23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    ncl44

Hulp nodig bij marktonderzoek

Hallo allemaal,

Voor mijn studie ben ik bezig met een marktonderzoek over de verschillende programma’s die Apple te bieden heeft. Zouden jullie mij hiermee willen helpen door het invullen van een korte enquĂȘte? Je bent binnen een minuut klaar en je zult mij er een groot plezier mee doen!
    Klik op de onderstaande link:

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=ym8nq92rSDbxs0G9VEfYOA_3d_3d

Met vriendelijke groet,

Nicole van Melsen

Bijdrager
    The JM

Ik heb ‘m even ingevuld.

Bijdrager
    Fierry

Ook ingevuld:D

Bijdrager
    Josebo.

Ook ingevuld. Ik had verder geen ‘opmerklingen’ meer..:D

Bijdrager
    JeePee

Ook gedaan.:D

Bijdrager
    ncl44

haha ja ik zag de spelfout ook:P

heb m snel verbeterd!

Bijdrager
    sanius

Gedaan, al vond ik het wel jammer dat het puur om de standaard applicaties die bij de Mac worden geleverd ging, ik gebruik namelijk veel meer de Pro applicaties, maar goed dit zal dan wel niet bij het onderzoek horen.

Daarnaast vind ik spaces en dashboard niet echt programma’s…

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

Ik heb hem ook ingevuld! :D

Daarbij gelijk bedankt voor deze link, ik ben momenteel ook net begonnen met een marktonderzoek voor school en daar kan ik deze site wel bij gebruiken 8)

Bijdrager
    MrAcid

Beetje beperkte opties bij de laatste vraag. Daarnaast ben ik wel benieuwd wat je hier nu mee wilt gaan meten? Welke conclusies hoop je hieruit te kunnen trekken?

Bijdrager
    Macman

Ingevuld. Die kolommen wat dichter bij elkaar, en wat meer pro programma’s, stuur je dit ook door naar apple?

Bijdrager
    ncl44

wordt niet naar Apple gestuurd nee.
    ik zit in het tweede jaar van de opleiding Communicatie en Multimedia Design en deze enquete is voor het van Marketing. Ik heb een maand geleden een macbook gekocht en zelf gebruik ik de helft van de programma’s niet. Bijvoorbeeld iPhoto, daarvoor in de plaats gebruik ik Photoshop. Ik wilde onderzoeken of andere mensen deze programma’s wel gebruikten en hoevaak. Zo probeer ik er achter te komen of Apple een goede zet doet door deze programma’s mee te leveren. Bij mijn mac stonden alleen deze programma’s er al op toen ik heb kreeg, vandaar geen pro pragramma’s.

Maar in ieder geval bedankt voor het nvullen, ik had binnen twee uur al 50 responses!

Bijdrager
    MrAcid

Hm ok, duidelijk.

iPhoto is trouwens niet helemaal hetzelfde als Photoshop.;)

Daarnaast had je ook nog de (trails) van Numbers, Pages en Keynote toe kunnen voegen die standaard worden meegeleverd, maar dat heb je misschien bewust niet gedaan?

Moderator
    unSOUND
    ”ncl44″

Bijvoorbeeld iPhoto, daarvoor in de plaats gebruik ik Photoshop.

Beetje kromme redenering… iPhoto is om foto’s te beheren, Photoshop om ze te bewerken. Deze twee programma’s kunnen dus juist heel mooi met elkaar samenwerken. Dat jij de ene nu als alternatief voor de ander gebruikt geeft het idee dat je ( niet lullig bedoeld hoor ) nog niet echt op de hoogte bent van wat die programma’s nu eigenlijk wel en niet kunnen…

Bijdrager
    Donnie Darko

Klaar! Ik neem aan dat het de laatste versies zijn van de genoemde programma’s.

Bijdrager
    rrkramer
    ”ncl44″

wordt niet naar Apple gestuurd nee.
    …en zelf gebruik ik de helft van de programma’s niet. Bijvoorbeeld iPhoto, daarvoor in de plaats gebruik ik Photoshop. Ik wilde onderzoeken of andere mensen deze programma’s wel gebruikten en hoevaak. Zo probeer ik er achter te komen of Apple een goede zet doet door deze programma’s mee te leveren. Bij mijn mac stonden alleen deze programma’s er al op toen ik heb kreeg, vandaar geen pro pragramma’s.

Maar in ieder geval bedankt voor het nvullen, ik had binnen twee uur al 50 responses!

Volgens mij is het wel goed om in je onderzoek mee te nemen dat er hier (OMT) redelijk veel Pro-users zitten en maar heel weinig (enkel) Huis tuin en keuken-gebruikers. Ik kan je geen cijfers en aantallen geven uiteraard, maar ik meen me te herinneren dat Apple daar een groot deel van haar groei vandaan heeft gehaald de afgelopen tijd.

Bijdrager
    nlwinssen

Ingevuld. Kunnen we ook inzage krijgen in de resultaten. Ben heel benieuwd.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”ncl44″

(…) een marktonderzoek over de verschillende programma’s die Apple te bieden heeft. (…)

Hoe zit het met iWork, Aperture etc. ?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ingevuld (graag uitslag hier posten :))

Moderator
    Rivanov

Heb ‘m gisterenavond ook ingevuld.:)

Bijdrager
    ncl44

zoals ik al zei,ik heb mn macbook pas een maandje en idd nog alles goed bekeken. en ik kreeg geen keynotes etc meegestuurd, heb ik zelf erop gezet. trials kun je downloaden ja, maar dan moet je heeeel veeeel programma’s in de vragenlijst gaan opnemen en dan wordt deze te lang..
    zodra het onderzoek is afgerond en de resultaten zijn geanalyseerd zal ik het hier posten. er zit natuurlijk een kerstvakantie tussen, dus het zal nog minimaal 3 weken duren.

Bijdrager
    oudgeleerd

Ingevuld. Waarom neem je AppleMail niet mee? Is ongetwijfeld een van de meest gebruikte, en daar valt nog wel wat te verbeteren.

Bijdrager
    The JM
    ”oudgeleerd”

…en daar valt nog wel wat te verbeteren.

Ja? Wat dan, behalve bug-fixes en stabiliteit?

Moderator
    Rivanov
    ”oudgeleerd”

Ingevuld. Waarom neem je AppleMail niet mee? Is ongetwijfeld een van de meest gebruikte, en daar valt nog wel wat te verbeteren.

Wat valt er aan te verbeteren? Ik ondervind geen problemen met Mail. Werkt als een zonnetje.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.