10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    caslie

hulp met printen.

hallo.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om via mijn macbook te printen via mijn printer die aangesloten is op een windowscomputer waarmee ik een netwerk deel.
    Ik heb eens gezocht op het forum en ik kwam uit op DIT, maar na de stap dat ik mijn ip adres moet ingeven loopt het al mis, er komt een foutmelding te staan (controlleer ip-adres…).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, indien dit wel mogelijk is.

Alvast bedankt.

L

Bijdrager
    caslie

foutje,

bij “DIT” moest deze link staan.

Printen van Mac OS X naar Windows

Bijdrager
    Vinhelper

Welke Mac heb je precies en draai je Snow Leopard of een eerdere versie?

Welke printer?

Welke Windows?

Verder is het een puzzel van jewelste, en mag je in je handen klappen als je het ooit voor elkaar kan krijgen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik weet niet of je veel print vanaf je Macbook, maar die enkele keer dat ik moet printen, loop ik met mijn MBP naar de printer en steek de usb-kabel in mijn Mac. Printen maar!
    Wel eerst de printer configureren (toevoegen in je printerlijst) natuurlijk. Maar dat is normaal gesproken een fluitje van 1 cent;-)

Bijdrager
    caslie

@vinhelper

het is een hp deskjet printer, een standaard ding via usb. Het is geen draadloze.
    Ik draai Mac OS X 10.6.4 op mijn macbook pro en ik de printer is aangesloten op een windows 7 desktop.

@Hansi

Ja doe ik ook altijd maar vroeg me af of dit zou gaan, altijd wel handig:)

Bijdrager
    Vinhelper

Ik zou echt niet weten hoe je het voor elkaar kan krijgen.:sad:

Bestandsdeling kan al een ramp zijn…laat staan dit.

Ik zou de USB-kabel anders positioneren, en dan gewoon bedraad gaan printen. Een andere oplossing heb ik niet.

Bijdrager
    MouseMighty

Daar is Bonjour voor uitgevonden. Moet je dat wel op je Windows machine hebben staan en je printer moet het aankunnen. Zoek naar drivers/bonjour bestanden en dan zou het moeten werken. Je moet dan wel in Windows je printer delen.

Bijdrager
    puchelaar

Ik heb met andere printers wel geluk gehad met bonjour voor Windows…

/edit: MouseMighty was me net voor.

Bijdrager
    caslie

ok dan ga ik dat proberen, bedankt voor het antwoord;)

Bijdrager
    Ir.Bob

Je moet in Windows bestand en printer deling aanzetten en die printer delen. Hoe dat precies moet in Win 7, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Als je dat gedaan hebt, is hij in OS X vanzelf zichtbaar als je een nieuwe printer toevoegt.

Het is niet direct nodig om Bonjour te installeren. Vaak is die eerder andersom nodig; vanaf Windows naar OS X printen. Overigens maakt Bonjour het leven wel makkelijker, je protocol neemt namelijk al het werk van instellen van je af.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.