8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel1973

Verbinden vergeten apparaat met bluetooth niet permanent

Hoi,

Ik heb een raar probleem, waarbij ik een oplossing al bijna opgegeven heb. In elk geval word ik er erg narrig van.

Een toelichting op het probleem:

Hardware
    – iPhone 6S (iOS 11.2.1)
    – Polar H7 hartslagmeter

Software/apps
    – gezondheidapp Apple
    – Polar Beat
    – Endomondo
    – Nike Running Club

Probleem
    1) Ik heb een Polar H7 welke twee maal (identiek) verscheen in het bluetooth overzicht.
    2) Ik denk foutje, dus laat ik het “apparaat vergeten” en opnieuw connecten. Vergeten ging goed, beide apparaten verdwenen.
    3) Na opnieuw connecten, wordt deze niet meer onthouden. Je moet dus telkens opnieuw connecten.
    4) Er wordt wel geconnect en ik kan ook op “i” drukken, waarna ik de optie “vergeet apparaat” krijg.
    5) Apparaat vergeten, werkt, daarna is H7 weer te ontdekken, maar krijg je herhaling van 3.
    6) Bij opstarten Gezondheid app, geeft de Polar bij bronnen dat “dit apparaat niet meer verbonden is met deze iPhone”.
    7) Ga je terug naar bluetooth overzicht, dan geeft hij onder apparaten aan dat de H7 verbonden is, maar het “i” teken is weg en je kunt niets meer doen met apparaat.
    8) Bij opstarten app Polar Beat kan gewoon geconnect worden en wordt hartslag getoond.
    9) Indien Polar Beat heeft geconnect, is in Endomondo eveens de hartslag te zien. In Nike Running Club weer niet.
    10) Voor de gezondheidapp maakt het geen verschil, die blijft weergeven dat het apparaat niet meer verbonden is.

Geprobeerd als oplossing
    – Resetten van zowel hartslagmeter als iPhone (hard en zacht)
    – “Vergeet apparaat”, aan- & uitzetten bluetooth etc., opnieuw connecten
    – Compleet herstel van iOS
    – Nieuwe installatie iOS

Vraag
    1) Ik wil graag dat de Polar H7 gewoon automatisch connect met de telefoon via bluetooth.
    2) Na de herinstallatie iOS zie ik inmiddels ook twee keer de iPhone verschijnen als gegevensbron van Gezondheidsapp. Is dit eveneens te herstellen?

Een heel verhaal, in de hoop dat de “casus” hiermee meest helder wordt voor jullie. Ik ben benieuwd en kijk uit naar jullie reacties.

Gr. Marcel

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Titel gecorrigeerd

Bijdrager
    Spinozo

Draag je die Polar als je probeert te connecten? Dat schijnt van belang te zijn. Verder is het een kwestie van deduceren:
    Heb je een tweede iOS device waar je het op kunt proberen? Of heeft het eerder wel gewerkt?

Bijdrager
    Marcel1973

Hi Spinozo,

Ja ik draag hem als ik wil connecten. Rare is dat de Polar Beat app (en Endomondo) hem ook gewoon ziet en connect. iPhone bluetooth connect echter niet automatisch.

Heeft wel gewerkt, totdat:
    – Polar verscheen twee keer in bluetooth menu als gekoppeld apparaat
    – Een keer de Polar als “vergeet apparaat” aangeklikt
    – sindsdien geen (automatisch) gekoppeld apparaat meer.

Bijdrager
    Spinozo

Ik zou dan nog eens kijken of je het kan reproduceren op een ander iOS device. Het lijkt een iOS probleem als hij wel geconnect is maar dit in het Bluetooth menu niet zichtbaar is. Apple rekt de mogelijkheden van Bluetooth maximaal dus er gaat wel eens wat mis. Ik kwam op internet nog het volgende tegen maar neem aan dat je dit al hebt gevonden en gedaan:

To factory reset the H7 so that it can re-pair with your phone properly take out the battery and take a paperclip to short the two battery tabs on the unit for 1-2 seconds. One tab is the copper colored center one and one is a very small silver one on the side. Simply take a paper clip and short these two for a couple of seconds, replace your battery and voilà — it will show up again to pair with your phone.

Bijdrager
    Marcel1973

Ja die reset van de H7 had ik ook gedaan, niet succesvol helaas.
    Connecten met iPad lukt wel. Het zit hem echt in de telefoon. Hij komt telkens te voorschijn in “andere apparaten”. Als ik dan connect, kom ik in bovenstaande onmogelijkheid terecht.

Slimmigheidje om te connecten met watch… dat lukt dan weer niet.

Bijdrager
    Marcel1973

Het lijkt wel of vergeten, niet echt vergeten is.
    Je zou eigenlijk de vergeten apparaten moeten kunnen opschonen. Soort van cache wissen. Maar hoe zou je dat moeten doen…

Bijdrager
    Spinozo

Ja lijkt dan toch zeker in iOS te zitten. Ik kwam dit stappenplan tegen toen ik zocht naar Herstel Netwerkinstellingen. Volgens deze site pakt dat toch ooo Bluetooth mee in de reset:

iOS: Bluetooth problemen oplossen met een iPhone of iPad

Bijdrager
    Marcel1973

Als ik dat stappenplan volg, zelfs de laatste, dan… verschijnt ie daarna weer onder andere apparaten en na verbinden, zelfde euvel.
    Blijf het raar vinden dat je niet in een lijstje kunt zoeken naar het corrupte apparaat en vervolgens alles daarvan wissen.

Vaag, erg vaag.
    Ergens houd hij het BT-id van het apparaat gewoon vast, waarna die de oude instelling weer ophaalt. Dat komt waarschijnlijk omdat het ergens op de reservekopie is opgeslagen. De connectie met watch en carkit houdt ie nl. ook vast.
    Opnieuw instellen en daarna handmatig alle apps terugzetten is ook niet echt gezellig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.