3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    stijnhoofd

Hyper USB-C dock 'verliest' ineens USB's

Ik wilde net wat bestanden op mijn USB-stick zetten – ik heb een MacBook Pro met USB-C poorten, dus ik heb een Hyber USB-C dock. Daar zitten 2 USB-slots in. Ik had al even geen reserve-kopie gemaakt, kreeg ik te zien. Ook maar direct even updaten!

Maar ineens waren ze allebei weg. Onjuist verwijderd. Nu wil die dock wel eens niet goed contact maken als hij niet helemaal recht zit, maar dat was nu niet het geval – ik verloor mijn bedrade internetverbinding niet, en ook bleef hij onafgebroken doorgaan met opladen.

Nu vermoed ik dat het iets met de bestandoverdracht te maken heeft. Tegen het einde van de transfer worden de USB’s onrechtmatig verwijderd; het geeft niet of die transfer 1 GB of 4 GB is (meerdere bestanden, niet 1 bestand van 4 GB).

Ik was al eerder overgestapt naar het gebruik van Transmit voor het overzetten van grotere bestanden, die nog wel op mijn USB geschreven kunnen worden, maar die daar door Finder niet op worden gezet omdat er geen plaats zou zijn.

Ik vind het erg vreemd. Ik ben nu bezig de bestanden via Transmit over te brengen. Ook daar krijg ik tegen het einde van de transfer een foutmelding. Ik ga nu even de High Sierra 10.13.2-update doen, maar ondertussen ben ik benieuwd; hebben meer mensen hier last van?

Moderator
    Night

Welke format heeft je USB stick? indien dit FAT32 is: Sierra kan geen bestanden, groter dan 4GB en High Sierra geen bestanden, groter dan 1GB naar een FA32 device kopiëren.

Verder kan een storing in de stroomtoevoer van de dock of een niet goed bevestigde USB kabel (of een USB kabel met breuk of slechte contactpunten) ook voor onvoorspelbare ‘ejects’ leiden.

Ook zijn niet alle USB-c kabels geschikt als USB-c kabel. Dit klinkt krom, maar is helaas maar al te vaak een bottleneck.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik heb inmiddels MacOS geupdated en daarmee een restart gedaan. Nu lijkt er niets meer aan de hand.

Van al je andere mogelijke redenen is geen enkele van toepassing, tenzij de Hyperdock ineens kapot is gegaan. Nooit ergens last van gehad namelijk. En dat van die bestandsgrootte wist ik al; daarom gebruik ik Transmit sinds kort. Die 4GB waar ik het over had was een groepering van enkele bestanden, waarvan geen enkele moeilijk deed.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.