12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    SJALOT

Hyperlinks in handtekening uitschakelen

Weet iemand hoe je hyperlinks uitschakelt in een handtekening?
    – geen andere kleur, geen lijn eronder
    – gemaakt in Mail voor Apple of Gmail

Thanks!

Sleutelbeheerder
    Night

Ervoor zorgen dat het geen door mailprogramma’s herkenbare hyperlink is, bv. door het als een JPG’je erin te zetten.

Bijdrager
    SJALOT

Hallo, wel er is:
    – een naam
    – een gsm — die omgezet wordt naar hyperlink
    – een logo als jpg
    – een website — die omgezet wordt naar hyperlink

Dan zouden dit al 3 jpg’s worden.. wordt dit niet beter vermeden?
    Er moet toch een oplossing in tekst zijn?

Alvast bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

Of 1 jpg met al die info;-)

Bijdrager
    SJALOT

Dat kan, maar toch liever een oplossing in tekst;-)

Voor het logo + baseline + website zou ik dat wel kunnen doen, als 1 jpg

Maar daarboven, maakt hij ook een link van het gsm nummer,
    dat tussen de naam en de functie van de mailer staat
    Dat is echt niet de bedoeling..

Bijdrager
    Koning Frank

Waarom zou je dit willen? Als mensen op de link kunnen klikken zal je meer bezoekers krijgen op je website dan wanneer ze het moeten overtypen.

Bijdrager
    SJALOT

Omdat de handtekening waar het logo al instaat ook al uit een paar kleurtjes bestaat – ik krijg precies een kleurboek met die hyperlink kleuren erbij..

Bijdrager
    KarelWillem

Verwijder koppeling

(ctrl-klik op koppeling)

Bijdrager
    SJALOT

Beste Karel,

Zo klopt het inderdaad in de email die vertrekt maar komt in een ander mailprogramma wel terug toe als hyperlink.

Beste allemaal,

Ik heb alle gegevens wat herschikt, dat mogelijke hyperlinks bij elkaar komen te staan en er een png van gemaakt
    Zoals hierboven aangegeven werd. Dan kan je de tekst nog wat uitlijnen en tabs gebruiken en ziet het er perfect uit in gelijk welke mail.

Bedankt!

Bijdrager
    Koning Frank

En super gebruiksonvriendelijk, verander dan gewoon de kleur van de hyperlink (rechtermuisknop > font ofzo, in het handtekeningenmenu in je mailvoorkeuren)

Bijdrager
    feek

Dit komt door de functionaliteit dat gegevens in tekst worden herkend en geïnterpreteerd (dus bv een telefoonnummer wordt nu vaak een link, zodat je er op kan klikken en direct kan bellen, een adres wordt herkend en wordt een link, zodat je hem in je contacten kan zetten). Voor de één is dit juist gewenst gedrag en voor de ander ongewenst (met name als je een bepaalde lay-out wilt hebben).

Overigens is dit per mail-client weer anders :(

Je kan het wel voorkomen, maar dan moet je wel echt in mail-templates duiken…. en dat is niet zo eenvoudig.

Overigens ben ik van mening dat je mail gewoon in platte tekst moet sturen……

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je de URL verbouwt zodat deze niet als URL herkend wordt, zal de mailer van de ontvanger er geen klikbare koppeling van maken. Zet bijvoorbeeld een ZERO WIDTH JOINER (Unicode-teken U+200D) ergens in de letters „http” en de kans is heel groot dat de URL geen koppeling wordt — maar dat is afhankelijk van de mailer, en het is mogelijk dat er een andere reeks tekens voor in de plaats komt als de ontvangende mailer niet (goed) met Unicode overweg kan. Ook zal het problemen opleveren als iemand de URL kopieert en in een browser plakt, want die zal zeggen: „ht[ZERO WIDTH JOINER]tp:// herken ik niet als scheme.”

Maar goed, je kunt hem invoegen door te gaan naar Wijzig → Emoji en symbolen, en dan in het zoekveld „zero width joiner” te typen. Het zal dan in het onderste deel van het venster een onzichtbaar teken zijn waar je toch op kunt klikken, en dat je naar je tekst kunt slepen:

feek op 07 juli 2016

Overigens ben ik van mening dat je mail gewoon in platte tekst moet sturen……

+1, maar het is nogal roepen in de woestijn:(

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.