17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    WOZ

I like to shoot dead people in the head, twice

The Glory of the Shooter

Let us now praise insanely violent first-person-shooters.

Let us praise the joys of double-wielding a pair of Uzis with unlimited ammo; let us delight in the gorgeous fractal carnage of a rocket launcher as it slams into your target. Let us talk openly about how just totally awesome it is to grab a fully loaded railgun in Quake 4 and wade into a mass of gibbering Strogg aliens and kill and kill and kill again, until there are guts on, like, the ceiling.

Inderdaad. First Person Shooters zijn cool. Laten we eerlijk zijn en dat gewoon toegeven :D

Bijdrager
    Aaargh
    ”WOZ”

Inderdaad. First Person Shooters zijn cool. Laten we eerlijk zijn en dat gewoon toegeven :D

Sorry, ik vind er echt geen reet aan.

Doe mij maar adventure games zoals de Monkey Island serie , helaas worden die niet meer gemaakt:(

Bijdrager
    WOZ

Dan komt dit je bekend voor?

And it suddenly hit me that I was spending a Friday night doing inventory management. Last time I checked, I get enough bean counting at my day job; do I really need to spend my weekends pondering whether I should carry an extra set of warhammers just in case I run into a merchant who might be able to buy them off me? Sure, I enjoy having a virtual life — but as a virtual accountant?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);
    ”Aaargh!”
    ”WOZ”

Sorry, ik vind er echt geen reet aan.

Doe mij maar adventure games zoals de Monkey Island serie , helaas worden die niet meer gemaakt:(

ieder zijn smaak

Bijdrager
    Aaargh
    ”WOZ”

Dan komt dit je bekend voor?

Nee, ik had het over adventures, niet over RPG’s, da’s iets totaal anders.

Gewoon 2D , cartoony graphics, droge humor, leuke puzzels, etc.

Bijdrager
    WOZ

Snood is ook een grote favoriet in huize woz. Zoiets?

Bijdrager
    Aaargh
    ”WOZ”

Snood is ook een grote favoriet in huize woz. Zoiets?

Nee, daar zit geen verhaal in.

Wil je serieus zeggen dat je het concept “adventure game” niet kent ? Nooit Monkey Island, Sam & Max, Day of the Tentacle, Full Throttle, etc. gespeeld ?

Bijdrager
    Meccs
    ”Aaargh!”

Er komen tegenwoordig nogsteeds point-n-click adventures uit hoor. De derde broken Sword is geen PnC maar wel leuk. De syberia games.

En in de cartoony/humor sfeer is er recentelijk nog ‘Ankh’ uitgekomen (www.ankh-game.com)

I rest my case

Bijdrager
    Aaargh
    ”Meccs”

En in de cartoony/humor sfeer is er recentelijk nog ‘Ankh’ uitgekomen (www.ankh-game.com)

Ziet er op zich goed uit, jammer genoeg geen Mac versie. Ook jammer dat het in 3D moet.

Er zijn er dus nog wel een paar, maar dat staat in geen verhouding tot wat er vroeger uitkwam.

Bijdrager
    Meccs

nee idd niet op mac (niet aan gedacht) en ja 3D…pre-rendered denk ik. Is volgens mij wel het echte adventure gevoel

Bijdrager
    WOZ

Nee zonder dollen nog nooit gespeeld. Ik ben op mijn werk ook altijd dingen aan het uitzoeken oplossen en regelen, dus als ik speel is het ter ontspanning… Shoot em up, is altijd erg leuk. Er is maar één ding leuker dan First Person Shooter en dat is je collega’s na vijf uur neerknallen :lol: in UT2004 o.i.d. Geweldig wat een lol!

Bijdrager
    Aaargh
    ”WOZ”

Nee zonder dollen nog nooit gespeeld. Ik ben op mijn werk ook altijd dingen aan het uitzoeken oplossen en regelen

Hetgene dat adventure games zo leuk maakt is de droge humor, de vaak totaal absurde verhaallijn en de humor in de puzzels die je moet oplossen. (niet humoristische adventures bestaan ook maar die zijn niet leuk).

Maar als je het nog nooit gespeeld hebt, installeer ScummVM eens en download ergens The Curse of Monkey Island (a.k.a. Monkey Island 3).

Bijdrager
    WOZ

Ga ik doen. Wie weet vindt ik het wat. Absurde humor is wel mijn ding. :P
    (Zie ook de kop van dit topic) :wink:

Bijdrager
    MacBeer

Sinds ik Duke Nukem compleet platgespeeld heb op mijn Performa en later op de G4 Unreal en Wolfenstein 3D gespeeld heb ben ik er verzot op!!!
    Het is gewoon lekker afreageren… lekker knallen. Niks verhaal, niks opdrachten en puzzelen maar alles dat beweegt vernietigen!

Bijdrager
    Maccessory
    ”Aaargh!”

Hear, hear! I second that.

Geweldig, Monkey Island. Ben het begonnen te spelen als twaalf-jarig jochie op m’n vader’s PC (sorry, ik ben de eerste en tot nog toe enige in de familie met ’n Mac). Ik kon lang niet alles volgen; het hele Insult Swordfighting (TM) bijvoorbeeld schreef ik steeds op als ik eentje goed gegokt had. Hoe ik ooit voorbij de Swordmaster gekomen ben is mij nog steeds een raadsel.

Maar wat een sfeer! Ach, Herman Toothrot, de Cannibals, “look behind you, a…”, als ik daar aan terug denk (plinkt een traantje weg van ontroering…). Zo maken ze ze niet meer.

Helaas is LucasFilm c.q. LucasArts niet meer wat ze geweest zijn. Tegenwoordig is het 100% Star Wars wat de klok slaat.

Oh, misschien vind je Ron Gilbert’s homepage interessant?

Bijdrager
    Jpunt

voor de liefhebbers:

[size=9:0908904ef2][moderatie door marloez – links naar torrents/illegale downloads zijn niet toegestaan op dit forum]
    [/size:0908904ef2]
    en dat lekker op de mac, TOP!:D

Bijdrager
    WOZ

Thanks! :lol:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.