5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

Hulp netwerk opstelling (Zyxel, TimeCapsule, Airport Express)

Beste leden,

Hierbij graag jullie hulp gevraagd met mijn opstelling voor mijn thuisnetwerk, heb uiteraard heel internet doorgezocht maar toch wil ik jullie ook vragen…:)
    Ik bezit het volgende:

TimeCapsule 1ste Generatie
    Airport Express 1ste generatie (in stopcontact)

ism met Telfort Internet 30mb met Zyxel P-2812HNU-F1

verder ook nog iMac en ATV3 maar dat is nog niet relevant.

Mijn vorige opstelling was altijd dat mijn TimeCapsule een netwerk aanmaakte, en mijn Express het netwerk uitbreidde omdat ik een vrij groot huis heb. De TC is aangesloten via een LAN kabel op de Zyxel Router.

De TC stond in Brugmodus, en ik gebruik niet de WAN poort. Waar ik mee zit is dat de WiFi snelheid van de TC veeeeeel lager ligt dan als ik met de Wifi van de Zyxel router download, soms viel het ook weg. Ik merkt dit verschil duidelijk met downloaden vanaf Usenet bijv.

Met het TC netwerk download ik op ongeveer 1mb per sec, met de Zyxel router bijna op 4mb per sec. Volgens mij is het ook niet mogelijk om het Wifi van Zyxel uit te breiden met de AE.

Mijn vraag aan het forum is dan ook…..

Kunnen jullie mij helpen met de beste opstelling met bovenstaande apparaten???? Bij voorkeur gebruik ik het netwerk van TC ism met AE omdat je deze kan uitbreiden….

Bijdrager
    Beech

De laatste Computer Totaal aanschaffen. Staat een zeer goede beschrijving in.

Bijdrager
    scotty2

Hoi,

Ik heb ook Telfort 30Mb met Zyxel P-2812HNU-F1 modem dus met draadloos netwerk. Ik had in eerst instantie problemen met regelmatig wegvallend wifi verbinding.

Zoeken in Apple support leert dat OSX 10.8.2 problemen heeft met sommige draadloos modems (o.a Zyxel) dus heb ik wireless op de Zyxel uitgezet en mijn Airport extreme via ethernet aangekoppeld en AE de wireless laten verzorgen.

Draait prima, altijd verbinding en haalt regelmatig boven de 20Mb download.

Mijn advies, Zyxel als modem, TC als router en AE als extender.

Groeten,

Bijdrager
    Lennertpichel

@scotty

Wat zijn jouw instellingen op je extreme tbv dhcp etc?

Bijdrager
    scotty2

Ik heb extreme ingesteld
    connect using <DHCP>
    router mode <DHCP and NAT>

DHCP range (10.0.1.2 – 10.0.1.200) is wel anders dan DHCP range op Zyxel

Succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.