hier je licht op te steken. Voor iemand die nog nooit met een Mac heeft gecomputerd, is hier zeker veel info te verkrijgen door te lezen en vragen te stellen (zie mijn onderste regels).

Ik heb je onderwerp iets aangepast (iMac is erg algemeen) en je onderwerp naar een beter subforum verplaatst.
    Als je in dit subforum Switchers waar jouw topic nu staat

gaat rondneuzen, lees je al veel vragen van anderen die ook van Windows naar de Mac zijn gegaan. Maar in andere subforums wordt je natuurlijk ook veel wijzer van die topics.

Bijdrager
    Vandevijverke

Uitpakken, hem op zijn plek zetten, de stekker erin, en op de knop achteraan duwen. Hij start op en je bent zo goed als vertrokken:)

Bijdrager
    miek44

kan ik daar ook gewone spelletjes sites zoals spigo op spelen?

Bijdrager
    miek44

oke thnx hans

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan in principe alle sites bezoeken en ook gewoon de spelletjes daar spelen.

Bijdrager
    miek44

hans hoe kom ik op dat form?

Bijdrager
    Hansi2124

Forum? Gewoon aanklikken hierboven.

Bijdrager
    Vandevijverke

Ik denk het wel. Maar als je de imac hebt, zeker eens in de app store gaan kijken. Daar heb je veel spellen die je kan downloaden, sommige betalen, andere gratis.

Bijdrager
    miek44

ben er al, thnx

Bijdrager
    miek44

ja oke van dijke, ga ik zeker kijken

Bijdrager
    Maverick9898

vertel is een mac makkelijk ook voor mij

Een Mac staat bekend om zijn gebruikersgemak, dus ja ook voor jou. Ik ken zat mensen in mijn omgeving die niet super met computers om kunnen gaan, maar een Mac erg fijn willen werken. Tuurlijk, als je Windows gewend bent is het even wennen, maar als je eenmaal op gang komt, wist je niet dat het ooit moeilijker ging;).

Bijdrager
    miek44

dank, je ben er voorzichtig mee, zou het liefst iemand in de buurt kennen die hem ook heeft, want nu heb ik een comp voor 900 2 jr terug gekocht met veel erop en niet gebruik om dat ik bang ben dat de comp crase. erg he

Bijdrager
    Maverick9898

Tsja, crashen kan altijd, helaas ook met een Mac. Gebeurt veel minder vaak, gelukkig. Geniet er gewoon van en voor je het weet staat op elk product in je huis een Appletje:P;)!

Bijdrager
    miek44

ja wie weet, gelukkig kan je minder crassen dan
    en kan ik hier met vele vragen naar toe komen
    eerst mijn apple maar binnen krijgen, maar wordt er wel nieuwschierig naar

zet hem denk eerst maar gewoon aan en deze comp er ook nog bij zodat ik me als het niet luk , hier weer verder op kan zoeken

Bijdrager
    Nicci1964

Ik ben sinds 2 maanden overgestapt ( na ca 15 jaar windows ) en heb er geen spijt van. Het is natuurlijk wennen dat je voor iedere vertrouwde windows applicatie nu moet zoeken naar de Mac versie.
    Gelukkig zijn er vele programma’s verkrijgbaar voor de Mac en blijken ze vaak ook nog eenvoudiger in gebruik. Daarnaast zijn de meeste programma’s veel vriendelijker geprijsd dan bij Windows. Ik heb zelf afgelopen week Pixelmator gekocht voor ca € 23,00. Een vergelijkend programma voor Windows kost al snel € 100,00 of meer. Ik heb alleen nog geen goede vervanger gevonden voor MP3Tag en CashFlowManager.
    Verder kan ik alleen maar toegeven dat hoe langer je werkt met een iMac, des te meer je je ergert als je op het werk weer op een windows machine moet werken.
    In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Bijdrager
    miek44

hoi

je gooi al met termen waar ik niks van begrijp ( MP3Tag en CashFlowManager)
    ben echt zo n huis tuin en keukenvrouwtje wat dat betreft, op deze comp zit ook zeer veel, weet het allemaal niet en vind dat eigenlijk jmmer. vandaar dat ik ook denk dat de mac te hoog voor me is. Ga er in iedergeval wel mee aan de slag hoor, en denk dat ik gewoon moet gaan uitproberen. maar blijf bang dat somige dingen er gewoon voor niks in zullen blijven zitten
    Vele vragen hier snap ik ook niet, alles is computer termen, waar ik echt niets mee heb
    Daarom zou het eigenlijk leuk zijn als je een kennis heb die ook een mac heeft en gewoon duidelijkheid kan geven
    bedankt voor het reageren

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan denk ik dat je deze site wel eens erg handig zult vinden.
    En ook deze.
    Veel mensen die over zijn gestapt van Windows naar de Mac vinden het een verademing. In het begin kijk je er misschien vreemd tegen aan maar later denk je toch: ik wist niet dat het zo simpel kon zijn…

Bijdrager
    miek44

hendrik

thnx eerste site is zeker makkelijk, hoop idd dat wat jullie zeggen , zo simpel pease of cake

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet met een Mac gewoon niet te moeilijk denken. Niet dingen weggooien waarvan je niet weet wat het eigenlijk is.
    Je woont in Bergen op Zoom; er zal vast wel iemand in je buurt wonen met een Mac die je zou kunnen helpen (mocht dat echt nodig zijn).
    Naast de sites die je al hebt gekregen om door te lezen, is het ook heel erg handig om de Help van elk programma wat je gebruikt te raadplegen.
    De Help kan je standaard vinden bovenaan op je scherm, zoals hier van Safari (is hetzelfde programma als Internet Explorer van Windows, namelijk de browser):

Het beste kan je dit allemaal zien als je je iMac in gebruik hebt natuurlijk. Dan spreekt het je meer aan.

Bijdrager
    miek44

ja oke, wacht nu maar af tot ik hem heb

yhnc all

Bijdrager
    Ves

Gefeliciteerd met het winnen van je leuke prijs. Geen betere manier om te beginnen aan je Mac avontuur.

Bijdrager
    Nicci1964

Misschien is het prettiger om een goede handleiding bij de hand te hebben.
    Ik heb me zelf goed geholpen met “Mac voor Beginners” van iCreate Magazine.
    Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je met de iMac werkt

Bijdrager
    miek44

thnx beide weer tip erbij

Bijdrager
    hefong

Allereerst, van harte gefeliciteerd met je nieuwe Imac. Ten tweede, gefeliciteerd met je entree in de wereld der wakkeren en dat je van nu af aan met plezier gebruik gaat maken van je Mac ! Je zult al snel zien hoe heerlijk je met de Imac kunt surfen, spelletjes, maar ook je foto’s beheren en zelfs bewerken. Computeren wordt fun!

Bijdrager
    Shmoo

Toen ik in 2007 de overstap maakte kocht ik een boekje erbij van MacMiep.nl dit heeft mij goed geholpen al had ik na een paar hoofdstukken al het gevoel dat ik het wel kon op de iMac. Maar het mooie van het boekje is dat het vooral geschreven is op een kindvriendelijk niveau. Geen moeilijke computertermen worden gebruikt.

Als je eenmaal weet hoe de Finder werkt heb je de rest ook wel door denk ik.

Nou ja, het boekje kost 15,- geloof ik dus dat kan nooit een miskoop zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Volgens mij worden jullie allemaal keihard ge-TROLOLOLOLLED.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.