5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Spopi

Hyperlinks In Notes werken niet

De (hyper)links in Notes (op Maverics) openen niet in (default) browser, ook niet via right-click ‘open link’. Smart links zijn checked, reboot gedaan, niets helpt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Spopi.

Bijdrager
    tarun

Volgens mij werkt dat pas goed sinds 10.12.

Bijdrager
    Spopi

Tot gister altijd goed gewerkt op Mavericks (10.9) dat ik sinds 2015Aug heb laten installeren op een nieuwe HD op een (inmiddels) oude MBP (2009) dat door Sierra (10.12) niet word ondersteund, tenzij een ingewikkelde hack waarvoor ik nog geen tijd heb gevonden. Helaas heb ik ‘de boot gemist’ toen nog gratis kon worden geupdate naar ElCapitan (10.11), maar ik begrijp uit Tarun’s reactie dat Notes daar ook niet lekker liep/kan gaan lopen?

Verder op OS-systeem heb ik ook niets veranderd of zijn er – voorzover ik weet- andere issues.

Op Apple Support Forum heeft iemand, op Mavericks draaiend, in 2013Nov hetzelfde probleem gepost – “Why is it that a website hyperlink is highlighted in Notes, but when I click on it, nothing happens?” – en die klaagde in 2017April nog geen antwoord/oplossing te hebben.

Bijdrager
    tarun

Nee hoor. Het nieuwe Notes (Notities) is juist erg fijn. Ik gebruik het nu regelmatig. Vooral de sync met iCloud is handig.

Bijdrager
    Spopi

Intussen zit ik voorlopig nog op Mavericks en met een probleem…. Niemand ooit dit probleem gehad EN opgelost?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.