12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Blauwoogje

hulpvraag over installatie

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar iemand in de omgeving Arnhem, die mijn iMac kan installeren alsof die nieuw is.

Ik heb mijn iMac nu een ruim jaar, en ik heb in het begin de gedachte gehad niet zonder Windows te kunnen dus ook geïnstalleerd.

echter nu heel erg veel spijt van dus ik hoop dat iemand mij hier vanaf kan helpen. ik krijg het zelf niet voor elkaar.

ik heb de beide dvd-roms erbij.

bijvoorbaat dank,

Peter

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is voor mij geen probleem.

Alleen heb ik pas komende donderdag (bijna zeker) of komende vrijdag (vrijwel zeker) tijd.

Dat ligt er dus een beetje aan of er haast bij is voor u.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoi Peter,

Ik vind het jammer dat je zoiets vraagt aan iemand anders (die er wellicht iets voor terug wil) terwijl je het zelf ook kan in een klein uurtje.:)

Hier staat een hele handleiding: http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/8177.html

* De gouden regel bij dit alles is altijd: Maak een back-up!

Bijdrager
    SunKeeper

Als ik er iets voor terug wilde, had het er wel bij gestaan..:sealed:

Maar, @Niiiiiiiiiiick, al heb je wel gelijk, sommige mensen durven het echt niet aan, en raken al in paniek zodra ze een installatiescherm zien.

De keuze aan de TS.:smile:

Bijdrager
    Yggdrasil

@ SunKeeper: Ai ai ai… Ik sprak in het algemeen. Ik insinueerde niks…:neutral:

Bijdrager
    SunKeeper

Ah. Excuses in dat geval.

Al kom je er in dit geval niet met alleen het herinstalleren van Mac OS X, want in je link wordt hoofdzakelijk de Archive & Install beschreven.

De TS wil een schone installatie zonder achterblijvende Bootcamp, en daarvoor moet je ook de schijf nog (gedeeltelijk) wissen voordat je verder gaat met installeren.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als u alles op de computer wilt wissen en vervolgens Mac OS X opnieuw wilt installeren, selecteert u ‘Wis en installeer’. U kunt de gewiste gegevens niet meer herstellen.

Bron: http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/8177.html

* Als je een schijf wist, dan wis je die helemaal (incluis partities) dus ik snap niet wat je bedoelt…

Bijdrager
    SunKeeper

Indien de TS Leopard draait wel. Maar dat kan ik er nergens uit opmaken.

Hij zegt dat hij zijn Mac nu ruim een jaar heeft. Als hij een nieuwe Mac gekocht heeft draait hij ten minste Snow Leopard, en daar gaat het niet meer op de beschreven manier in de link.

Dit is eigenlijk de ontbrekende uitleg uit mijn vorige post.:wink:

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    sedikit

Ik kan de vraag van Blauwoogje goed begrijpen, en dan is de eventuele hulp van SunKeeper wellicht zeer op z’n plaats. Want als iemand, zoals Blauwoogje, al tegen deze (voor hem/haar) ingrijpende handeling opziet, kan ook wel even de goede raad gebruiken bij nog meer “simpele” dingen. Zoals tekstgrootte in de Finder, organisatie/voorkeuren van bureaublad, mappen, mail, dock, browsers e.d. En die uitleg is zo gebeurd.

Bijdrager
    Blauwoogje

Bedankt voor jullie hulp,

@Sunkeeper ik zal het eerst na alle uitleg die ik heb gekregen proberen om zelf op te lossen. mocht ik er nou helemaal niet uitkomen kan ik dan alsnog van jou hulp gebruik maken? Donderdag of vrijdag is voor mij geen probleem

Ik heb nog wel een andere vraag:

Hoe kan ik mijn email bewaren. ik heb het al geprobeerd om ze op mijn iPhone te krijgen maar dit ging niet via iTunes. heeft iemand anders nog een idee of oplossing hiervoor?

Bijdrager
    SunKeeper

Natuurlijk. Ik blijf dit topic even in de gaten houden.:smile:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.