6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Goost

Humax HD-FOX c aan Airport time capsule

Ik heb van Delta (zeeuwse internet en TV aanbieder) een aanbieding gekregen voor alles in 1. Ik zit nu bij Online.nl maar vind de service achteruit hollen.
    Bij de aanbieding van Delta kan ik tijdelijk deze interactieve decoder krijgen. Deze heeft weliswaar geen interne opslagmogelijkheid.
    Is het mogelijk om daar draadloos (en goed werkend) een Apple Airport time capsule op aan te sluiten via een Humax WIFI dongle in de Humax??

Greetzz,
    Geert

Bijdrager
    TheBigZ

Netwerkfunctionaliteit via kabel of USB WiFi-dongle

Ja. Tenminste, als je op de routerfunctionaliteit van de AE/TC doelt. Je kunt niet op de schijf in de TC opnemen.

Verder kun je beter een ethernetkabel gebruiken om de HUMAX op je lokale netwerk aan te sluiten.
    http://www.myhumax.info/gebruiksaanwijzingen_specs/Gebruiksaanwijzing%20HD-FOX%20C.pdf

Bijdrager
    Goost

Ok dan zal ik een UTP kabel moeten trekken, bij de provider moeten kiezen om geen draadloos kabelmodem te plaatsen, een een ander type Humax uitzoeken.
    Kan ik een UTP kabel in dezelfde leiding trekken waar ook 230v door loopt? Gaat dat niet storen??

Greetzz,
    Geert

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat kan. Nee dat gaat niet storen.

Bijdrager
    fred44nl

hou er wel rekening mee, dat als je voor interactieve TV kiest, i.c.m. de Humax Fox C,
    dat je dan slechts één gecodeerd kanaal kan bekijken òf opnemen. alleen Ned 1, 2, 3 en ZeelandTV zijn ongecodeerd.
    als je bijv. RTL4 wilt opnemen, dan moet je analoog naar een andere gecodeerde zender kijken.
    ik ga over 2 weken verhuizen naar Zeeland en kies zeer waarschijnlijk niet voor interactieve TV.
    als decoder/PVR kies ik dan voor een Humax IRHD 5300C met externe HD, of een 5400C met ingebouwde HD.

De Humax HD FOX C beschikt over twee tuners, waarmee je één zender kunt kijken en een andere zender kunt opnemen.
    Dit werkt echter niet tijdens het opnemen van een gecodeerde zender.
    Gecodeerd wil zeggen dat de zender beveiligd is
    door middel van een smartcard en dus alleen met smartcard te bekijken is.
    De Humax HD FOX C kan namelijk maar één zender decoderen.
    Het opnemen van een gecodeerde zender en het tegelijkertijd kijken naar een andere zender is niet mogelijk.
    Op dit moment worden de volgende zenders bij DELTA ongecodeerd doorgegeven:
    Ned1 (HD), Ned2 (HD), Ned3 (HD) en Omroep Zeeland.
    Op termijn wordt het aanbod ongecodeerde zenders uitgebreid, zodat de opnamemogelijkheden van de interactieve
    HD ontvanger ruimer worden.

Bijdrager
    Goost

Ok, dat wist ik dus niet! Ik dacht en is mij verteld, 1 HD opnemen en 1 digitaal kijken. Analoog is op onze tv(52″) niet om aan te zien! De HD FOX valt zeker al af, ik denk dat het idd dan de IHDR 5200c ook mijn keuze zal worden!
    Mij is wel verteld dat er later meer zenders ongecodeerd gaan worden, en dat je die met hetzelfde toestel kan bekijken.
    Of…dat was een verkooppraatje;-)
    Greetzz,
    Geert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.