9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    BensApple

hulp met pages

Goedenmiddag.

ik zoek iemand die goed overweg kan met pages, ik gebruik het voor standaard brieven e.d., maar ik heb 1 dokument dat gemaakt is in word met rich text, en ik ben te slecht met pages om het helemaal na te maken, heeft te maken met text vakken en zo.

ik wil van windows weg, en ik heb nu alleen windows alleen voor dit dokument, wat ik wel dagelijks meermaals gebruik

als ik het importeer uit word staat alles door elkaar en zijn het ineens 3 paginas.

wie wil me helpen ?

Ben

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum OS X (wat te maken heeft met het systeem OS X) naar Mac Apps (Apple). Pages is namelijk een door Apple op de markt gebracht programma.

Graag bij aanmaak van een nieuw topic letten in welk subforum het het beste geplaatst kan worden. Er is genoeg keus.

Bijdrager
    BensApple

ik heb al vaker commentaar gehad van jou, een app s in mijn ogen een app op een iphone, iedereen mag daar een andere mening over hebben,

als je commentaar blijft hebben kun je beter profiel eraf gooien.

ik heb mijn iwork versie ooit eens als dvd gekocht, dus niks app,

een software topic kon ik niet ontdekken,

Bijdrager
    AppleStef

App is afkorting van application (engels) dat betekent programma in het Nederlands. Dus wel app.
    In Finder staat achter een programma ook .app eh.

Bijdrager
    Hansi2124

BensApple,

Dat commentaar zal dan wel terecht zijn geweest, denk ik.
    Ook nu is dat zo. Aangezien jij de indeling anders interpreteert dan de bedoeling is, wijs ik je hierop.
    We onderscheiden hier o.a. apps (=software) voor op je Mac en apps voor je iPhone, iPad e.d.
    Het is voor degene die jou wil helpen belangrijk om te weten waar je het over hebt, zodat jij op een juiste en zo snel mogelijke manier geholpen kan worden.

Ik zou dit in een pb aan jou hebben kunnen laten weten, maar aangezien het regelmatig gebeurt dat iemand zomaar een topic hier plaatst zonder erbij na te denken aan wat hierboven staat, lijkt het mij raadzaam om dit publiekelijk te doen.

Bijdrager
    BensApple

ik heb op je vorige mail nu een topic uitgezocht, en daar voor mij iwork software is heb ik dat gekozen, vandaar het misverstand.

moet wel gezegd worden dat er op dit forum steeds meer lullige opmerkingen komen.

niet iedereen is een nerd en zit niet elke dag 12 uur achter een mac,

dit is overigens niet persoonlijk bedoeld, meer algemeen,

Bijdrager
    Hansi2124
    BensApple op 21 augustus 2011

moet wel gezegd worden dat er op dit forum steeds meer lullige opmerkingen komen.

Daar zijn wij ons als moderators van bewust en zijn hier dan ook mee bezig.

Nu weer on topic graag.

Hoe exporteer je dat document uit Word? Of hoe heb je dat opgeslagen? Misschien kan je iets uitproberen hiermee.
    Ik heb zelf geen Word op Windows, dus kan je niet uit de praktijk hiermee helpen helaas.

Bijdrager
    BensApple

je kan in pages een word dokument openen, maar in rich text staat alles door elkaar,

maar ik ben intussen eraan begonnen:-) en ik moet zeggen, al doende leert men,

ik denk dat ik er wel uitkom. zo deze topic was toch vruchtbaar

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het probleem waar je tegenaanloopt, is dat importeren van bestanden voor een ander programma (bijna) altijd z’n beperkingen heeft: lang niet alles kan perfect overgenomen worden, om allerlei verschillende redenen. In dit geval is het waarschijnlijk zo dat de tekstvakken uit het originele document door Pages niet helemaal goed “begrepen” worden en daarom niet goed geïmporteerd worden.

Hoe groot is dit document? Als het namelijk maar een paar pagina’s is, doe je er denk ik het beste aan het na te bouwen in Pages in plaats van te importeren. Je kunt in Word kijken hoe groot elk vak is, hoeveel centimeter van de kant het staat, enz. zodat je dan in Pages een tekstvak op precies dezelfde plek kunt zetten, en de inhoud kun je kopiëren vanuit Word. Hoewel dit misschien veel werk lijkt, is er redelijke kans dat dit sneller zal gaan dan eerst te importeren en dan aan dat geïmporteerde document gaan knutselen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.