2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    LuckyWim

Hyves-apps perikelen.

Hyves heeft in al zijn wijsheid hun App verbeterd en uitgebreid voor de iPad. Prima voor de snelle gebruikers die met een vluchtige blik het laatste nieuws en hun krabbels willen volgen. Voor leden die daar uitgebreid gebruik van maken een ramp. Ik gebruik hem dus maar niet en log in via Safari. Helaas kom ik daar automatisch ook op hun nieuwe systeem. Mijn eigen pagina lukt nog wel, maar zodra ik mijn favoriete groep aanklik kom ik in een dubbele pagina met aan de linkerkant het laatste nieuws en rechts in mijn favoriete groep, netwerk noemt hyves dat. En daar kan ik alleen maar de krabbels lezen. Maar in die groepen zijn er vaak allerlei topics waar je dagelijks kan reageren. Maar de linken naar die topics werken niet. Zodra je daar op klikt kom je in de algemene nog steeds dubbele pagina…Natuurlijk heb ik een paar mails gestuurd naar de hyves-redaktie en die erkende dat er een bug was opgetreden en dat ze hyves voor tablets hadden aangepast. Ook in safari en dat ik geduld moest hebben. Dat was een paar weken geleden. Maar er is nog niks veranderd en voor hyves is mijn ipad totaal nutteloos geworden.
    Dat Hyves hun apps aanpassen en veranderen daar kan ik mee leven..Die gebruik je of niet. Belachelijk vind ik het dat ze een reguliere browser als Safari of elk andere browser in tablets dermate manipuleren dat je daar de hyvespagina en de topics zoals je die op je mac of pc ziet onmogelijk word..en dat je verplicht word het al niet zo grootte scherm in twee delen te bekijken waarvan je je vertrouwde topics onbereikbaar worden…:thumbsdown:

Bijdrager
    Hyves

Hi Wim,

We hebben inderdaad een aparte applicatie voor de iPad, maar deze hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Je kunt via je Safari browser gewoon naar http://www.hyves.nl surfen. In eerste instantie tonen we hier de tablet-site (welke inderdaad gelijk is aan de applicatie, met uitzondering van enkele functies) aangezien deze qua navigatie het beste werkt voor een tablet en de volledige site niet optimaal werkt met een touchscreen. Wil je de volledige site gebruiken, dan kan dit simpel door in het inlogscherm (als je al ingelogd bent, even uitloggen) te kiezen voor ‘Naar de volledige website’, onder de knop ‘inloggen’. Als je hier voor kiest, wordt de keuze voor de volledige website onthouden op je tablet.

Wel is er momenteel een storing waardoor netwerk pagina’s in de Safari browser alsnog automatisch worden doorgestuurd naar de tablet-versie van de site. Uiteraard niet de bedoeling, dit wordt dan ook binnenkort opgelost. Een tijdelijke oplossing is dat je de gratis browser Opera Mini kunt gebruiken (gratis in de App Store), hier heb je dit probleem niet.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren!
    Hyves Mobiele team

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.