30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:

Bijdrager
    B-arts

Hulp gevraagd i.v.m. extern scherm op iMac 27"

Dag iedereen,

Gisteren kreeg ik plots geenbeeld meer op mijn extern scherm (Dell 27″) die aangesloten is op mijn iMac (27-inch, eind 2012).
    Als ik onder systeemvoorkeuren kijk wordt dit scherm niet meer gezien. Ik veronderstel dat dit scherm dus defect zal zijn. Omdat het een oud scherm is wil ik daar ook niet veel kosten meer aan doen. Misschien weet iemand een manier om te achterhalen of dit scherm écht defect is of dat de oorzaak bij de iMac kan liggen.

Als het aan het scherm ligt dan zou ik graag jullie advies krijgen welk schem ik kan kopen die werkt op mijn ‘oude’ iMac én die ook kan gebruikt worden op een nieuwe iMac. Ik denk dat ik binnen enkele maande een nieuwe iMac ga kopen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Eerste ding om naar te kijken lijkt me of de stekker er wel goed in zit. Als hij met een Display Port- of Thunderbolt-stekker aangesloten is, is de kans reëel dat die loszit en er gewoon beter in moet — ik heb al meerdere keren per ongeluk m’n externe harde schijven afgekoppeld doordat die stekker zo slecht „pakt”.

Bijdrager
    B-arts

Dag Jakko,

Bedankt voor uw reactie.
    Ik heb de kabel verschillende keren gecontroleerd. Het scherm krijgt ook straam. Het aan/uit lampje knippert.

Bijdrager
    TheBigZ

Eens met Jakko. Controleer eerst de videokabel. Haal de stekker er een keer uit (uit je iMac Thunderbolt poort) en plug weer in.

EDIT: aha, dat heb je al geprobeerd. (ik was net te laat)

Moderator
    Night

Als je met de alt-toets ingedrukt op de  in de menubalk klikt, zie je een menu. Kies hierin voor de bovenste optie.Systeeminformatie wordt nu opgestart. Kies in de linkerkolom voor Thunderbolt. Zie je daar het scherm wel bijstaan? Mocht je niet uit de gegevens komen , die rechts getoond worden, kopieer de tekst dan even en plaats die hier in een nieuw bericht.

Bijdrager
    B-arts

Ik probeerde dit en zie => Thunderbolt: Geen hardware gevonden.

Moderator
    Night

Achterop de iMac zitten 2 TB poorten, in welke heb je de monitor-kabel gestoken? Heb je de andere ook al geprobeerd?

Bijdrager
    B-arts

Ik heb beiden geprobeerd

Bijdrager
    B-arts

Ik duwde op de menu knop van het scherm en kreeg volgende melding:

Dell U2713HM
    There is no signal coming from your computer. Press any key on the keyboard or move the mouse to wake it up. If there is no display, press the monitor button now to select the correct imput source on the On-screen-display menu.

Ik klikte, bewoog de muis en niets gebeurde. Ik controleerde ook de input source en die staat ingesteld op DisplayPort.

Moderator
    Night

Misschien eens een andere kabel proberen?

Je kan ook eens kijken of het wil helpen je Mac te herstarten en/of de monitor (en/of een combinatie)

Bijdrager
    B-arts

Een andere kabel heb ik jammer genoeg niet liggen. Ik heb alles reeds verschillende keren herstart; gewoon herstart, veilig haerstart, PRAM gereset.
    Ik zal eens proberen om het scherm (via HDMI) aan te sluiten op een laptop? Ik hou jullie op de hoogte ; )

Bijdrager
    B-arts

Hmm,… op de PC lukt het, via een HDMI-kabel, dus wél.

Moderator
    Night

Dus de monitor werkt. Kan het dus de kabel zijn of de displayport op de monitor. De kans dat er 2 TB poorten tegelijk kapot gaan op de iMac is nagenoeg nihil. Morgen even een nieuw display kabeltje halen. Dat is het geld niet. Helpt het niet, breng je hem gewoon terug, dus bonnetje bewaren 😛

Bijdrager
    B-arts

Het kabeltje is besteld. Eind deze week zou ik het moeten ontvangen. Hopelijk is het euvel hiermee opgelost.
    Bedankt voor jullie hulp.Had ik de tip niet gekregen dat het aan het kabeltje zou kunnen liggen, dan had ik er niet aan gedacht om het scherm aan te sluiten op een PC.

Moest het probleem toch niet aan het kabeltje liggen, dan zal dit dus waarschijnlijk aan de DisplayPort ingang liggen van het scherm.
    Welk scherm kan ik dan het best kopen volgens jullie. Ik zou graag willen dat het voorlopig bruikbaar is op mijn ‘oude’ iMac (late 2012) én ook op een nieuwe iMac, die ik binnenkort wil aankopen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Op de Apple site staat het volgende over de huidige 27″ iMac:

Eén extern display met 5120 x 2880 pixels (5K) bij 60 Hz met ondersteuning voor 1 miljard kleuren, of
    Twee externe displays met 3840 x 2160 pixels (4K UHD) bij 60 Hz met ondersteuning voor 1 miljard kleuren, of
    Twee externe displays met 4096 x 2304 pixels (4K) bij 60 Hz met ondersteuning voor miljoenen kleuren

Digitale video-uitvoer via Thunderbolt 3
    Native DisplayPort-uitvoer via USB‑C
    VGA-, HDMI-, DMI- en Thunderbolt 2-uitvoer via adapters (afzonderlijk verkrijgbaar)

Je oude iMac kan een extern scherm aan van maximaal 2560×1600 (miljoenen kleuren) via Thunderbolt (uiteraard een vroegere versie hiervan)

Wil je dus perse een scherm kopen dat voor beide geschikt is (aangenomen dat je denkt aan een 27″) dan doe je je nieuwe iMac aardig te kort voor wat betreft de maximaal ondersteunde resolutie en kleuren. Ik weet niet hoe belangrijk dat tweede scherm is voor jou maar ik zou wachten totdat je die nieuwe iMac hebt.

Moderator
    Night

Je hebt al vanaf 8 euro ook een MDP naar HDMI adapter. Je mist dan iets aan kwaliteit maar weet je wel zeker dat de monitor werkt op je late 2012 iMac.

Bijdrager
    B-arts

Dag Hendrik,

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik zal wachten tot ik een nieuwe iMac heb om een nieuw extern scherm te kopen.
    Hopelijk krijg ik mijn oud scherm weer aan de praat met de nieuwe kabel. Als je gewend bent om met 2 schermen te werken, dan is het vervelend om slechts 1 scherm meer te hebben…

Bijdrager
    B-arts

Dag Night,

Deze adaptor zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Ik gebruik dit scherm quasi uitsluitend om mijn menu-vensters in te plaatsen.
    Als de kabel geen oplossing biedt, bestel ik zo’n adapter.
    Het scherm heeft zo’n 5 jaar probleemloos gewerkt op de iMac

Zou een Mini DisplayPort naar HDMI kabel ook geschikt zijn? Is het zinvol om er een te kopen die ook een resolutie van bv. 4k aankan?

Moderator
    Night

De meeste HDMI adapters ondersteunen een schermresolutie van 1920×1200 pixels. Wil je echt 4K hebben, dan zit je in het duurdere segment:
    DisplayPort 1.2 / HDCP1.3 / resoluties tot 3840×2160 @ 30Hz (4K)

Reken op prijzen tussen de 15 en 30 euro.

Bijdrager
    B-arts

Als de MDP naar DP-kabel niet zou passen, dan is het misschien beter om enkele euro’s meer uit te geven. Als ik later een nieuwe Mac heb komt dergelijke 4k-kabel misschien van pas

Bijdrager
    B-arts

De nieuwe Kabel heeft het probleem niet opgelost. Het scherm wordt niet gezien door de iMac.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>Night op 28 oktober 2018 om 17:11</p>
    De kans dat er 2 TB poorten tegelijk kapot gaan op de iMac is nagenoeg nihil.

Dat dacht ik eerst ook. Maar volgens mij zijn de TB poorten aangesloten op één controller circuit. Als dat dus stuk gaat doen beide poorten het niet meer.

Moderator
    Night

Dat is vrij makkelijk te controleren. Als de controller stuk zou zijn, is deze nl. ook niet meer te zien in het systeemoverzicht. Om dit te controleren houd je de alt-toets ingedrukt en klikt dan linksboven op het appeltje. Kies dan de bovenste optie uit het menu en scroll naar Thunderbolt. Rechts moet dan in ieder geval de bus zichtbaar zijn, zoiets:

Thunderbolt Bus:

•   Vendor Name: Apple Inc.
    •   Device Name: iMac
    •   UID: 0x0001000D15739E60
    •   Route String: 0
    •   Firmware Version: 23,4
    •   Domain UUID: A5D3E8FE-1836-6D56-A1C0-94C79A081FDF

Het gekke is dat mijn externe monitor hier niet zichtbaar is, terwijl deze wel degelijk is aangesloten op de Thunderbolt poort. Die is dan wel weer terug te vinden onder Graphics/Displays. Daar zou jouw monitor óók zichtbaar moeten zijn.

Bijdrager
    B-arts

In het systeemoverzicht zie ik bij Thunderbolt:

Thunderbolt: Geen hardware gevonden.

Bij Video/beeldschermen staat:
    NVIDIA GeForce GTX 680MX:

Chipsetmodel: NVIDIA GeForce GTX 680MX
    Type: GPU
    Bus: PCIe
    Breedte PCIe-baan: x16
    VRAM (totaal): 2048 MB
    Fabrikant: NVIDIA (0x10de)
    Apparaatcode: 0x11a3
    Revisiecode: 0x00a2
    ROM-revisie: 3707
    Beeldschermen:
    iMac:
    Beeldschermtype: LCD
    Resolutie: 2560 x 1440
    Pixeldiepte: 32-bits kleur (ARGB8888)
    Hoofdbeeldscherm: Ja
    Synchrone weergave: Uit
    Online: Ja
    Ingebouwd: Ja

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er lijkt iets niet te kloppen met jou iMac. Want ik krijg dit te zien:

Als jij hier te zien krijgt: “geen hardware gevonden” dan klopt dat volgens mij niet want ook als er niets op de TB is aangesloten (zoals bij mij het geval is) zou je deze info moeten zien. Wel vreemd overigens dat Night hier zijn scherm niet ziet staan maar wel bij de grafische kaart terwijl jij daar alleen je gewone scherm ziet. Als nu de grafische kaart zijn info krijgt via de TB connectie dan klopt het dat die het scherm niet ziet omdat die hele TB info bij jou veranderd is in “geen hardware gevonden”.

Bijdrager
    B-arts

Het zou me niet verwonderen als het probleem bij de iMac ligt.
    Deze morgen werkte mijn toetsenbord (verbonden via usb) ook al niet. Na herstart was dit gelukkig weer in orde.
    Weten jullie of er een manier is om de iMac te testen op eventuele fouten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer dit eensOf dit.

Wat je toetsenbord betreft: Dat kan gebeuren en is een ander geval natuurlijk. Waarschijnlijk had het even loskoppelen van de kabel ook geholpen i.p.v. een herstart. Ik werk nu met een draadloze versie maar op mijn vorige iMac gebeurde dit ook wel eens.

Moderator
    Night

Als er bij Thunderbolt Geen hardware gevonden staat, dan zou het inderdaad wel eens aan de controller zélf liggen…

Ik heb zelf ook een 27″ iMac van late 2012, dus dat is mooi vergelijkingsmateriaal.

Ik denk dat het tijd wordt voor de AHT (om hierover uitsluitsel te krijgen).

Oeps, die link gaf meneer IJzerbroot ook al:-)

Bijdrager
    B-arts

Zowel de gewone als de uitgebreide test van AHT toonden me geen problemen.
    Ik probeerde daarna met EtreCheck en daar werd me gewaarschuwd dat er mogelijk adware op de computer staat. Enig idee of ik deze file moet verwijderen?

Click the [Lookup] links for more information from Apple Support Communities.
    Click the [Details] links for more information about that line.
    Click the [Remove/Report] links to remove adware or update the whitelist of legitimate software.

Possible adware: ⓘ
    Unknown file: ~/Library/LaunchAgents/com.wedge.thym.uninstaller.plist
    /bin/sh -c python “/Users/[redacted]/Library/Application Support/com.wedge.thym/uninstall.py”
    One possible adware file found. [Remove/Report]

Hieronder vinden jullie het volledige rapport:
    EtreCheck version: 3.4.4 (448)
    Report generated 2018-11-03 23:27:15
    Download EtreCheck from https://etrecheck.com
    Runtime: 3:40
    Performance: Good

Click the [Lookup] links for more information from Apple Support Communities.
    Click the [Details] links for more information about that line.
    Click the [Remove/Report] links to remove adware or update the whitelist of legitimate software.

Problem: No problem – just checking

Hardware Information: ⓘ
    iMac (27-inch, Late 2012)
    [Technical Specifications] – [User Guide] – [Warranty & Service]
    iMac – model: iMac13,2
    1 3,4 GHz Intel Core i7 (i7-3770) CPU: 4-core
    32 GB RAM Upgradeable – [Instructions]
    BANK 0/DIMM0
    8 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 1/DIMM0
    8 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 0/DIMM1
    8 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 1/DIMM1
    8 GB DDR3 1600 MHz ok
    Handoff/Airdrop2: supported
    Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n

Video Information: ⓘ
    NVIDIA GeForce GTX 680MX – VRAM: 2048 MB
    iMac 2560 x 1440

Disk Information: ⓘ
    APPLE HDD ST3000DM001 disk1: (3 TB) (Rotational)
    [Show SMART report]
    (disk1s1) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    (disk1s2) <not mounted> [CoreStorage Container]: 3.00 TB
    (disk1s3) <not mounted> [Recovery]: 650 MB

APPLE SSD SM128E disk0: (121,33 GB) (Solid State – TRIM: Yes)
    [Show SMART report]
    (disk0s1) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    (disk0s2) <not mounted> [CoreStorage Container]: 120.99 GB
    (disk0s3) <not mounted> [Boot]: 134 MB

USB Information: ⓘ
    USB20Bus
    hub_device
    Apple, Inc. Keyboard Hub
    Mitsumi Electric Apple Optical USB Mouse
    Apple, Inc Apple Keyboard
    Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
    USB20Bus
    hub_device
    hub_device
    Apple Inc. BRCM20702 Hub
    Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
    USB30Bus

Virtual disks: ⓘ
    Macintosh HD (disk2 – Journaled HFS+) / [Startup]: 3.11 TB (936.28 GB free)
    Physical disk: disk0s2 120.99 GB Online
    Physical disk: disk1s2 3.00 TB Online

System Software: ⓘ
    OS X El Capitan 10.11.6 (15G22010) – Time since boot: about 3 hours

Configuration files: ⓘ
    /etc/hosts – Count: 1

Gatekeeper: ⓘ
    Mac App Store and identified developers

Possible adware: ⓘ
    Unknown file: ~/Library/LaunchAgents/com.wedge.thym.uninstaller.plist
    /bin/sh -c python “/Users/[redacted]/Library/Application Support/com.wedge.thym/uninstall.py”
    One possible adware file found. [Remove/Report]

Kernel Extensions: ⓘ
    /Applications/TechTool Pro 7.app
    [not loaded] com.micromat.driver.spdKernel (1.0 – SDK 10.8) [Lookup]

/Library/Application Support/HASP/kexts/aksfridge_signed.kext
    [loaded] com.aladdin.kext.aksfridge (1.0.16332) [Lookup]

/Library/Extensions
    [loaded] com.seagate.driver.PowSecDriverCore (5.2.7 (26995) – SDK 10.4) [Lookup]
    [not loaded] foo.tap (20111101) [Lookup]
    [not loaded] foo.tun (20111101) [Lookup]

/Library/Extensions/Seagate Storage Driver.kext/Contents/PlugIns
    [not loaded] com.seagate.driver.PowSecLeafDriver_10_4 (5.2.7 (26995) – SDK 10.4) [Lookup]
    [not loaded] com.seagate.driver.PowSecLeafDriver_10_5 (5.2.7 (26995) – SDK 10.5) [Lookup]
    [not loaded] com.seagate.driver.SeagateDriveIcons (5.2.7 (26995) – SDK 10.4) [Lookup]

/System/Library/Extensions
    [not loaded] com.Cycling74.driver.SAVD (1.0.0d1 – SDK 10.6) [Lookup]
    [not loaded] com.canon.ipf.print.kext.usbprintclass (1.0) [Lookup]
    [not loaded] sc.uds.netusb.controller (1.0.0d1) [Lookup]

Startup Items: ⓘ
    tap: Path: /Library/StartupItems/tap
    tun: Path: /Library/StartupItems/tun
    Startup items no longer function in OS X Yosemite or later

System Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] 7 Apple tasks
    [loaded] 161 Apple tasks
    [running] 73 Apple tasks

System Launch Daemons: ⓘ
    [failed] com.apple.dpd.plist (Apple, Inc. – installed 2016-07-09)
    [not loaded] 46 Apple tasks
    [loaded] 156 Apple tasks
    [running] 88 Apple tasks

Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-10-08) [Lookup]
    [failed] com.adobe.ARMDCHelper.cc24aef4a1b90ed56a725c38014c95072f92651fb65e1bf9c8e43c37a23d420d.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-02-13) [Lookup]
    [running] com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-09-20) [Lookup]
    [running] com.adobe.GC.AGM.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-11-03) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.GC.Invoker-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-11-03) [Lookup]
    [running] com.brother.LOGINserver.plist (? a1772de2 41ad4933 – installed 2018-08-23) [Lookup]
    [running] com.dioss.eidmw-gui.plist (@rrowup NV – installed 2018-06-11) [Lookup]
    [failed] com.google.keystone.agent.plist (Google, Inc. – installed 2018-07-18) [Lookup]
    [running] com.micromat.TechToolProAgent.plist (? f0e959d1 f1a62c6e – installed 2014-08-12) [Lookup]
    [loaded] com.oracle.java.Java-Updater.plist (? 8b736b2a cfab4de1 – installed 2018-07-21) [Lookup]
    [running] com.synology.SynoSIMBL.plist (? bba1eb5c fd085735 – installed 2014-06-19) [Lookup]
    [loaded] com.synology.SynoSIMBL_RefreshFinder.plist (Apple, Inc. – installed 2016-07-09)
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer.plist (TeamViewer GmbH – installed 2016-06-06) [Lookup]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (TeamViewer GmbH – installed 2016-06-06) [Lookup]
    [loaded] com.xrite.device.softwareupdate.plist (X-Rite, Incorporated – installed 2017-09-07) [Lookup]
    [running] jp.co.canon.CUPSiPF.BackGrounder.plist (Canon Inc. – installed 2018-04-03) [Lookup]
    [running] jp.co.canon.CUPSiPF.PreviewDaemon.plist (Canon Inc. – installed 2018-04-03) [Lookup]

Launch Daemons: ⓘ
    [loaded] com.adobe.ARMDC.Communicator.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-02-13) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.ARMDC.SMJobBlessHelper.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-02-13) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.SwitchBoard.plist (? 856489a3 0 – installed 2013-03-22) [Lookup]
    [running] com.adobe.acc.installer.v2.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-09-20) [Lookup]
    [running] com.adobe.agsservice.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-11-03) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.fpsaud.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-09-21) [Lookup]
    [running] com.aladdin.aksusbd.plist (? 882ffbab db34749b – installed 2018-11-03) [Lookup]
    [running] com.aladdin.hasplmd.plist (? c5d97ee2 5b17585 – installed 2018-11-03) [Lookup]
    [running] com.dioss.eidmw-service.plist (@rrowup NV – installed 2018-06-11) [Lookup]
    [loaded] com.google.keystone.daemon.plist (Google, Inc. – installed 2018-07-18) [Lookup]
    [running] com.micromat.TechToolProDaemon.plist (? 287867d8 53025fad – installed 2014-08-12) [Lookup]
    [running] com.netgear.leafd.plist (NETGEAR, Inc. – installed 2013-12-30) [Lookup]
    [loaded] com.oracle.java.Helper-Tool.plist (Shell Script e3fefdd2 – installed 2018-07-07) [Lookup]
    [running] com.seagate.TBDecorator.plist (? 595582c 212092b1 – installed 2015-11-02) [Lookup]
    [loaded] com.teamviewer.Helper.plist (TeamViewer GmbH – installed 2016-05-02) [Lookup]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer_service.plist (TeamViewer GmbH – installed 2016-06-06) [Lookup]
    [running] com.xrite.device.xrdd.plist (X-Rite, Incorporated – installed 2015-09-18) [Lookup]
    [loaded] com.xrite.hasp.drivers.plist (? e1f82b3d 906c775d – installed 2017-04-29) [Lookup]

User Launch Agents: ⓘ
    [loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-10-08) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.ARM.[…].plist (? 5c76f5f6 89ba1614 – installed 2016-01-07) [Lookup]
    [loaded] com.adobe.GC.Invoker-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2018-11-03) [Lookup]
    [loaded] com.dropbox.DropboxMacUpdate.agent.plist (Dropbox, Inc. – installed 2018-10-25) [Lookup]
    [running] com.seagate.dashboard.plist (? c63fa8a6 36a8883a – installed 2017-11-07) [Lookup]
    [not loaded] com.synology.CloudStation.plist (? 138ada5e 0 – installed 2014-08-25) [Lookup]
    [loaded] com.wedge.thym.uninstaller.plist (Shell Script c36131ab – installed 2018-08-14)

User Login Items: ⓘ
    smcFanControl Programma
    (/Applications/smcFanControl.app)
    TomTomMyDriveConnectHelper Programma (? 0 – installed 2018-10-23)
    (/Applications/TomTom MyDrive Connect.app/Contents/MacOS/TomTomMyDriveConnectHelper.app)
    iTunesHelper Programma (Apple, Inc. – installed 2018-07-10)
    (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
    Eye-Fi Helper Programma
    (/Applications/Eye-Fi/Eye-Fi Helper.app)
    TomTomHOMERunner Programma
    (~/Library/Application Support/TomTom HOME/TomTomHOMERunner.app)
    AdobeResourceSynchronizer Programma
    (/Applications/Adobe Acrobat DC/Adobe Acrobat.app/Contents/Helpers/AdobeResourceSynchronizer.app)
    Dropbox Programma
    (/Applications/Dropbox.app)
    Linotype FontExplorer X Programma
    (/Applications/Linotype FontExplorer X.app)
    imagePROGRAF Printmonitor Programma
    (/Library/Printers/Nieuwe map met inhoud/Canon/GARO/Utilities/GARO Printmonitor.app)
    i1ProfilerTray Programma
    (/Applications/i1Profiler/i1ProfilerTray.app)
    Photo Stream URL SMLoginItem – Hidden (Apple, Inc. – installed 2038-01-19)
    (/Applications/iPhoto.app/Contents/Library/LoginItems/PhotoStreamAgent.app)
    com.adobe.SwitchBoard.monitor.plist MachInit – Hidden
    (/etc/mach_init_per_user.d/com.adobe.SwitchBoard.monitor.plist)
    Mach Init items are deprecated

Internet Plug-ins: ⓘ
    AdobeExManDetect: AdobeExManDetect 1.1.0.0 (installed 2014-05-22) [Lookup]
    AdobeAAMDetect: 3.0.0.0 (installed 2018-09-20) [Lookup]
    QuickTime Plugin: 7.7.3 (installed 2018-07-30)
    AdobePDFViewerNPAPI: 17.012.20098 (installed 2018-10-24) [Lookup]
    Flash Player: 31.0.0.122 (installed 2018-10-09) [Lookup]
    AdobePDFViewer: 19.008.20080 (installed 2018-10-24) [Lookup]
    Default Browser: 601 (installed 2016-07-09)
    FlashPlayer-10.6: 31.0.0.122 (installed 2018-10-09) [Lookup]
    MDPCardReaderPlugin: MDPCardReaderPlugin 3.2.3.6 (installed 2015-03-27) [Lookup]
    VascoCardReaderPlugin: VascoCardReaderPlugin 3.2.3.2 (installed 2013-10-28) [Lookup]
    JavaAppletPlugin: Java 8 Update 181 build 13 (installed 2018-07-21) Check version

User internet Plug-ins: ⓘ
    NPRoblox: 1, 2, 8, 25 (installed 2015-10-27) [Lookup]

Safari Extensions: ⓘ
    None

3rd Party Preference Panes: ⓘ
    Flash Player (installed 2018-09-21) [Lookup]
    Java (installed 2018-07-21) [Lookup]
    Paragon NTFS for Mac ® OS X (installed 2014-12-08) [Lookup]
    Seagate Dashboard for Mac OSX (installed 2017-04-18) [Lookup]
    TechTool Protection (installed 2014-08-12) [Lookup]

Time Machine: ⓘ
    Skip System Files: NO
    Mobile backups: OFF
    Auto backup: YES
    Volumes being backed up:
    Macintosh HD: Disk size: 3.11 TB Disk used: 2.17 TB
    Destinations:
    timemachine [Network]
    Total size: 3.93 TB
    Total number of backups: 43
    Oldest backup: 27/08/18 15:16
    Last backup: 28/10/18 16:48
    Size of backup disk: Too small
    Backup size 3.93 TB < (Disk used 2.17 TB X 3)

Top Processes by CPU: ⓘ
    3% WindowServer
    2% kernel_task
    0% Adobe CEF Helper
    0% plugin-container
    0% xrdd

Top Processes by Memory: ⓘ
    1.57 GB kernel_task
    499 MB firefox
    240 MB plugin-container
    238 MB plugin-container
    155 MB Mail

Top Processes by Energy Use: ⓘ
    6.18 WindowServer
    0.86 Adobe CEF Helper
    0.78 TomTom MyDrive Connect
    0.74 plugin-container

Virtual Memory Information: ⓘ
    27.39 GB Available RAM
    25.43 GB Free RAM
    4.61 GB Used RAM
    1.96 GB Cached files
    20 MB Swap Used

Software installs: ⓘ
    Adobe Acrobat DC (19.008.20071): (installed 2018-10-08)
    Adobe Flash Player: (installed 2018-10-09)
    Adobe Acrobat DC (19.008.20074): (installed 2018-10-11)
    MyDrive Connect: (installed 2018-10-23)
    Adobe Acrobat DC (19.008.20080): (installed 2018-10-24)

Install information may not be complete.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vreemd dat de AHT niets te melden heeft. In aanmerking genomen wat we nu weten en gezien hebben zou je denken van wel.

Wat die ‘adware’ betreft: Het kan zijn dat dit een ‘false positive’ is want de bestandsnaam “com.wedge.thym” wordt verder niet in verband gebracht met daadwerkelijke adware. Bovendien zie ik het woord “uninstaller” staan en hoewel dat zou het echte malware zijn een instinker zou kunnen zijn vermoed ik dat het iets is wat je ooit een keertje geïnstalleerd had. Mogelijk dit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.