11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Shanti

Hulp bij media inrichting

Hey,

Ik ga verbouwen en wil dan ook m’n media goed regelen. Hoor graag jullie suggesties.

Mijn wensen:
    – in de woonkamer en slaapkamer digitale tv en toegang tot dezelfde database met films
    – muziek door hele huis vanuit itunes library en internetradio (vooral ook badkamer, tuin)
    – opnemen van tv (op afstand?) en bekijken op tv in woonkamer/slaapkamer

En alle andere coole mogelijkheden die ik nog niet weet.

TX!

Bijdrager
    borisboef

Budget? Best belangrijk.

Bijdrager
    Shanti

Als het echt heel cool is wil ik er best voor betalen. Budget geen issue.

Lid
    lEl

Je kan een Myth-tv systeem opzetten: bestaat uit een Backend (server) die met tv-kaarten kan opnemen, waar je je films op kan sharen, …
    en een frontend; een client dat erop kan conecteren om de content over een netwerk te streamen. Zowel tv, films, maakt niet uit wat kan je over ethernet beschikbaar stellen.
    Ook op afstand je tv programmeren is geen probeem

Bijdrager
    Gastje01
    Shanti op 25 juni 2010

Budget geen issue.

Wou dat ik dat kon zeggen…

TV heb je al?
    Ik zou voor een Mac Mini gaan, eventueel vorige model, daar een EyeTV aan, waar je geluid wil een Airport Express, en bedienen met je remote / iPhone.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Mac mini + EyeTV + NAS (e.g. Drobo FS met 5x 2tb WD Caviar Green) + Sonos? Zoek ook eens naar de nieuwsberichten op OMT van Jorg Kennis, staat veel nuttige informatie in.

Bijdrager
    Shanti

Ik heb nu 1 tv, macbook, airport, iphone en lelijke wanadoo livebox (draadloze router).

Macmini, apple TV en Eyetv heb ik ook al naar zitten kijken. Bediening met iphone is natuurlijk pre.

Wat zijn de meningen over Sonos vs. Logitech Sqeeuzebox?

Myth-tv en NAS (Drobo) zal ik me eens in verdiepen.

Lid
    lEl

Je kan van elke mac (en Apple TV) een frontend maken als je wilt. Je benadert je zenders dan als settopbox.
    Je kan ook naar meerdere zenders kijken/meerdere zenders opnemen als je verschillende TV-tuners koopt

Bijdrager
    hansilan

Als budget geen issue is
    loewe mediacenter met de voor audio:p
    wel duur.roomreceivers

Bijdrager
    Jens

Met Sonos voor het geluid komt je al een heel eind verder (is vaak ook goedkoper dan een Bose of Loewe multiroom systeem!). Zelf heb ik het Sonos systeem geïnstalleerd en ik ben er zeer tevreden over! Met je iPhone je muziek in het huis bedienen is zalig.

Bijdrager
    mark-a-mac

Sooloos is what you want (als budget geen issue is:razz: )

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.