One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » [opgelost] Hulp met instellen Trådfri lampen op Hue Bridge

[opgelost] Hulp met instellen Trådfri lampen op Hue Bridge

Profielfoto van DaveFlash

DaveFlash op 12 augustus 2017 #

Beste mede-OMT’ers.

Ik ben op zoek naar een OMT’er in de regio Emmeloord/Kampen/Zwolle
die al een werkend IKEA Trådfri systeem (dus lamp + gateway + dimmer)
heeft en die mij kan helpen de lamp die ik bij ikea heb gekocht van nieuwe
firmware te voorzien zodat hij vindbaar is voor mijn Philips Hue bridge V2.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Topic opgelost
Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 12 augustus 2017 #

https://developers.meethue.com/content/philips-hue-and-ikea-trådfri

Hi,

Thanks for the post.

Do you have the statement of IKEA that they are ZLL compliant? We can’t find anything on their website or productsheets. If it was a personal email with IKEA and you would like to share it, please use philipshuedev@philips.com

Neither can we find IKEA on the ZigBee Alliance member website: http://www.zigbee.org/zigbeealliance/our-members/

Thanks in advanced.

Hue Developer Support – Niek

ja, ikea heeft een firmware update voor de lampen uitgebracht op dinsdag die ze ZLL compliant maken. alleen heb ik die update niet op mijn lampen

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 augustus 2017 #

En je hebt wel een Ikea Trådfri Gateway? Alleen via die gateway kun je de firmware updaten. En pas na de update kun je ze pairen met de hue bridge. (harde reset (6x licht aan/uit))

meer info hier:
https://github.com/bwssytems/ha-bridge/issues/570
https://developers.meethue.com/comment/3696#comment-3696

de tradfri gateway heb ik dus niet, hoopte eigenlijk dat iemand in mijn omgeving Emmeloord/Kampen/Zwolle die heeft. zodat ik bij hun mijn lamp kan updaten, en hem dan thuis alsnog aan philips hue kan koppelen. ik heb ook geen zin om weer een bridge te moeten kopen… die onzin hebben we met philips ook al eerder de revue zien passeren… (v1 non homekit vs v2)

Daarbij, deze omweg met de tussen stap van de trådfri gatway is tijdelijk, vanaf het najaar liggen in de ikea winkels toch alle vernieuwde lampen, ook de bestaande lijn is dan vernieuwd, dus dan zullen alle lampen vanuit de winkel sowieso de nieuwste firmware bevatten, en out of the box met hue werken, zonder tussenkomst van de trådfri gateway.

(maar ja, wij zijn technerds en early adopters, dus ook ik kon niet wachten tot dan……)

Profielfoto van mekkeronly

mekkeronly op 12 augustus 2017 #

“Technerds” of early adaptors zijn normaliter anders niet te goedkoop om zelf hun eigen hardware aan te schaffen.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 augustus 2017 #

Tsja… dan wordt het dus extra kopen of er één lenen. Misschien wil Ikea meewerken hierin?

DaveFlash op 13 augustus 2017 #

@mekkeronly Klopt, daar heb je een punt, echter heb ik op een ander tech forum gelezen dat nieuwe lampen al een tijdje voorzien
zouden zijn (vanuit de fabriek) van de juiste firmware die ze geschikt maakt voor Philips Hue. Dus ik dacht een gokje te wagen.
Waarschijnlijk is dit ook wel zo, maar zullen sommige vestigingen nog oude voorraden hebben…

@night Dat werd inderdaad ook op verschillende andere sites/fora gesuggereerd, echter heeft de ikea zwolle hun demo opstelling
van trådfri zonder werkende bridge/gateway of display met telefoon+app uitgestald, daarnaast was het tevens niet mogelijk om zo
los een peertje in te draaien en die te verbinden, alle lampen in de testopstelling zaten in gesloten bakken achter plexiglas.
Daarbij vertelde een medewerken dat de lampen slechts met een dimmer/knop ge-paired waren. dus dat bood ook geen soelaas.

DaveFlash op 14 augustus 2017 #

inmiddels het nieuwe spul van ikea in huis, is gelukt om alles zelf in te stellen… de lampen werken nu met de hue bridge, en dei ikea aftst. bediening werkt nu ook met mijn hue lampen

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 augustus 2017 #

Tevreden mee? Werkt alles zoals je verwacht had?

DaveFlash op 14 augustus 2017 #

ja, de lampen van Hue kunnen inderdaad met de trådfri dimmers/afstbed. werken, maar dan verliezen ze dus hun link met de Hue bridge.
inmiddels alles weer verbonden met de hue bridge.

Over dit topic

Gestart op 12 augustus 2017 door DaveFlash

Laatste reactie door DaveFlash

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?