8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

hulp gevraagd met airport express (opgelost)

Hoi ik heb een goed werkend 802.11g wifi netwerk (oftwel airport extreme) waarop ik een imac en powerbook gebruik.

Nu heb ik een airport express en die kan geen contact maken met het netwerk.
    Hij blijft maar met het gele lampje knipperen. Ik zie hem ook niet met de airport setup assistent en admin utlity. Ik heb ook al op reset to factory settings gedrukt, maar dit veranderd niks.

De airport express heeft het eerder wel goed gedaan, maar ik heb hem een tijd niet gebruikt ivm een verhuizing.

Is er een mogelijkheid om hem met een ethernetkabel aan te sluiten en dan de settings in de airport express unit te veranderen ofzo? (zo doe ik dat ook bij mijn zyxel-router, en mijn d-link wifi-accesspoint?

Ik snap er niks van…

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    hansenonline

heb je de airport extreme al een reset gegeven, bij mij was dit de truc om het werkend te krijgen nadat ik 2 dagen aan het pielen ben geweest. als je er verder niet uitkomt moet er ook nog een nummer van apple zijn waar je naar kan bellen vooor ondersteuning van nieuw aangeschafte artikelen.
    vergeet niet te controleren of je een gesloten netwerk hebt aangemaakt en dat je dan het mac adres van de express invoert.

Bijdrager
    gipsman

Je moet met de paperclip behoorlijk lang op het knopje van de Express blijven drukken om te resetten.
    Daarna is de setup assistant (althans in Tiger) de handigste weg om ‘m opnieuw te linken.
    Ben je zeker dat hij binnen het netwerkbereik is ?
    Is het netwerk beveiligd ?

Bijdrager
    iDude

Hoi

dank voor de reacties. Er zit alleen geen oplossing bij want:

Hij staat naast het wifi-access point, het netwerk is open (onbeveiligd) en ik heb al heel lang op de resetknop gedrukt.
    Ook is hij zoals gezegd niet nieuw, want ik heb hem vorig jaar al uitgebreidt gebruikt.

Misschien heeft iemand anders nog tips?

Het stomme is: ik kan hem dus in de setup assistent niet vinden?

Bijdrager
    Tammo80

Je moet na de reset wel even verbinding maken met het nieuwe netwerk dat de Airport Express na een reset automatisch aanmaakt. Dat netwerk zal iets van Apple Network A34B334 ofzo heten (verbinding maken via het Airport-icoontje rechtsboven). Daarna kan je hem waarschijnlijk wel vinden met de setup assistant.

Bijdrager
    iDude

het is gelukt!

het blijkt dat je bij het resetten eerst het knopje in moet drukken, daarna (al drukkend) hem op de stroom moet aansluiten en daarna nog 25 seconden ofzoiets ingedrukt houden.

dan gaat hij inderdaad pas resetten

bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Petje

Dat is wel heel lang drukken op dat knopje.
    Weet je wel zeker dat je hard genoeg gedrukt hebt.
    Meestal is maximaal 6 seconen genoeg.

Bijdrager
    Zektor
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.