4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Broer T.

Hulp gevraagd: Plex maakt er een zootje van

Lieve forumvrinden,

Ik ben mijn cd-collectie high-res aan het rippen naar mijn Netgear NAS, om alles te kunnen streamen naar een draadloze speaker. Een van de mogelijkheden om dat te doen is via Plex, en dat heeft eigenlijk ook mijn voorkeur. Alleen Plex maakt een bende van de metadata. Zo’n beetje alles is verkeerd. Het enige wat consistent klopt zijn de songtitels. Is er een mogelijkheid om Plex de goede kant op te dwingen? Zelfs als ik een naam van een band verander, maakt Plex er weer Unknown van.

Punthoofd hier.

Dank vast,

Robert

Bijdrager
    bcgraaf

Wat bij mij altijd helpt met films en series is dat ik het jaar tal tussen haakjes in de naam van de titel zet bv. Bijvoorbeeld (2015).mkv dan vindt plex wel de juiste meta data

Bijdrager
    IsSidha

geen idee of het nu eigenlijk aan Plex of aan Last.FM ligt, maar muziek is al jarenlang een “hoofdpijn dossier”

enige manier die eigenlijk een beetje werkt is om alles zelf te voorzien van tags, dus eigenlijk zeg maar, alles rippen naar itunes (oid) en daar alle data goed zetten.. dan komt het vaak wel goed.. en dat houd in, soms dus ook nog steeds niet.. zo verdween het album “25” van Adele gewoon steevast uit het overzicht, om maar eens wat te noemen, omdat Last.FM er nog nooit van gehoord had terwijl die toch al een week of wat overal in de wereld op 1 stond. tja..

ikzelf heb momenteel alles in ALAC in iTunes staan op mijn NAS, en Plex mag daar dan in kijken.. soms… om te zien of er nu eindelijk eens verbetering in is gekomen, maar helaas..

Overigens geeft de plugin DiscOGS vaak een beter resultaat dan dat brakke Last.FM .. kun je bij Kanalen erbij zetten, maar dan mis je de optie van Fanart.TV weer.. dus nee, echt ideaal is muziek niet op Plex

Bijdrager
    Broer T.

Klinkt niet heel hoopgevend. Ik zal de truc met de datum proberen en DiscOGS een kans geven. En anders maar niet. Het vervelende is alleen dat Plex gebruikt wordt door de native app van de speaker, en de muziek klinkt naar mijn gevoel via de app iets beter dan via Airplay.

Nu ja, we zullen zien. Dank in ieder geval voor jullie reacties.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.