14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Hulp gezocht bij het herkenen van een font

Beste mensen, ik heb hier een stukje van een foto waarvan ik voor iemand moet achter halen welke font het is.
    De foto is redelijk slecht van kwaliteit en onder een hoek genomen, WhatTheFont kant er helaas niets mee.
    Daarbij lopen de letters in elkaar over en zijn stukjes afgebladerd in de loop van de jaren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wel een erg herkenbaar lettertype, maar om nu te zeggen dat je het zo even kunt vinden … m’n eerste gedachte was dat het kalligrafie is, maar daarvoor lijken de letters weer te regelmatig te zijn.

Duet komt in de buurt, maar is het niet 100%.

Bijdrager
    remcoa7x

Doet me denken aan Zapfino

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Brush script std en snell roundhand komen net als zapfino in de buurt maar zijn het net niet.

Als dit een erg oud lettertype is wordt het mogelijk niet meer gebruikt…

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik zal morgen even naar een beter foto vragen.
    Het lettertype is 20 jaar geleden gebruikt op een grafsteen, nu is er iemand bij geplaatst en is het de
    bedoeling dat de nieuwe tekst in lijn is met het oude.

Bijdrager
    Hydræ

De hoofdletters doen mij denken aan Vivaldi..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maar zijn dat helaas niet:)

Bijdrager
    bartvdv

Het heeft wat weg van Nuptial Script, Phylis, Lucia Calligraphy.

Als het gaat om grafsteenletters, kan je de vraag beter stellen aan een steenhouwer.

Bijdrager
    Bianco

Een beetje steenhouwer kun je om een offerte vragen, door de begraafplaats en het grafnummer door te geven en te vragen naar een uitbreiding van de tekst.

Veel “moderne” steenhouwers werken tegenwoordig met computerfonts. Het lijkt erop dat het hier gebruikte font een echt ouderwets font is.

Bijdrager
    Pivni Pes

De steenhouwer of hoe zo iemand heten mag, weet dit niet, is een kleine eenmanszaak.
    Een goede vriend is hier zelf 20 jaar geleden mee bezig geweest en weet niet meer wat voor een font hij heeft gebruikt.
    Ik heb hem toen ook bijgestaan met de opmaak, hoewel het gebruikte font niet mijn keuze is geweest, in het totale plaatje zijn er 2 fonts gebruikt.
    In zijn nieuwe opmaak heeft hij 2 andere fonts gebruikt wat ik hem sterk hebt afgeraden, 4 font is naar mening verschrikkelijk.

Ik heb vanmorgen om een betere foto gevraagd en hij zal er achter aan gaan.

Bijdrager
    Pivni Pes

Eindelijk hebben wij een betere foto boven water gekregen met flinke tegenwerking van de steenhouwer.
    Ik snap niet waarom sommige mensen zo moeilijk kunnen doen.

Bijdrager
    Blieper

Het is de Engaged Bold;-)

Succes verder

Bijdrager
    Pivni Pes

Hoe ben je daar achter gekomen, herkende je het font?
    Ik heb met WTF en WTI gezocht maar de afbeelding was te slecht, dus ik ben vandaag aan de gang gegaan met de W en J na te tekenen.

(een beetje snel getekend, dus niet erg strak)
    Ik kwam ook op de Engaged uit, alleen de D is anders, dus die heb ik ook getekend, maar daar kreeg ik niet iets beters op gevonden.
    Ook de hoek van het font is anders, ik kan me niet herinneren dat we 19 jaar terug dat hebben aangepast.
    Ik weet niet meer precies of dat ik 19 jaar geleden al met Illustrator werkte, volgens mijn hadden we toen nog Corel Draw.
    Wellicht heeft er toen een alternatief font bij het pakket gezetten.

Nu is de vraag of dat het lettertype moet worden aangeleverd of dat we een PDF mogen aanleveren.
    Het laatste hoop ik dan, dan kan ik de boel aanpassen zoals wij het willen.

Bedankt voor je hulp.

En de rest natuurlijk ook;-)

Bijdrager
    Blieper

Nou, je laatste afbeelding heb ik wat strakker getrokken in Photoshop en toen vond ik het gelijk in een fontlib;-)

Soms moet je het iets in uit het perspectief trekken en dan werkt het vaak wel:-D

Ps De hoek van een font is tegenwoordig in bijna alle paketten in te stellen, InDesign, Illustrator, Photoshop enz.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.