30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    mattietissen

Hulp met PHP script voor leaderboards.

Beste OMT’ers.

Voor een kennis maak ik een website.
    Het principe is vrij simpel. Je moet je rondetijden van het mountainbike’n opgeven en die daarvan zou dan weer een scoreboard moeten komen (wie het snelst was op die bepaalde route).
    Er zijn 115 ‘MKB’ routes, nogal veel dus.
    Nou heb ik een script gevonden dat precies dat doet. Dan plaats ik elk script op elke ‘route’ zeg maar dus bijvoorbeeld zoiets:
    http://www.rondetijd.nl/nh/hsum/ (je hebt: /index.php, die is voor de admin – /contest.php en /leaderboard.php)
    Als je nu je tijd opgeeft komt hij niet gelijk op de leaderboard.php, daarvoor moet de admin eerst zeggen dat het kan/klopt in die tijd.
    Maar om dat voor 115 routes te doen is niet te doen. Nou zijn het 4 scripts ergens moet die ‘verificatie’ staan die de admin moet doen. Ik heb dat desbetreffende deel niet kunnen vinden/verwijderen. Weet een van jullie hoe ik dit script zo verander dat de verificatie niet meer nodig is?
    Heel erg bedankt alvast!

ps. het plaatsen van de scripts is een beetje veel tekst dus dan gewoon via de ontwikkeling>zie broncode of zoiets.

Lid
    Pepperonie

ps. Dat kan niet. Want wij hebben de phpcode nodig, deze is niet terug te vinden in de bron.
    Dus wij hebben echt de source van die bestanden nodig.

Bijdrager
    mattietissen

ik heb hem hier in een zipje geupload (5 scripts + verschillende bronbestanden)

Bijdrager
    oostie

Is dit wel wat je zoekt? dit is een systeem dat een soort van vragenlijst kan maken waar mensen antwoord op geven.
    degene die het antwoord goed heeft krijgt punten..dit is geen systeem om scores bij te houden?

Bijdrager
    Tempest

Ik heb hier hetzelfde probleem mee als oostie…

Bijdrager
    mattietissen

nou heel veel keuze heb ik niet echt, zat te denken aan een forum met een moderator.
    Maar als je van de vraag maakt hoeveel minuten duurde je tocht? dan lukt het wel, maar het is inderdaad niet precies wat ik zoek maarja.

Bijdrager
    mattietissen

iemand misschien dan andere suggesties?

op de een of andere manier doet bij mij het ‘post’ bewerken- functie het niet

Bijdrager
    Tempest

In contest.php staat op lijn 114:

$submission[$i] = array( $entry['name'], $entry['email'], $i, $entry[$i], 'X' );

Die ‘X’ op het einde veranderen in ‘Y’.
    Dan staan de antwoorden standaard al als juist aangeduid, kan je al gewoon doorklikken.

Bijdrager
    Tempest

Dit script zegt gewoon juist of fout eigenlijk en het aantal juiste zet hij op het scoreboard, maar niet de snelste tijden hoor.

Je zou gewoon zelf beter een simpel script hiervoor schrijven. Heb je de mogelijkheid om een database te gebruiken? MySQL is namelijk iets simpeler om een scoreboard van te maken dan van bestanden;-)

Bijdrager
    mattietissen

Nee helaas gaat dit script toch niet werken :(.
    Idd veel te ingewikkeld.

@Tempest
    dat zou inderdaad het beste zijn, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen? Heb je misschien tips?

Bijdrager
    Tempest

Aangezien de standaard website wordpress draait denk ik dat mysql wel zal werken.
    Ik zal een snel scriptje schrijven, dat je zelf maar met html en css maar wat moet fatsoeneren.
    Wil je dat mensen moeten inloggen om tijden te posten?

Bijdrager
    mattietissen

Ontzettend aardig! Ja ik heb ‘m bij Antagonist.
    – Liever niet.
    Eigenlijk het idee is:

Wat is je naam (zichtbaar)?
    email (onzichtbaar)?

in hoeveel minuten heb je de ronde gereden?
    [input is bijvoorbeeld: 54.38 (54 min. 38 sec.)]
    en dus een leaderboard waar dat op gepubliceerd.

Heel erg bedankt!!

Bijdrager
    Tempest

Alright. Je zei iets van 115 routes… hoe moet ik dat zien? Moéten alle rondes ingevuld worden of gewoon een dropdown menu waaruit één route gekozen wordt, waar dan een tijd voor gegeven moet worden?

Bijdrager
    mattietissen

Het laatste zou helemaal geweldig zijn, ik pm je wel even voor mijn email adres.
    De 115 routes moet ik nog uit een boekje overtypen:)

Bijdrager
    mattietissen

zie: rondetijd.nl/fl
    Iemand enig idee waarom de routes ‘dubbel’ worden weergegeven?

Heb de 1 database bestand al verwijderd: ‘routes’ ook uit de index.php (dit werkte niet, hij gaf een error).
    nu heb ik nog 1 bestand in de db staan: ‘tijden’

Bijdrager
    oostie

Kan je moeilijk zien zonder de bestanden:slant:

Bijdrager
    Tempest

Als je ze via de installatie terug toevoegt moet je natuurlijk eerst de oude database tables verwijderen.
    Via phpmyadmin of via drop table commando.

Bijdrager
    mattietissen

sorry (ze zijn verander tov vorige keer):

Bijdrager
    Tempest

Wederom: ik denk dat ze gewoon dubbel in de database staan.
    Zet in het installatiebestand, vlak na require(‘config.php’); volgende lijn bij:

mysql_query(“DROP TABLE rt_routes”);

En dan verwijdert hij de huidige routes voor elke install. Kan je best ook doen voor rt_tijden.
    (EDIT: en dan opnieuw install.php uitvoeren.)

Bijdrager
    mattietissen

hij geeft nog steeds alles dubbel weer ook na de ”Drop table” regel:

Bijdrager
    Tempest

Ben je zeker dat je het nieuwe bestand tegoei hebt geüpload én terug hebt uitgevoerd?

Bijdrager
    mattietissen

ja…

Bijdrager
    Tempest

Strange. Ik heb het net uitgevoerd en nu staan de rondes er nog meer keren.
    Telkens geeft het ook de error “rt_routes already exists” dus ergens heeft hij de drop table niet gedaan…

Bijdrager
    Tempest

Gebruik deze install.php eens:

dropbox link

Bijdrager
    mattietissen

ik [als phpmyadmin in sql dummie] vroeg me ook af waarom 2 bestanden van bijna dezelfde inhoud namelijk de routes.
    Is eentje niet genoeg. de lijst voor de index en diezelfde lijst voor het route selecteren.

Bijdrager
    Tempest

Nee. Je hebt 2 “Tabellen”.
    Eén hiervan heeft de routenamen met unieke ID; de andere refereert naar die ID en bevat namen, email en tijden van personen.

Bijdrager
    mattietissen

voor de duidelijkheid: dan verwijder ik ook weer de 2 bestanden uit de database?

Bijdrager
    Tempest

Ja.

Bijdrager
    Tempest
    Bijdrager
    mattietissen

hij doet het. nogmaals erg bedankt, je helpt me echt uit de put.
    (erg aardige buurman, kan geen nee meer zeggen:slant:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.