2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    iStefan

Hyperlink naar PDF-bestand werkt niet in Excel

Hallo,

Wanneer ik in Excel (office 2004) een hyperlink aanmaak naar een PDF-file (Acrobat reader 7.0.8) en deze daarna aanklik, krijg ik steeds de melding dat het bestand niet geopend kan worden.

Heeft iemand enig idee wat ik mogelijk verkeerd doe?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    dame.blanche

Hey iStefan, misschien is dit artikel wel wat voor jou…

Clicking Office hyperlinks does not open linked PDF files (Acrobat 7.0, Adobe Reader 7.0 on Windows)
    Issue

The linked PDF file does not open when you click a hyperlink in a Microsoft Office document, such as Microsoft Word or Microsoft Excel.

Details

The PDF file is located on a local machine or a shared hard drive.

Linked PDF files that are located on web servers open as expected.

You use Adobe Acrobat 7.0 or Adobe Reader 7.0.

Solution: Install the Acrobat 7.0.8 update or the Adobe Reader 7.0.8 update.

In Acrobat or Adobe Reader, choose Help > Check For Updates Now to install the update.

Alternately, you can download the update from the Adobe website:

— For Adobe Reader or Acrobat 7.x: Download the 7.0.8 update from the Adobe website at http://www.adobe.com/downloads/ .

— For Adobe Reader 6.x or earlier: Download the full installation of Adobe Reader 7.0.8 from the Adobe website at http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html .

Background information

Acrobat 7.0 and Adobe Reader 7.0 search only web servers for PDF files that are linked to Office documents via hyperlinks. Acrobat 7.0.5 and Adobe Reader 7.0.5 search web servers, local drives, and shared drives for linked PDF files.

edit: ik zie wel net dat het ’t een oplossing is voor Windows, maar veronderstel dat ie voor de mac ook wel gaat werken…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.