8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    fatboysmart

[opgelost] Hulp nodig InDesign CS5 via CS4 naar CS3

Hallo allemaal,

Ik heb hier twee InDesign bestanden die ik graag overgezet wil hebben van CS5 naar CS3.
    Dit schijnt wel mogelijk te zijn, maar alleen als je eerst CS5 naar CS4 exporteert als IDML bestand, en dan die opent in CS4 en weer exporteert als .INX bestand voor CS3…

Dit zegt de Adobe website erover:

Opmerking: Als u het InDesign CS5-document in InDesign CS3 wilt openen, opent u het geëxporteerde IDML-bestand in InDesign CS4 en slaat u het document op. Vervolgens exporteert u het als een INX-bestand (InDesign CS3 Interchange) en opent u het geëxporteerde INX-bestand in InDesign CS3. Zorg ervoor dat alle versies van InDesign volledig zijn bijgewerkt.

Ik zoek dus iemand die zowel InDesign CS5 als InDesign CS4 geinstalleerd heeft staan op zijn computer, en mij zou willen helpen.
    Natuurlijk zal er wel enig verloop zijn, maar dat is geen probleem… als ik maar de basis layout kan openen, dan ben ik al geholpen.

Mijn dank zou groot zijn!

Bijdrager
    Carlo

Stuur maar op naar [email protected]

Bijdrager
    fatboysmart

Dank je Carlo,
    Ik heb een WeTransfer link doorgestuurd naar je gmail account.
    Het heeft niet echt superhaast of zo, dus neem de tijd.

In ieder geval alvast hartelijk dank voor je hulp!

Bijdrager
    MouseMighty

Je weet wel dat specifieke functies uit CS5/4 niet ondersteund worden in CS3 he? Dus altijd nakijken! Je mag het ook naar mij sturen michael[at]nidug.nl

Bijdrager
    Carlo

heb het net opgestuurd, en inderdaad sommige functies worden niet ondersteund.

Bijdrager
    fatboysmart

Dank je voor de bestanden Carlo. Ik kan ze echter helaas niet openen in InDesign CS3. Deze importeerd geen .idml bestanden, dat kan alleen CS4.
    Ze zullen dus geimporteerd moeten worden in CS4 en dan weer geexporteerd als .INX bestand.

Heb jij toevallig nog CS4 geinstalleerd staan? of iemand anders?

@MouseMighty… ik weet inderdaad dat sommige functies zullen wegvallen, maar het gaat mij alleen om het basisstramien. Aan de hand daarvan ga ik een compleet nieuwe opmaak doen, dus dat is geen probleem.
    Mocht Carlo geen CS4 hebben… heb jij misschien CS4 geinstalleerd?

Bijdrager
    Carlo

de inx bestanden zijn opgestuurd

Bijdrager
    fatboysmart

Geweldig, het is gelukt!

Hartelijk dank voor je hulp, en MouseMighty ook bedankt voor het meedenken.

Beiden nog een goed 2013 gewenst.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.