19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Anszje

Hulp bij multitasking iOS4

Ik zal wel blond zijn..maar ik zit met het volgende probleem.

Elke app die ik afsluit dmv op de homebutton te klikken, blijft automatisch in het multitasking rijtje staan.
    Als ik dus simpel bel en sms, dan draaien die al op de achtergrond, wat erg vervelend is want zo ben ik een paar keer per dag bezig om al die kleine apps, zoals bel, sms, instellingen, weer te verwijderen uit de multitask “bar”.

Hoe sluit ik programma’s gewoon gelijk af? Zonder dat elk ding wat ik aan klik op de achtergrond blijft draaien.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Simpel antwoord? Niet.

Bijdrager
    bartje

Ze blijven ook niet op de achtergrond draaien. De iconen in de multitaskbalk onderaan zijn in principe gewoon shortcuts.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, bedankt voor de toelichting bartje.

Ik stoorde me er ook enorm aan dat ik telkens die icoontjes uit het multitaskingmenu moest verwijderen. Ik dacht dat dit ervoor zorgde dat mijn batterij sneller kon leeglopen (met dat ze in de achtergrond bleven lopen).:)

Bijdrager
    bitsflew

Als een app in de multitask balk staat wil dat niet zeggen dat deze ook in de achtergrond draait!

Het merendeel van de apps doet sowieso niets in de achtergrond en staan dus in de suspended state.

Uiteraard gebruiken die apps wel RAM geheugen, als iOS4 geheugen te kort komt dan worden apps die in de suspended state één voor één gestopt totdat er weer voldoende geheugen is, te beginnen bij het programma die het meeste geheugen gebruikt.

Je hoeft je als gebruiker dus niet bezig te houden met taakbeheer.

Bijdrager
    22091

Kijk op bladzijde 29 van de (engesltalige) Userguide voor iOs4

De applicaties in de Multitaskbar zijn de recent gebruikte Apps. Net als op je Mac.

http://support.apple.com/manuals/iphone/

Bijdrager
    Brainy

Als je een icoontje (in het multitask rijtje) ingedrukt houdt dan verschijnt er vanzelf een min tekentje rechtsboven het icoontje waarmee je de app kan afsluiten.

Let op, niet op het kruisje drukken als er een kruisje verschijnt want dat verwijderd de app. (Je zei zelf dat je blond was)

Bijdrager
    Macteach

Sommige on-line radioprogramma’s en de Navigatie-software (TomTom, Navigon) draaien echter wel degelijk door op de achtergrond (weliswaar alleen als geluid maar toch hinderlijk als je klaar bent met bv. TomTom). Deze moet je dus echt afsluiten met het min-teken linksboven…

Bijdrager
    Vodka

Steve heeft zelf gezegd

If you see a stylus or a task manager, ‘they blew it’

Kortom, je hoeft van ome Steve al die programma’s in je multitask balk niet telkens te sluiten. De iPhone is zo ontworpen dat je daar geen aandacht aan hoeft te besteden.

Bijdrager
    ctxppc

Het is net zoals op de Mac: een programma stopt in principe niet wanneer je het venster sluit, tenzij het echt niet van belang is (Installatieprogramma en Systeemvoorkeuren), heel veel systeembronnen verbruikt (iPhoto en iWeb) of gemaakt is door een Windows-doorgewinterde of onoplettende ontwikkelaar. Als je dat toch wilt, dan stop je de programma’s vanaf het Dock.

Ik heb een keer een obsessie gehad om alles overmatig te stoppen als ik het niet gebruikte voor ten minste 30 seconden en het heeft me veel problemen opgebracht (verloren tijd). Ik heb via CandyBar het lampje vervangen door een transparante PNG en nu lijkt het of alle programma’s niet werken wanneer ik het venster sluit. Ik heb immers een 3,33 GHz iMac met 8 GB RAM. Ik voel me weer gerelaxt (weer zo’n neurose, weet je nog?). (Alleen bij games en Photoshop stop ik alle programma’s.)

Bijdrager
    Anszje

Okee, dus al die reacties die ik lees op internet over vol lopend ramgeheugen kloppen dus van geen kant:)
    En dat het een minnetje is ipv een kruisje om de app af te sluiten daar was ik al wel achter;)

Bedankt:D

Bijdrager
    bitsflew
    Macteach op 28 juni 2010

Sommige on-line radioprogramma\’s en de Navigatie-software (TomTom, Navigon) draaien echter wel degelijk door op de achtergrond (weliswaar alleen als geluid maar toch hinderlijk als je klaar bent met bv. TomTom). Deze moet je dus echt afsluiten met het min-teken linksboven…

De meeste audio programma’s hebben een pauze knop, een gepauzeerde audio app gebruikt geen CPU tijd in de achtergrond en komt dan dus ook in de suspended state.

De TomTom software pauzeert de audio zodra de bestemming is bereikt.

Expliciet stoppen (om cpu tijd te besparen) is dus ook voor apps die audio gebruiken niet nodig!

Bijdrager
    So Klear

Multitasken? Je gaat me toch niet vertellen dat je als een iPhone 4 in huis hebt, he Anszje?!

Of heb je je 3G ge-jailbreaked?! :3

Bijdrager
    Bor

Of ze heeft gewoon een 3Gs…

Bijdrager
    meriammaria

Hallo
    Ik heb een probleem,ik wil foto’s van mijn mobiel op de pc zetten maar de mobiel zegt aldoor multitasking stoppen en ja hoe doe ik dat?
    Ik heb altijd zonder problemen muziek en foto’s erop kunnen zetten en nu zegt ie opeens dit
    mischien weet iemand het antwoord?
    Groetjes van Meriam

Bijdrager
    Thoomas
    meriammaria op 04 juli 2010

Hallo
    Ik heb een probleem,ik wil foto\’s van mijn mobiel op de pc zetten maar de mobiel zegt aldoor multitasking stoppen en ja hoe doe ik dat?
    Ik heb altijd zonder problemen muziek en foto\’s erop kunnen zetten en nu zegt ie opeens dit
    mischien weet iemand het antwoord?
    Groetjes van Meriam

Zou je misschien een foto van de fotumelding kunnen maken, of de foutmelding exact over kunnen typen? Want op dit moment begrijp ik eerlijk gezegd niks van wat je probeert te zeggen.
    En bedoel je met je ‘mobiel’ een iPhone? En hoe zet je normaal je foto’s op je computer? Heb je Mac of Windows?
    Meer informatie zou helpen om je probleem op te kunnen lossen.

Bijdrager
    meriammaria

Hallo
    M’n telefoon werkt gewoon weer,evengoed bedankt voor je reactie
    Ik heb windows Vista maar mijn telefoon zei multi tasking stop zetten en ik weet niet wat dat is maar nu heb ik een dag later gewoon de foto’s op de pc kunnen zetten
    M.vrg Meriam den Oudendammer

Moderator
    Poezenbeest
    bitsflew op 28 juni 2010

Uiteraard gebruiken die apps wel RAM geheugen, als iOS4 geheugen te kort komt dan worden apps die in de suspended state één voor één gestopt totdat er weer voldoende geheugen is, te beginnen bij het programma die het meeste geheugen gebruikt.

Anszje op 28 juni 2010

Okee, dus al die reacties die ik lees op internet over vol lopend ramgeheugen kloppen dus van geen kant:)

Op zich kloppen de berichten dus feitelijk wel, alleen levert dat geen probleem op, omdat de oplossing al in iOS4 ingebakken zit.

En dat het een minnetje is ipv een kruisje om de app af te sluiten daar was ik al wel achter;)

Je zal ze de kost moeten geven die dat verschil niet zien. Ik ben zelf een stuk blonder dan jij bent, maar ik heb mensen met veel donkerder haar dan jij apps zien uitschakelen met het kruisje (dat je overigens niet in de MT-balk te zien krijgt), terwijl deze mensen toch al een paar jaar een iPhone hebben…

Bijdrager
    Anszje
    Perfect op 28 juni 2010

Multitasken? Je gaat me toch niet vertellen dat je als een iPhone 4 in huis hebt, he Anszje?!
    Of heb je je 3G ge-jailbreaked?! :3

Nee sas, ik heb de 3Gs van mijn zusje geupdated naar iOS4. En die even uitgetest.:)
    Inmiddels heb ik geen iPhone meer..

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.