7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Brimme

Hulp gevraagd macbook pro

Ik heb sinds een paar maanden problemen met mijn airport van mijn Macbook pro core duo 2,0ghz.
    namelijk dat mijn wifi soms weg valt of dat ik soms helemaal geen signaal ontvang op bepaalde plekken waar ik een uur later dan weer vol ontvangst heb.De macbook pro van mijn vriendin heeft geen problemen hier in huis dus het ligt aan mijn macbook pro.Soms doet hij het gewoon de hele dag goed aan mijn bureau maar als ik hem dan een uurtje laat slapen en dan weer wakker maak dan krijg ik geen verbinding en zegt hij de hele tijd time out. Ik zie dan ook maar de helft van de netwerken die ik normaal zie.

Nu lijkt het dus of mijn airport kaart kapot is en deze vervangen dient te worden maar ik lees ook soort gelijke problemen op het net dat de antenne kapot kan zijn. Ik wil dit denk ik gaan laten repareren omdat ik op dit moment geen geld heb om een nieuwe macbook pro te kopen. Ik heb macrepair hier over gemaild en die willen eerst een onderzoek doen voordat ze repareren a 119,0euro en daarna krijg ik pas een overzicht van wat de reparatie zou kosten. Mocht mijn airport kaart kapot zijn dan vragen ze hier 200euo voor om te vervangen. Ik vind dit allemaal nogal prijzig en zou het ook wel zelf mijn airport kaart willen vervangen.Maar hoe weet ik zeker dat mijn airport kaart kapot is en niet mijn antenne ?

Of heeft iemand tips waar ik dit goedkoper kan reparenen dan bij Macrepair? ik woon in Amsterdam.

Heel erg bedankt voor je hulp

Bijdrager
    Lesliedec

misschien vind je op ifxit.com wel wat handige doe-het-zelf tips? Ik gebruik deze handleidingen ook vaak als ik bepaalde onderdelen vervang…

een mogelijke test zou kunnen zijn om de airport card van je vriendin even bij jou in te bouwen en te zien of het probleem dan opgelost is…

dit natuurlijk in de veronderstellingen dat beide kaarten gelijk zijn en je vriendin je voldoende vertrouwd om haar MacBook Pro uiteen te halen;-)

Bijdrager
    Brimme

Mijn vriendin heeft een core 2 duo macbook pro met een N netwerk kaart en ik denk dat ik haar niet kan overtuigen dat ik haar macbook pro open mag maken helaas. Zat ook aan de handleiding van ifixit te denken maar moet dus weten hoe ik mijn airportr kaart kan testen, helaas valt deze optie dus af.

Bijdrager
    makasa

Kan je niet een losse usb netwerkstick aanschaffen. Die heb je ook al in de N versie. Ik weet alleen niet of die er al zijn die geschikt zijn voor een MAC. In elk geval veel goedkoper dan repareren.

Bijdrager
    Brimme

lees op het internet dat een usb adapter nogal wat problemen geeft. dus dat zou mijn laatste redmiddel zijn.
    Ik wil hem ook best laten repareren maar ik vind het gewoon belachelijk dat ik eerst 119 euro ondersoeks kosten moet betalen.

Bijdrager
    bombilla

119 euro onderzoekskosten?
    Dat is inderdaad niet weinig.
    75 euro is elders bijvoorbeeld ook mogelijk.
    Dan zou ik als ik jou was gewoon even rondbellen naar verschillende bedrijven met de vraag wat hun onderzoekskosten zijn. Hier kan je ze allemaal vinden:
    http://www.apple.com/nl/buy/

Bijdrager
    Brimme

zit nu heel erg et dubben om een macbook alu 2.0 gig te kopen. als de reparatie kosten hoog worden namelijk weet ik niet of ik niet beter een nieuwe kan kopen aangezien deze al 3 jaar oud is.

weet niet wat wijsheid is :S

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.