4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    janduif

Hulp gevraagd! Macadres van TV begint met 04 i.p.v. 00

Sinds gisteren heb ik een Panasonic tv in mijn netwerk proberen op te nemen.
    Mijn netwerk is aangesloten op een Sitecom routeer en ik werk met de Macadressen van mijn computers, maar nu het vervelende, toen ik het Macadres van mijn tv wilde invoeren bleken de 2 eerste cijfers 04 te zijn en dat pikt de routeer niet, het moet met 00 beginnen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen??
    alvast bedankt voor de reacties en adviezen, en een hele fijne dag gewenst.
    M.v.g. Jan Duif.

Bijdrager
    Pieterr

EDIT: Verkeerd gelezen!

Het gaat om MAC adressen (niet om IP-adressen).

Je gebruikt MAC adres filtering in je netwerk, en je wilt je TV toevoegen aan de lijst van toegestane devices.

Oplossing: MAC adres filtering uitzetten op je router. Uit beveiligingsoogpunt (als je het daar voor gebruikt) is dat geen waterdichte oplossing.

Bijdrager
    tinus_omt

Als je router niet om kan gaan met adressen die volgens de standaard gewoon zijn toegestaan is het tijd om hem in de winkel om te ruilen voor een produkt wat wel werkt. De enige beperkingen zijn: Het eerste getal van een in de fabriek toegewezen adres is lager dan 128, en het eerste getal moet even zijn.

Bij veel produkten zou je eventueel nog een ander adres kunnen instellen, maar bij een TV lijkt me dat lastig.

Bijdrager
    Pieterr

Zie boven.

@tinus_omt: Bedankt voor de trigger.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.