11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    @win

Humax aansluiten op iMac

Beste macers,

Ik wil mijn Humax zodanig aansluiten op mijn iMac, dat ik opgenomen uitzendingen terug kan zien op mijn Macs. Als dit uberhaupt kan. Ik heb al via internet gekeken, maar kom er niet uit. Als het er al staat, ik ben enigszins een leek, is het niet duidelijk voor mij neer gezet.

Dus wie kan mij in Jip en Janneke taal omschrijven welke stappen ik moet doen.

Het volgende heb ik.
    iMac G5 OSX 10.6.4
    een macbook pro
    airport (Timemachine)

Is dit voldoende info of heb je nog meer nodig.

Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Welk model gaat het over?
    En heb je hier al gekeken of geïnformeerd?: http://www.myhumax.nl/support.htm

Ik pak als voorbeeld het eerste de beste zoekresultaat:
    http://www.oreillynet.com/mac/blog/2007/05/connecting_a_humax_pvr_to_a_ma.html

Dan kom je een heel eind al toch?

Bijdrager
    iDephazer

Het volgende heb ik.
    iMac G5 OSX 10.6.4
    een macbook pro
    airport (Timemachine)

G5 met OSX 10.6.4? Lijkt me stug sinds Snow Leopard Intel only is……

Bijdrager
    Yaris

Misschien helpt de uitleg in Connecting a Humax PVR to a Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, het helpt vast en zeker als we het hem twee keer laten zien.:lol:

Bijdrager
    Yaris

Beter twee keer hulp dan geen hulp, KarelWillem. :innocent:

Bijdrager
    @win

Kan het zo simpel zijn. Handige tip om even naar de Humax site te gaan. Soms denk je moeilijker dan het is.

Ga dat maar eens proberen. Hopelijk is de uitvoering ook simpel.

Hebben jullie overigens ook de humax aangesloten op jullie netwerk?

Bedankt

Bijdrager
    @win

Ik heb inmiddels gedaan zoals in de handleiding staat.
    Dus, met een UTP kabel de Humax aan gesloten op de MAcbookpro. Hierop veranderde de ethernet van geen verbinding naar geen IP naar zelftoegekende IP.

Het IP wat op de macbookpro kwam heb ik op de Humax ingevoerd.

Wat nu. Ik kan nog steeds de Humax niet op de MAcbook pro zien.

Bijdrager
    Pieterr

Ook al gezocht op het forum?
    Er zijn eerder vragen over de Humax geweest. Bijvoorbeeld :

Humax 5050 data overzetten naar Imac

Bijdrager
    @win

Hoi,

Ik ben er uit Bedankt voor het duwtje in de rug. Wat raar is dat op de forums het ene programma (Cyberduck bijvoorbeeld)bij de een wel werkt en bij de ander niet. Bij mij werkte het ook niet. Maar FileZilla wel. Ook draadloos. Dus kan nu met de iMAc en op de MacbookPro de inhoud van de Humax zien via FileZilla.

Hieronder zal ik de stappen zetten die misschien voor iemand anders nuttig zijn. Ik heb overigens dit gedaan met een apple computer, dus geen Windows.

1. Sluit de Humax met een UTP-kabel aan op de Timecapsule (de Router).

opmerking: op internet staat soms dat ze hiervoor gebruik maken van een UTP-Crosskabel of een gewone UTP-kabel. Ik heb een gewone UTP-kabel gebruikt.

2. De Timecapsule stond toevallig ook met een UTP-kabel in verbinding met de iMac. Zodat ik kon zien welk IP-adres de ethernetverbinding had gekregen.
    Dus ga naar Systeemvoorkeuren, kies Ethernet. Dan zie je het IP adres.

opmerking: Het IP adres achterhalen kan misschien ook op een andere manier, maar ik zou dat niet weten.

3. Vul het IP adres in op de Humax. Dit doe je door bij de Humax op Menu te klikken. Dan Systeeminstelingen (OK), dan Netwerk (OK), FTP server op ingeschakeld zetten. Dan bij Ethernet configuratie (OK), dan IP-conf op handmatig instellen.

4. Nu het volgende instellen. Bij IP adres het gevonden IP-adres invullen. Bij Subnetmasker 255.255.255.0. Bij de andere twee hoef je niks in te vullen. Vervolgens op OK. Dan geeft hij aan “een ogenblik”.

5. Download vervolgens FileZilla (is gratis). Deze heb je nodig om de bestanden van deHumax in te kunnen zien.

6. Open FileZilla en vul bij Host je IP-adres in wat je had gevonden. Bij Gebruikersnaam vul je in HumaxFTP. en bij het wachtwoord vul je 0000 in. Klik dan op snelverbinden.

opmerking: de gebruikersnaam en wachtwoord is blijkbaar altijd hetzelfde, want ik had dit op internet gevonden.

7. Dan zie je de mappen van je Humax. In de map Video staan de opgenomen programma’s/ films.

Nu de film nog op je computer

8. Selecteer de opgenomen programma/ film en pak dan het bestand met een TS-bestand. Klik met je rechtermuisknop en selecteer download. Hij schrijft deze (bij mij in iedergeval) weg op je systeemschijf.

9. Via de finder kan je het weggeschreven bestand vinden. Met dubbelklik opent hij de file in VLC media player. Als je die ten minste hebt gedownload.

10. Wil je het programma/ film ook op je iPod Touch of iPhone zien dan moet je het bestand door Handbrake halen. Deze maakt er een MP4 van.

11. Dit MP4-bestand openen, doet hij bij mij in Quicktime.

12. Is het programma/ film opgestart in Quicktime, dan kan je met de navigatiebalk de film delen met iTunes.

Dit is een heel verhaal, maar ik hoop dat het je lukt om het voor elkaar te krijgen. Bij de laatste stappen kan het zijn dat het simpeler kan. Maar ik zou niet weten hoe.

Mocht dit zo zijn dan hoor ik het graag.

Bijdrager
    AvdHF64

Mijn hemel ik vind dit niet echt een mac oplossing.
    Is dit niet op zijn apples op te lossen!?
    Weet iemand hoe de hardeschijf van de humax is geformatteerd? Mijn finder ziet de humax wel maar kan de inhoud niet lezen.
    Als bovenstaande echt de enige oplossing is gooi ik hem weg (na hem opgeschroefd te hebben en leeg te roven) en koop wel een samsung.
    Door sparen voor een mac mini server om om te bouwen naar mediaserver (ter aanvulling op onze appleTV) en ons huis is weer mac vriendelijk en compleet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.