5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    tav

[Opgelost] iCloud sleutelhanger alle wachtwoorden zichtbaar

Ik gebruik nu sleutelhanger en al mijn wachtwoorden zijn zichtbaar als ik bij instellingen op wachtwoorden druk, ik gebruik 2 stappen verificatie maar dat moet ik niet gebruiken zolang ik niet uit of bij mijn Apple id,
    Dus alsihn iphone gestolen wordt heeft die persoon direct toegang tot mijn wachtwoorden zonder een code in te geven. Of zie ik dat verkeerd?

Bijdrager
    abbenhui

Ja, dat zie je verkeerd. Wanneer je bij ‘Instellingen” op Accounts en wachtwoorden, en vervolgens op’Wachtwoorden’ tikt, wordt in elk geval op man iPhone X weer om Face-ID gevraagd. Dat zal bij andere modellen dan toch ook een wachtwoord of vingerafdruk zijn.

“Zomaar” de wachtwoorden lezen is er dus niet bij.

Bijdrager
    tav

Is opgelost. Ik was vergeten dat ik Touch id had 😃

Bijdrager
    OMT-fan

Om in WW te komen moet je toch eerst je code voor de iPhone toegang ingeven?

Oh, ik zie dat het antwoord al gegeven is.

Bijdrager
    McMeller

Ik keer de vraag zelfs liever om. Ja, een extra stap is altijd extra veilig, maar waarom moet je je opnieuw authenticeren als je je wachtwoorden wil openen terwijl je toestel al ontgrendeld is? De risico’s zijn te overzien: iemand die je telefoon ontgrendeld afpakt, of wie jij het ontgrendeld toevertrouwt, kan er dan in, zonder verdere controle.

Het is natuurlijk altijd een afweging van gemak en veiligheid. En ik denk dat Face ID een vrijwel onmerkbare tussenstap is. Bij Touch ID voelt dat toch iets anders, ik vind het wel eens vervelend om opnieuw te moeten ontgrendelen. In iOS 12 moet dat ook binnen Safari, voor het automatisch invullen van een wachtwoord. Dat vind ik geen vooruitgang in het gebruiksgemak. Ach, weer een reden om Face ID te willen.;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.