20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Marvp0wner

Hulp gevraagd met photoshop

Een foto van mij zou ik graag mooier willen maken door een vrouw op de achtergrond te verwijderen. Helaas heb ik hiervoor te weinig ervaring. Het gaat om de volgende foto:

Aangezien er hier veel ervaren photoshoppers zijn vraag ik bij deze of iemand mij vrijwillig wilt helpen.
    Ik zelf heb al het een en ander geprobeerd maar zoals u ziet op de foto hieronder ziet het er niet gelikt uit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is het een zelfgemaakte foto? Want in dat geval is het misschien makkelijker en/of sneller om de foto opnieuw te nemen. Niet alleen om die vrouw eruit te verwijderen, maar ook omdat — als je het mij vraagt — de foto al niet zo heel erg goed genomen is … Of gaat het erom dat de man-in-pak waarvan je de arm ziet, er wel op blijft staan maar dat je dat deel er alleen van afgeknipt hebt om de foto hier te plaatsen?

Bijdrager
    Marvp0wner
    Jakko op 04 november 2014

Is het een zelfgemaakte foto? Want in dat geval is het misschien makkelijker en/of sneller om de foto opnieuw te nemen. Niet alleen om die vrouw eruit te verwijderen, maar ook omdat — als je het mij vraagt — de foto al niet zo heel erg goed genomen is … Of gaat het erom dat de man-in-pak waarvan je de arm ziet, er wel op blijft staan maar dat je dat deel er alleen van afgeknipt hebt om de foto hier te plaatsen?

Zodanig uitgesneden zodat mijn gezicht niet in beeld staat. Het gaat dus om de vrouw die in beeld staat.

Bijdrager
    sedikit

Ik zoek me suf: waar is die vrouw dan die verdwijnen moet? bedoel je dit wit? Een vermoedelijke arm?

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom knip je anders niet dat stukje uit de foto?

Of moet naast de persoon rechts ook de muur links er per se op staan?

Bijdrager
    sunapple

Dit doet mij denken aan de Chinese photoshop service die hun klanten altijd trollen. Voorbeeld:

Request: “This is a travel pic. I want you to erase the woman on the right side.”

Result:

Moraal van het verhaal: alles is mogelijk.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen ligt er plotseling een kat achter de mevrouw en staat de mevrouw ineens aan de linkerkant.:wink:

Bijdrager
    Marvp0wner
    sedikit op 04 november 2014

Ik zoek me suf: waar is die vrouw dan die verdwijnen moet? bedoel je dit wit? Een vermoedelijke arm?

Op de eerste afbeelding staat de vrouw.

Bijdrager
    Marvp0wner
    SunKeeper op 04 november 2014

Waarom knip je anders niet dat stukje uit de foto?

Of moet naast de persoon rechts ook de muur links er per se op staan?

Volledig staat het naar mijn idee mooier dan geknipt.

Bijdrager
    Usain

Plaats jezelf in een andere omgeving. Is veel makkelijker.

Wat is het eigenlijk, een ziekenhuis of een diploma uitreiking op school?

Moderator
    Mac Daddy

Het is moeilijk om te bepalen zo met dit stukje. Maar over het algemeen is een gang als achtergrond voor een portret niet de beste keuze. Ik zou er ook eerder voor gaan om opnieuw een foto voor, bijvoorbeeld een witte muur, te maken.

Over je vraag. Voor niets gaat de zon op. Mocht er iemands zo vriendelijk zijn, prima. Heb je zelf Photoshop? Ik zou zeggen, zoek eens op internet. Er zijn vast zat tutorial over te vinden. Je eigen poging gaat al aardig de goede kant op.

Bijdrager
    sunapple
    SunKeeper op 04 november 2014

Alleen ligt er plotseling een kat achter de mevrouw en staat de mevrouw ineens aan de linkerkant.:wink:

Dat is inderdaad wat trollen inhoudt.. Meer voorbeelden hier.

Bijdrager
    Marvp0wner
    Mac op 04 november 2014

Het is moeilijk om te bepalen zo met dit stukje. Maar over het algemeen is een gang als achtergrond voor een portret niet de beste keuze. Ik zou er ook eerder voor gaan om opnieuw een foto voor, bijvoorbeeld een witte muur, te maken.

Over je vraag. Voor niets gaat de zon op. Mocht er iemands zo vriendelijk zijn, prima. Heb je zelf Photoshop? Ik zou zeggen, zoek eens op internet. Er zijn vast zat tutorial over te vinden. Je eigen poging gaat al aardig de goede kant op.

Bedankt voor je reactie.
    Zelf heb ik al veel tutorials bekeken alleen is de situatie op mijn foto niet te vergelijken met die van de voorbeelden in de tutorials.
    Reden dat ik de gang blijf behouden is dat het aantoont dat de foto genomen is tijdens dat evenement. Het is niet zo zeer een portret,
    maar wel een mooi foto waardoor ik het zonde vind dat er een vrouw op de achtergrond in beeld staat.

Bijdrager
    MouseMighty

Je kan anders altijd nog de achtergrond een blur geven, is de focus ook meer op jou dan op de rest.

Bijdrager
    KarelWillem

We kunnen lang praten over wat een foto mooi maakt.
    Maar dit is natuurlijk geen beste foto.:)

Echt mooi ga je die vrouw niet verwijderen, met een foto van deze kwaliteit.

Bijdrager
    Koning Frank

Een foto met je handen in je zak en een biertap op de achtergrond is uberhaupt al niet erg charmant.

Bijdrager
    lord anubis

MouseMighty, je idee is goed, alleen, vanwege de opmerking ‘aantoont’ ( als in bewijs?), dat de TS op dat event aanwezig was is dan moeilijker te bepalen. De achtergrond geeft een/het moment weer, als er rechts op de foto niets meer staat van het evenement.
    Anderzijds als er teveel aan gewerkt word, dan wordt er straks weer gezegd dat de TS zichzelf erin heeft geshopt.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat klopt maar ik zie nergens wat er dan voor belangrijks op de rechterkant staat:P Afgezien daarvan kan je tegenwoordig zelfs meerdere focus punten voor een blur geven in de PS versie’s CS6 en hoger. Zie deze quick n dirty voorbeelden. Elk focus punt is aan te passen en je kan er dus ook meerdere plaatsen.

Origineel:

versie 1:

versie 2:

Bijdrager
    KarelWillem

Oh, moet die vrouw er uit? Dat is toch niet zo moeilijk?:)

Ik heb b.t.w. gelijk het licht even aangedaan.

Bijdrager
    Marvp0wner
    KarelWillem op 06 november 2014

Oh, moet die vrouw er uit? Dat is toch niet zo moeilijk?:)

Ik heb b.t.w. gelijk het licht even aangedaan.

Bedankt voor je reactie

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.