6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Joris

Hulp gevraagd m.b.t. MacBook problemen

Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik een drietal problemen met mijn MacBook Air:
    1. De ventilator van mijn MacBook Air blijft maar blazen.
    2. Als ik mijn magsafe adapter aansluit zie ik geen lampje branden op de adapter.
    3. In mijn balk is geen icoontje te zien die mijn batterijstatus weergeeft. Deze kan ik ook niet meer aanvinken in mijn Systeemvoorkeuren.

Problemen 1 en 3 heb ik al vaker samen gehad. Toen heb ik het opgelost door de laptop opnieuw op te starten m.b.v. “Shift” + “Ctrl” + “Command” + “Aan/Uit”.
    Dat werkt dit maal helaas niet omdat daarvoor de adapter aangesloten moet zijn, en mijn laptop denkt momenteel dat ik geen adapter aangesloten heb.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    no_poo

Tijd voor een nieuwe.

Serieuzer: Hoe oud is hij? Ouder dan twee jaar neem ik aan anders had je wel aanspraak op garantie gemaakt? Moeilijk te zeggen waar het probleem ligt, het zou de MagSafe kunnen zijn of de batterij of iets anders. Misschien kun je het met een andere lader proberen.

Bijdrager
    makoe

Al een SMC reset gedaan? Dit zijn echt van die problemen die daarmee opgelost kunnen worden.

Proberen waard in ieder geval.

Bijdrager
    Joris

Hij is nog geen half jaar oud, dus inderdaad nog binnen de garantie.
    Maar ik dacht; ik kan het beter eerst via deze weg proberen op te lossen.
    Vanavond ga ik de SMC reset eens proberen. Ik heb nog een backup van een maandje geleden.
    Raden jullie aan om opnieuw een backup te maken of neem ik dan misschien het probleem mee in de backup?

Bijdrager
    no_poo

Probeer eens alles opnieuw te installeren en die reset uit te voeren, want dan sluit je een software probleem uit en wordt het tijd voor de hardwaregarantie. Een backup terugzetten is dan inderdaad niet voldoende zekerheid.

Moderator
    Night

Gewoon even meenemen naar een Apple winkel of iemand anders met een MacBook en vraag of je even hun MagSave oplader mag proberen. Als de laptop dan wel oplaadt, ligt het aan de oplader. Anders lekker aanspraak maken op je garantie. Je mag van zo’n duur stukje hardware verwachten dat het ook na een half jaar gewoon werkt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.