15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Werner K.

Hulp met PS3 Media server gevraagd.

Hallo,

Ik zou graag wat hulp hebben bij het aansluiten / instellen van een netwerkje tussen mijn iMac (2.93GHz) en mijn Sony Bravia (W5500).

Eerst even op een rijtje wat ik zou willen:
    *Films die nu op de mac staan afspelen op de Sony. (foto’s en muziek zijn niet zo belangrijk)
    *De opstelling is als volgt: router met daaraan de mac (kabel) en de Sony (nu nog kabel, maar liever via een Airport Express)

Op de mac heb ik dus al PS3 Media server geïnstalleerd.
    Daar krijg ik het volgende te zien bij Status: PS3 niet gevonden….

En bij Traces staat:

[main] TRACE (tijd) It’s ready! You should see the server appears on XMB
    [Thread-6] TRACE (tijd) Sending ALIVE…
    [Thread-3] TRACE (tijd) Recieving a request from: (ip adres TV)

Ik kan alleen nergens vinden wat ik nu op de tv zou moeten zien of instellen…

Weet iemand wat ik nu nog moet doen en of het gaat werken met de Airport Express tussen mijn router en de tv.

Alvast bedankt!![/list][/code][/quote]

Bijdrager
    iMike

het programma is geschikt voor de ps3 dus of hij ook geschikt is voor je sony bravia weet ik niet. Heeft hij upnp ondersteuning nodig.

Bijdrager
    Werner K.

Ik heb wel gelezen dat het moet kunnen, alleen nergens precies hoe.

Van die upnp weet ik niet.

Hier staat nog meer hierover:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362584/0 (windows)
    http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=148179&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=bravia+ps3

Deze gebruiken meestal wel de Play Station 3, maar niet allemaal.

Bijdrager
    Jack4ya

Ik had ook zoiets…. Even zoeken thuis. Momentje.

Ow wacht… het gaat wel via de PS3 natuurlijk en niet naar de Bravia.
    Geen idee hoe je dat wilde doen.

Bij ons router > Airport Extreme (als bridge)
    De router deelt ip’s uit aan iMac, PS3 (en een netbook)
    Verder alles draadloos streamend.

Ik weet nog wel dat ik bij algemene configuratie “forceer netwerk op lan verbinding” op “en1” heb moeten zetten.

Bijdrager
    Teekitiezie

Zelf gebruik ik Tversity (gratis) via virtualbox (ook gratis) met daarop WinXP (minder gratis).
    Met een bridged netwerk en mijn Film’s map (op de mac) als shared folder.

Zo kijk ik .avi films met bijhorende .srt ondertitels op een Philips met DLNA (uPnp) :wink:

Bijdrager
    Scrooge McDuck

PS3 Media Sever werkt alleen met de PS3 en Xbox 360.

Bijdrager
    readefries

Heb je MediaLink al geprobeerd?

Bijdrager
    Werner K.
    ”Scrooge

PS3 Media Sever werkt alleen met de PS3 en Xbox 360.

In één van mijn links staat het volgende:
    …Later heeft de PS3 Media Server ondersteuning gekregen voor andere apparaten, naast de PS3. Deze zijn onder andere:
    Sony Bravia
    Freebox
    PopcornHour
    Samsung Wiselink
    Xbox360

@ Glitch: Voor Medialink heb je een Play Station 3 nodig, en die heb ik dus niet.
    @ Jack4ya: Heb je die instellingen zo moeten zetten omdat je ook niks zag op de tv / PS3? Ik ga het toch maar even proberen.

Bijdrager
    Jack4ya

Ik had ook iets van de meldingen die je opnoemde. Hij kon de ps3 niet vinden (en dan valt er weinig te streamen)
    Dat van die Bravia vind ik wel grappig, aangezien we die hier ook hebben, maar dan een oude 40v2000 of zoiets.
    Geestig dat men nu rechtstreeks kan streamen.

Ik heb destijds gegoogled en kwam toen “en1” tegen, weet niet meer waar en of het voor jou van toepassing is, maar je kan het allicht proberen.

Bijdrager
    Werner K.

Hallo,

ik ben nu zover dat ik op de Bravia bij foto’s en muziek wel een icoontje van mijn mac zie, alleen is deze nog uit gegrijst en dus gebeurt er niets als ik er op klik.

Mocht iemand me nog kunnen helpen, GRAAG!

Bijdrager
    Satch

Wat bij mij hielp is een IP adres forceren voor de server (je mac dus). Dit doe je door bij PS3 media server naar ‘General Configuration’ te gaan en daar bij ‘Force IP of the server’ het IP adres van je mac in te vullen. Dit IP adres vindt je bij Netwerk in systeemvoorkeuren op het eerste blad.:)

Bijdrager
    Trat

Dit lijkt me meer een software probleem dan een hardware probleem. Ik heb PS3 mediaserver nooit vlekkeloos aan de praat gekregen over een draadloos netwerk. Wel over een wired netwerk. Ik heb toen maar een mac mini op de kop getikt en de PS3 maar voor de blurays gelaten… Dit gaat trouwens niet via je Bravia werken, de software is daar nog erg gammel voor.

Bijdrager
    Werner K.

@ Satch: Dat heb ik dus gedaan voor mijn vorige post. Nu zie ik wel mijn mac op tv, maar ik kan er niks mee.

De tv geeft aan dat hij de server niet ondersteund. Wel geeft hij de gegevens van de iMac weer.

Bijdrager
    Werner K.

Gevonden!!!

Met deze: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=1635 link kom je een stuk verder!
    Na het openen werkte hij gelijk met mijn Bravia (zonder playstation dus)

Bijdrager
    Donnie Darko

Ik krijg PS3 Media Server helemaal niet aan de praat.

PS3: V3.01
    Mac OSX : 10.5.8

Media Server Connection = enabled
    Mac OSX = firewall uitgeschakeld (sta alle inkomende verbindingen toe)

Connected = wired

[Mac Pro] <-> [Linksys WRT160N] <-> [PS3]

Getest:

– [osx] Force networking on interface/IP of the server -> werkt niet op alle interfaces. PS3 vindt ook geen media servers.

– [win] PMS geïnstalleerd onder bootcamp met WinXP, werkt wel gewoon.

Hoe krijg ik dit onder OSX aan de praat?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.