13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    pasquini

Hulp nodig bij aansluiten Time Capsule aan KPN expediabox

Ik wil namelijk een Time Capsule aansluiten aan de KPN expediabox (ZXV10, zo’n witte).
    Een ethernet kabel vanuit de internet Wan port van de Time Capsule is aangesloten in 1 van de 4 LAN poorten van de expediabox.
    Airport config prog zit de Time Capsule wel maar geeft een fout aan. Lampje (amber)op de Time Capsule gaat aan en uit, kortom geen network connection.

Mijn vragen zijn nu:

– kan een Time capsule wel aan een expediabox (KPN geeft namelijk geen support)?
    – indien ja, moet ik dan de kabels anders aansluiten
    – of misschien iets aan de expediabox doen, zodat er wel een signaal wordt doorgegeven

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Ronald.

Bijdrager
    Applebvv

Heb zelf een Airport Extreme op een Xperiabox aangesloten en de Wifi van de Xperia box uitgezet (alleen LAN aan zodat de xperiabox wel z’n netwerk kan doorgeven aan de AExtreme)

Ik heb vanuit een LAN poort van de Xperiabox ! een LAN kabel in de WAN poort van de AE gestopt.!!!
    Dit werkt wel!

Bijdrager
    pasquini

Ik heb dus ook vanuit een LAN poort van de Xperiabox een LAN kabel in de WAN poort van de AE gestopt en het amber lampje gaat aan en uit.

Bijdrager
    jopie213

Wat zegt het airport configuratieprogramma? Het zou best oranje kunnen zijn vanwege NAT conflict oid, dan moet je de time capsule in brugmodus zetten

Bijdrager
    pasquini

Het config prog ziet de TC. En geeft dan na een tijdje aan dat er een onverwachte fout zich heeft voorgedaan?!?

Bijdrager
    Applebvv

Dat is raar, reset de Time Capsule eens:

Bij de poorten zit als het goed is een klein gaatje met een knopje waar je met iets duns in kan.
    Druk minimaal 8 sec met iets duns op dit knopje en doe alles weer opnieuw.

Bijdrager
    markark

Timecapsule niet via WAN maar via de LAN poorten aansluiten op de KPN box.

Bijdrager
    pasquini

Fantastisch! Hij (of zij) doet het.

Alleen zie ik dat er een update van firmeware (1 in het rood) gedaan moet worden maar deze word wel gedownload maar kan dan helaas niet geïnstalleerd worden (code 6753). Op mijn Ipad zie ik trouwens niet de melding (1 in het rood).

Rest mij nog 1 vraag of de TC het wifi kan overnemen van de Xpedia box, dit omdat het signaal van de TC sterker is waardoor ik op zolder ook een wat beter signaal kan ontvangen op mijn Ipad.

Iedereen trouwens bedankt voor reacties. Helemaal top!

Gr,

Ronald

Bijdrager
    markark

Overigens zijn maar 2 van de LAN poorten op de KPN experiabox geschikt voor LAN aansluiting. Die andere 2 worden voor IP TV gebruikt en gaan over een ander vlan.

Bijdrager
    pasquini

Gisteravond een reserve kopie gemaakt, dat ging goed.
    Alleen daarna werd de TC niet meer gezien en kreeg hem (of haar) na een reset ook niet meer aan de gang.
    Kortom amber light flashing. Vandaag gaat de TC weer terug naar de winkel.
    Ga dus nu een reserve kopie maken via een externe HDD.

Iedereen nogmaals bedankt voor de adviezen.

Bijdrager
    Ro

Je moet via het airport configratie probramma, je TC in ‘Briged mode’ zetten, hij maakt nu namelijk een DHCP conflict met je experia box, overgens maakt bij het mode ZXV10 niet uit welke lan poort je voor internet of iTV gebruikt.

Bijdrager
    pasquini

De TC komt niet door het ariport prog heen (een onverwachte fout).
    Na een reset was de TC wel herkenbaar.
    Reserve kopie gemaakt.
    TC word ineens niet herkent.
    Reset uitgevoerd.
    Airport prog geeft weer aan onverwachte fout.
    Ben er nu klaar mee, TC gaat terug naar de winkel.
    Ga nu voor een goed externe HDD die een reserve kopie kan maken.

Bijdrager
    pasquini

Update:

Opnieuw gisteren een poging gedaan en de TC toch aan de praat gekregen m.b.v. de reset knop indrukken en stekker erin (dus terug naar fabrieks instellingen).
    Daarna was TC m.b.v. Airport Conf prog weer zichtbaar en uiteindelijk ‘bestaand netwerk’ uitgebreid. Had het dus zelf verkeerd gedaan!

Reserve kopie gemaakt en map aangemaakt op de TC en daar een hoop GB’s aan muziek erop gezet. Ging goed.

Ga vanavond de TC verplaatsen van de meterkast naar de zolder (bedraad) om bereik op zolder te checken zodat ik op zolder bijvoorbeeld TV kan kijken via de Ipad.

Rest mij nog 1 vraag. Is er een mogelijkheid om via de Ipad de opgeslagen data (dus niet de reserve kopie) op een TC te benaderen?

Gr,

Ronald.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.