13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bifi

Hulp Ipod

hallo,

gisteren dedecteerde mijn windows pc de ipod nog, vandaag niet meer kan er iemand mij helpen aub

Bijdrager
    macpro

Als je hulp wilt zul je wel wat meer informatie moeten geven.

Welke iPod gebruik je?
    Hoe heb je de iPod aan je PC aangesloten?
    Is er nog iets gebeurd in de tussentijd met je PC of iPod?
    Welke software gebruik je op de PC?

Bijdrager
    bifi

oke inderdaad

het is een ipod 15gb
    aangesloten via firewire
    windows xp.
    er is niks meer gebeurd met mijn pc
    heb wel al de software van de ipod verwijdert en opnieuw geinstalleerd

Bijdrager
    Julian

Je kunt wel de iPod software updater gebruiken? en de hardeschijf van de iPod zien in explorer?
    Welk programma gebruik je voor het syncen van je iPod met je muziek verzameling?

Bijdrager
    bifi

neen dat gaat niet want als ik die firewirekabel in mijn pc steek herkent hij de ipod niet.Hij geeft hem dus ook niet weer als verwisselbare hardeschijf. En de ipod software vind hem daardoor dus ook niet.

Bijdrager
    Julian

Kijk eens hier of op de rest van dit forum of je wat vind:
    http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?s=a8633cdd05193ff61753a55810a2c562&threadid=9284

Het is vaak een probleem met de combinatie van verschillende hardware en software dat windows systemen alles behalve plug-and-play maakt. Laat je niet afschrikken door de posts die sommigen op het forum daar maken, het zijn slechts enkelen van zeer veel ipod gebruikers die deze problemen hebben. Bovendien zijn ze vaak nogal slecht gehumeurd (ik denk dat dat komt door jarenlange teleurstellingen op hun windows peecees:P ).

btw. als je pc de iPod helemaal niet meer herkend? hoe kun je dan de sw van de iPod verwijderen en nieuwe installen?

Bijdrager
    bifi

als ik de sw opnieuw installeer slaag ik gewoon de stap over waarbij het de ipod herkent en ik heb trouwens nog geen oplossing dus aub help mij want ik zou niet weten aan wat het ligt.

Bijdrager
    SvS

Mij was zoiets over komen, de Mac herkende hem niet, en als ik de iPod aansloot op netstroom, dan werd hij ook niet opgeladen. Na resetten, updaten wat dus niet lukte, probeerde ik een ander fire-wire kabel uit. Ja, het lag aan het witte kabeltje. Probeer eens ander firewire (6 pins) kabel als je iPod ook niet bij netstroom opgeladen wordt.

Bijdrager
    bifi

nu mijn ipod wordt nog wel opgeladen via netstroom, als ik de firewire kabel in de firewirekaart steekt wordt hij opgeladen maar niet herkend door de pc

Bijdrager
    bifi

nu mijn ipod wordt nog wel opgeladen via netstroom, als ik de firewire kabel in de firewirekaart steekt wordt hij opgeladen maar niet herkend door de pc

Bijdrager
    Julian

Volgens mij ligt het aan 1 van de volgende dingen:

Je firewire drivers zijn er op een of andere manier mee gekapt. Dus drivers opnieuw installeren. Kun je in windows zien wat er op de firewire bus voor apparaten zitten? Zie je daar je iPod staan. Als dat zo is is er waarschijnlijk iets mis bij het mounten van je ipod, dus meer op een hoger OS level.

Je iPod heeft geen zin om gemound te worden. De software op de iPod is niet meer in orde of de hardeschijf in je iPod is voor een mac geformatteerd (deze laatste lijkt me sterk hoor).
    Kun je je iPod in forced diskmode zetten? (http://www.ipoding.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=5) en dan kijken of de iPod mount?

Je kunt de iPod wel gewoon los gebruiken? aanzetten en in de menuutjes klooien?

Haal iig de laatste software updater op: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120229 (je hebt toch een 15 gig iPod met dock?) en probeer die te draaien (als je dat nog niet gedaan had).

Ik denk dat het probleem bij je computer ligt, dus daar zou ik eerst eens gaan kijken en lees goed de posts op bv. ipodlounge over compatibiliteit met firewirekaarten e.d. succes!

Bijdrager
    prin

kan iemand mij helpen met het programma musicmatch?

Bijdrager
    Julian

nee joh, musicmatch niet gebruiken… iTunes voor windows of anders eens kijken naar progjes op ipodlounge.com ofzo

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.