11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    @win

Humax aansluiten op iMac

Beste macers,

Ik wil mijn Humax zodanig aansluiten op mijn iMac, dat ik opgenomen uitzendingen terug kan zien op mijn Macs. Als dit uberhaupt kan. Ik heb al via internet gekeken, maar kom er niet uit. Als het er al staat, ik ben enigszins een leek, is het niet duidelijk voor mij neer gezet.

Dus wie kan mij in Jip en Janneke taal omschrijven welke stappen ik moet doen.

Het volgende heb ik.
    iMac G5 OSX 10.6.4
    een macbook pro
    airport (Timemachine)

Is dit voldoende info of heb je nog meer nodig.

Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Welk model gaat het over?
    En heb je hier al gekeken of geïnformeerd?: http://www.myhumax.nl/support.htm

Ik pak als voorbeeld het eerste de beste zoekresultaat:
    http://www.oreillynet.com/mac/blog/2007/05/connecting_a_humax_pvr_to_a_ma.html

Dan kom je een heel eind al toch?

Bijdrager
    iDephazer

Het volgende heb ik.
    iMac G5 OSX 10.6.4
    een macbook pro
    airport (Timemachine)

G5 met OSX 10.6.4? Lijkt me stug sinds Snow Leopard Intel only is……

Bijdrager
    Yaris

Misschien helpt de uitleg in Connecting a Humax PVR to a Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, het helpt vast en zeker als we het hem twee keer laten zien.:lol:

Bijdrager
    Yaris

Beter twee keer hulp dan geen hulp, KarelWillem. :innocent:

Bijdrager
    @win

Kan het zo simpel zijn. Handige tip om even naar de Humax site te gaan. Soms denk je moeilijker dan het is.

Ga dat maar eens proberen. Hopelijk is de uitvoering ook simpel.

Hebben jullie overigens ook de humax aangesloten op jullie netwerk?

Bedankt

Bijdrager
    @win

Ik heb inmiddels gedaan zoals in de handleiding staat.
    Dus, met een UTP kabel de Humax aan gesloten op de MAcbookpro. Hierop veranderde de ethernet van geen verbinding naar geen IP naar zelftoegekende IP.

Het IP wat op de macbookpro kwam heb ik op de Humax ingevoerd.