8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sabina

Hulp gevraagd met install OS X Tiger

Ik heb van iemand een dvd gekregen met daarop 4 .dmg bestanden van de installatie van OS Tiger omdat ik al heel lang Tiger op mn mac wil hebben maar er geen geld voor heb, gezien het collegegeld dat betaald moet worden enzo.

Op disc1.dmg staat het Mac OS X-installatie icoon, als ik daar op klik dan vraagt hij om een herstart.
    Als de mac opnieuw opgestart is, gebeurd er verder niks. Klik ik weer op het icoon, dan krijg ik weer dat ik opnieuw moet opstarten. Als ik het bestand ‘lees voor installatie’ open, dan staat er dat je vanaf de dvd moet opstarten met de c ingedrukt, maar dat werkt ook niet, want ik had de .dmg op mn computer geopend. Het werkt ook niet als ik de bestanden die uit disc1.dmg komen op cd zet.
    Ik was juist zo blij dat ik eindelijk Tiger had, maar tevroeg blij geweest dus….

Wie weet hoe ik met de .dmg bestanden die ik heb Tiger op mijn mac kan zetten?
    Of op een andere manier?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Sabina

Inactief
    Anoniem

Is de cd illegaal?

Bijdrager
    Sabina

Hij heeft het op een dvd gezet, ik geloof dat het wel van originele install dvd komt, of denk je van niet?

Bijdrager
    midas

tja, je weet de regels van het forum. Je geeft zelf al aan dat het om een illegale verzie gaat, je zal hier dus weinig hulp vinden ben ik bang….

Inactief
    Anoniem

Dan is het illegaal :wink:

Bijdrager
    505

Terug gaan naar die waar je het van hebt gekregen en vragen hoe het moet.

Bijdrager
    masuran

Als je een legale Mac OSX Tiger versie hebt kan je de DVD gewoon in je Mac stoppen, opnieuw opstarten en C indrukken. De installatie die dan volgt is zo simpel als het maar kan.

Maar uit je uitleg blijkt dat je geen legale Tiger DVD hebt.
    Sorry maar illegale software mag hier niet besproken worden.
    In vergelijking met andere besturingsystemen is Mac OSX helemaal niet duur. Even sparen je bent er.

Bijdrager
    Sabina

:( ik ben toch heus niet de enige die het zo probeerd?
    Ik heb gewoon geen geld om Tiger te kopen dus wil ik het op een andere manier proberen.
    En een vriendin van me kende iemand die het wel voor me op dvd zou zetten, niet wetende dat het om een illegale versie gaat. Sorry dat ik jullie hiermee lastig val dan, ik wist het anders ook niet meer…:(

Kan iemand dit topic verwijderen of een slotje op gooien? Dank.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.