21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

I alert

Ik had gisteren eens een filmpje gezien van het programma I Alert.Nu leek mij dat wel tof en wilde ik dat dus ook eens gaan installen.Echter na instalatie werkte de apple remote nog gewoon voor frontrow(zoals hij eerst ook deed).
    Moet ik het programma nog eerst ergen activeren?Of heb ik het fout geinstalleerd?

Moderator
    unSOUND

iAlertu zet je aan met de play/pauze knop als het goed is, terwijl je FrontRow aanzet met de menu knop… Tevens moet je het programma wel eerst starten voor je het kunt gebruiken.

Bijdrager
    vmacaay

Menuknop is goed, je moet hem alleen wel ingedrukt houden. Als je het te kort doet dan start hij FrontRow op.

Bijdrager
    Mrwhoopie

En hoe zet je het programma dan aan?Want ik zie het nergens in het dock terug:roll:

Bijdrager
    appletjesfris

Kijk eens boven in de menu balk daar moet ialertu zichtbaar worden.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik zie in de menu balk niets staan:?

ik heb eerst die simbl geinstaleerd en daarna ialert zelf maar ik zie niets,Ialert gaf wel de melding dat het succesvol geinstaleerd is:cry:

Bijdrager
    Mrwhoopie

Niemand met een nuttige tip?

Bijdrager
    The JM

Als je ‘m gewoon naar je map met programma’s gekopieerd hebt issie gewoon ge├»nstalleerd en komt ie boven in de menubalk te staan.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ja dan weet ik echt niet wat ik mis doe…..IK heb eerst dat smbl bestand klaten doen,dan het ialert logo gekopieerd naar de programmamap en het daar eens dubbel geklikt.Dan komt daar de melding dat het succesvol geinstaleerd is maar toch vind ik er niets van terug en ook reageerd ialert niet op de remote.

Ik weet het niet meer:cry:

Bijdrager
    The JM

Gooi eens alles weg wat je van iAlertU hebt en maak je prullenmand leeg. Download deze zip en kopieer gewoon het bestand ‘iAlertU’ (wat in de map zit) naar je map met Programma’s. Nu open je ‘m (via Spotlight of Finder, wat je wil) en dan krijg je een icoontje in je menu-balk. Op dat moment kun je je remote gebruiken om ‘m in te schakelen. Je doet dit door de menu-knop enkele seconden ingedrukt te houden. Uitschakelen werkt op dezelfde manier.

Als je dan bij de voorkeuren van het programma kijkt, zie je dat je ook nog automatisch een foto via de iSight kunt laten nemen en die naar je mail laten sturen zodra het alarm af gaat.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Voilla,nu werkt het se,merci,dit is een heel ander ialert dan die wat ik had gevonden:? .
    Nu een andere vraag:

Als ik de mac uitzet dan verdwijnt dat icoontje van Ialert en moet ik naar finder>programmas>ialert,en dan staat het er terug……..is dat normaal?

Verder werk dat dus wel goed,ik wist zelfs niet dat er een motionsensor in de mb zat.

Nogmaals Hartelijk bedankt

Bijdrager
    The JM

Mooi zo.

Om iAlertU automatisch op te starten bij het inloggen ga je naar Systeemvoorkeuren –> Accounts en dan naar het tabblad ‘Inloggen’. Hier klik je op het +-teken en je kiest daar iAlertU. Nu zie je in iAlertU in de lijst staan en wordt dus geopend bij het inloggen.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Hartelijk bedankt,weer wat bijgeleerd se.

Je bent er blijkbaar allemaal goed van op de hoogte,nog een klein vraagje ms?

Ik heb juist gedaan wat je zei,ik neem aan dat ialert nu in de lijst staat met programmas die worden opgestart bij het opstarten?

In die lijst zag ik ook Microsoft au daemon staat,wat is dat dan?

Maar nogmaals hartelijk bedank.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik heb juist gedaan wat je zei,ik neem aan dat ialert nu in de lijst staat met programmas die worden opgestart bij het opstarten?

Bijdrager
    The JM

De server heeft af en toe last van een lag he:P
    Als iAlertU in de lijst staat dan laadt het bij het opstarten ja.

Microsoft au daemon? Of bedoel je Microsoft en Daemon?

Ikzelf heb een hekel aan programma’s die laden tijdens het opstarten, dit vertraagt het opstarten alleen maar. Programma’s van Microsoft hebben nog wel eens de neiging om (deels) te laden bij het opstarten. Die heb ik dus ook allemaal uit de lijst gegooid. Het enige wat ik er in heb staan is de Google Notifier. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Bijdrager
    Mrwhoopie

En dat is nu net 1 van de mooie dingen aan een mac dat dat zo snel opstart.

Bijdrager
    Gates
    ”Mrwhoopie”

Precies dezelfde vraag… wat houdt dat “Microsoft AU Daemon” in? Ik heb m niet uit mn lijstje verwijderd, omdat ik (nog) niet weet wat t is.

Bijdrager
    Martin7

misschien staat AU voor automatic update o.i.d…

heb office 2004 en bij mij staat ie ook in de opstartlijst..

Bijdrager
    Gates

hmm… t zou idd iets voor de updates kunnen zijn. Dus gewoon laten staan (ik heb namelijk geen zin om t handmatig te doen)

Bijdrager
    The JM

Dat is inderdaad de autoupdater. Ik las ook op internet dat het aanbevolen is om de iTunes-helper er ook in te laten staan..Maar wat deze precies?

Bijdrager
    Gates

er wordt wel meer aanbevolen maar ik denk dat dit toch niet allemaal zo noodzakelijk is. En t laat je mac trager (lees: minder snel) opstarten

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.