7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Michiel Schaap

iLife 11 / iPhoto 9.1

Net de nieuwe versie van ILife geinstalleerd en ontdekt dat allerlei zaken in iPhoto nu niet meer werken. Balen dus. Al direct na installatie een update gedownload maar dat hielp niet.
    Wat werkt niet:

– front row laat wel zien welke diashows er zijn maar start ze niet meer op, het scherm blijft zwart
    – de gekoppelde plaatsnamen in de oude versie zijn deels verdwenen. Het speldje staat wel op de kaart maar de juiste plaatsnaam niet in het invulvakje erboven. Dat verschilt per foto, sommige gaat het goed andere niet. Op de grote kaart onder de keuze plaatsen staan dan ook veel minder spelden en dus ben je veel kwijt.
    – als je een plaatsnaam wil zoeken dan zet hij direct bij een toetsaanslag twee letters neer en start direct het eindeloos zoeken waarna je maar beter de Mac uit kan zetten. Een letter wissen als hij eindelijk uitgezocht is zorgt weer voor de volgende minutendurende zoekactie. Het is in feite onmogelijk een plaatsnaaam op deze wijze te zoeken.

Wie weet wat er mis is of is het gewoon een bug?

Bijdrager
    tarun

Ik herken je commentaar. Heb je het al gemeld bij Apple als feedback?

Bijdrager
    Rolf

mmm, heb het even getest, maar volgens mij werkt bij mij alles….

Bijdrager
    Michiel Schaap

Ja ik heb het inmiddels bij Apple gemeld in de hoop dat ze er wat aan doen. Ik heb alleen geen idee hoe ze met dat soort berichten omgaan en een goede nederlands sprekende I-Life of I-Photo deskundige heb ik nog niet gevonden.

Bijdrager
    eckev001

Ik had ook problemen met de upgrade van ’09 naar ‘ 11. Op één of andere manier kon mijn ’09 bibliotheek niet omgezet worden waardoor ik alles handmatig heb moeten overzetten. Een paar dagen later kwam er een update die dit probleem verhielp…..balen dus.

Bijdrager
    Michiel Schaap

Daar lijkt het bij mij ook op maar dan gaat het alleen om de aan foto’s gekoppelde plaatsnamen. Maar als ik die opnieuw wil koppelen via het kaartje en zoekvenstertje dan werkt dat helemaal niet. Elke letter die ik type komt dubbel waarop google gaat zoeken en er niet uit komt. Dan een van de letters weg, opnieuw zoeken enz enz. Balen dus want ik had in 09 net heel veel fotos van plaatsnaaminfo voorzien.
    Daarnaast doet in frontrow een aantal dia voorstellingen het niet. De meest recente starten niet op, wel de muziek die ik eronder gezet heb, niet de beelden. Dus als iemand iets weet dan hoor ik het graag, ik baal hier van omdat je een aple hebt voor zorgeloos gebruikers plezier. Anders had ik mijn windows machine wel gehouden.

Bijdrager
    Patrick Stam

Pfffff bij mij helemaal NIETS! :thumbsdown:Programma start maar dan geen iPhoto, wel CPU gebruik en bij mijn icoon in dock staat ” Programma reageert niet”. Ik heb het zelfs geprobeerd met een nieuwe lege bibliotheek, gemaakt met “iPhoto Library manager” Heb m nu toch al een kwartiertje de tijd gegeven iets te doen….
    Oja en dit alles na de update van 11 nov naar 9.1
    En op de Macbook pro wel en op de MiniMac niet…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.